افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

اعلام نرخ برق تجدیدپذیر صنایع و دستگاه های اجرایی

  • کد خبر : 397396
اعلام نرخ برق تجدیدپذیر صنایع و دستگاه های اجرایی

به گزارش بازار، اجرای آیین نامه اجرایی ماده 16 قانون جهش به تولید مبتنی بر دانش و مصوبه 10 دی ماه 1402 مبنی بر اعمال نرخ های تجدیدپذیر در قبوض برق صنایع با مصرف بیش از مگاوات و اجرایی. دستگاههای موضوع ماده (5) قانون مدیریت. سرویس‌های دولتی که به ترتیب ۲ و ۵ درصد از […]

به گزارش بازار، اجرای آیین نامه اجرایی ماده 16 قانون جهش به تولید مبتنی بر دانش و مصوبه 10 دی ماه 1402 مبنی بر اعمال نرخ های تجدیدپذیر در قبوض برق صنایع با مصرف بیش از مگاوات و اجرایی. دستگاههای موضوع ماده (5) قانون مدیریت. سرویس‌های دولتی که به ترتیب ۲ و ۵ درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر مصرف نکرده‌اند، از درج نرخ برق تجدیدپذیر در قبوض صنایع و مدیران خبر دادند. بدن برای دوره مهر.

نرخ برق تجدیدپذیر تعیین شده توسط ساتبا برای مشترکان صنعتی 41 هزار و 490 ریال به ازای هر کیلووات ساعت و برای دستگاه های اجرایی 40 هزار ریال در هر کیلووات ساعت است.

طبق ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال 1401 برای اجرا به دولت ابلاغ شد، صنایع با توان مصرفی بیشتر از یک مگاوات باید معادل یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق ساخت و ساز تامین کنند نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و در پایان سال پنجم این میزان به حداقل 5 درصد می‌رسد، در غیر این صورت، وزارت نیرو موظف است درصد برق مصرفی این صنایع را با نرخ برق تجدیدپذیر محاسبه کند. و از صنایع جمع آوری کنید.

همچنین در راستای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و با هدف اجرای ماده 8 مصوبات شورای عالی انرژی، کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری موظفند 5 درصد از برق مصرفی سