افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

اعلام پیروزی زلنسکی با متهم کردن ایران و…

  • کد خبر : 399193
اعلام پیروزی زلنسکی با متهم کردن ایران و…

به گزارش نیمروز 24 به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در هفته های اخیر در دیدارهای متعدد با متحدان اروپایی و آمریکایی خود، تلاش کرد حمایت روزافزون این کشورها را جلب کند، اما بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، زلنسکی در ایجاد “شوق و شوق ناکام ماند”. ” در میان متحدانش، او […]

به گزارش نیمروز 24 به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در هفته های اخیر در دیدارهای متعدد با متحدان اروپایی و آمریکایی خود، تلاش کرد حمایت روزافزون این کشورها را جلب کند، اما بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، زلنسکی در ایجاد “شوق و شوق ناکام ماند”. ” در میان متحدانش، او در حمایت از کیف شکست خورده است.

با این حال، شبکه آمریکایی «سی ان ان» بعدازظهر امروز از ارائه «طرح پیروزی جنجالی» زلنسکی خبر داد و نوشت: این طرح که شامل پنج بند مشخص و سه بند محرمانه است، با هدف ایجاد پلی بین مسکو و کیف و «صلح» است. مذاکرات آینده است.”

به گفته این شبکه آمریکایی، این سه بند محرمانه فقط “با متحدان خاص کیو” به اشتراک گذاشته خواهد شد.

خواسته اصلی زلنسکی در طرح پیروزی خود، که هدف آن “پایان دادن هر چه سریعتر جنگ در اوکراین” است، “عضویت در ناتو” است. اما همانطور که CNN گزارش می دهد، حتی نزدیک ترین متحدان اوکراین، ایالات متحده و کشورهای اروپایی، با ایده پیوستن اوکراین به ناتو در حالی که این کشور در حال جنگ با روسیه است، مخالف هستند، زیرا اگر اوکراین به ناتو بپیوندد، “کشورهای عضو مجبور به مداخله مستقیم خواهند شد. جنگ علیه روسیه

از سوی دیگر یکی از دلایل اصلی آغاز جنگ در اوکراین به گفته مقامات روسی تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو است. بنابراین، خواسته اصلی رئیس جمهور اوکراین در طرح «پیروزی» خود، به نقل از CNN، چیزی جز «امیدهای واهی» و «تشدید درگیری ها» نیست.

در جای دیگر به طرح پیروزی زلنسکی به درخواست وی برای افزایش توان دفاعی اوکراین و کمک به اقتصاد این کشور نیز اشاره شده است. وی به متحدان خود گفت: اگر همین الان طرح پیروزی را اجرا کنیم، سال آینده جنگ تمام می شود.

ادعای زلنسکی توجه کارشناس CNN را نیز به خود جلب کرده است، زیرا تحلیلگر CNN در گزارش خود می گوید: ادعای رئیس جمهور اوکراین این است که بسیاری از بخش های طرح پیروزی توسط اوکراین اجرا شده یا اصلا غیرممکن است و به جنگ پایان دهید. .

پیش از این، زلنسکی برنامه پیروزی خود را در دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر فاش کرد. در جریان سفر رئیس جمهور اوکراین به ایالات متحده، دولت بایدن کمک 375 میلیون دلاری به اوکراین را پذیرفت اما با درخواست زلنسکی برای حمله به داخل روسیه با سلاح های غربی مخالفت کرد.

قبل از آخرین روز ارائه طرح پیروزی اوکراین، زلنسکی این طرح را با سران انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و دبیرکل ناتو در میان گذاشت و هیچ یک از مقامات کشورهای مربوطه و ناتو از این طرح حمایت نکردند.

* بی فایده بودن هزینه های اروپا برای اوکراین

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به طور جداگانه به خبرنگاران درباره موضع روسیه در خصوص سخنرانی رئیس جمهور اوکراین در پارلمان اوکراین درباره «طرح پیروزی» گفت: «ممکن است طرح دیگری وجود داشته باشد که واقعاً صلح‌آمیز باشد؛ و این به رسمیت شناختن بیهودگی این سیاست است. تحت تعقیب رژیم کی یف.”

این مقام مسئول با بیان اینکه «طرح صلح» مورد نظر زلنسکی ممکن است در واقع طرح آمریکایی ها باشد که بر اساس آن اوکراینی ها تا آخرین نفر به جنگ با روسیه ادامه می دهند و برای رسیدن به صلح، کیو باید بیدار شود و راه حل هایی را بیابد به درگیری بوده است، درک کنید.

اعلام پیروزی زلنسکی با متهم کردن ایران و...

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین

سخنگوی کرملین همچنین اظهار داشت که مسکو امیدوار است مقامات کشورهای اروپایی سرانجام بیهودگی هزینه کردن پول برای کمک به اوکراین را درک کنند.

* پنج بند روشن شده طرح پیروزی زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین در بند اول طرح پیروزی خود خواستار عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا شده است. وی در بند دوم طرح خود خواستار تعمیق توان دفاعی اوکراین از جمله دفاع هوایی این کشور و حمله به داخل روسیه با استفاده از سلاح های غربی شده است.

همانطور که گفته شد، متحدان اوکراین همیشه با استفاده کی‌یف از سلاح‌های غربی برای حمله عمیق به روسیه مخالفت کرده‌اند. از سوی دیگر، طرح پیروزی زلنسکی در حالی صورت می‌گیرد که به گفته سی‌ان‌ان، نیروهای روسی در حال پیشروی «گسترده» در شرق اوکراین هستند و با فرا رسیدن فصل سرما، انتظار می‌رود شرایط میدان نبرد، نفع روسیه را بیشتر کند. نسبت به گذشته

با این حال، زلنسکی در بند سوم طرح خود خواستار «عملیات دفاعی مشترک با متحدان اوکراین در اروپا برای حمله به پهپادها و موشک‌های روسی» شد، اما در گذشته، ینس استولتنبرگ، دبیرکل وقت ناتو، با این طرح مخالفت کرده بود. وی گفت: ناتو هرگز وارد این جنگ نخواهد شد.

زلنسکی همچنین در بند چهارم طرح خود خواستار «ادامه عملیات اوکراین در کورسک روسیه» شد. در اوایل ماه اوت، نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک، واقع در غرب روسیه حمله کردند. به گفته تحلیلگران، «شرط زلنسکی» با حمله به کورسک، کسب «نفوذ» علیه روسیه در مذاکرات احتمالی بود.

اما پیشتر منابع انگلیسی و آمریکایی گزارش داده بودند که نیمی از مناطق تحت کنترل اوکراین در کورسک آزاد شده است و این امر «ارتش اوکراین را در آستانه شکست قرار داده است».

زلنسکی در طول سخنرانی خود همچنین تمایل خود را برای اجرای “بسته بازدارندگی غیر هسته ای گسترده در خاک اوکراین” ابراز کرد و اظهار داشت که افزایش “فشارها” علیه روسیه می تواند مسکو را مجبور به پذیرش راه حل دیپلماتیک کند.

وی جزئیات طرح بازدارندگی غیرهسته ای خود را اعلام نکرد و این موضوع مورد انتقاد رسانه های آمریکایی قرار گرفته است.

* ادعاهای بی اساس علیه ایران، چین و کره شمالی

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور اوکراین بدون ارائه سند روشن، ضمن انتقاد از ایران، چین و کره شمالی به دلیل «حمایت» از روسیه، اظهارات خصمانه‌ای کرد و گفت: ائتلاف جنایتکاران در کنار پوتین (رئیس جمهور روسیه) شامل کره شمالی نیز می شود.” “

وی افزود: همه کمک ایران و چین به روسیه را می بینند.

اظهارات خصمانه زلنسکی در حالی بیان می شود که کشورهای جنوبی و مسکو او را به تبلیغ دیدگاه های “نازیسم” و “شرکت در جنگ نیابتی غرب علیه روسیه” متهم می کنند و مقامات ایران و چین همواره ادعاهای کی یف را رد کرده اند و همه آنها می خواهند به یک توافق برسند. راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری در اوکراین

از سوی دیگر، طرح پیروزی زلنسکی نیز با انتقادات داخلی مواجه شده است. روزنامه نگاران اوکراینی در تشریح طرح خود نوشتند: “هیچ امیدی به اجرای این طرح شکست خورده وجود ندارد. اما از همه غم انگیزتر، هیچ شرطی برای صلح، آزادی برای اوکراین یا راه عملی برای پایان دادن به جنگ وجود ندارد.” برنامه ریزی کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.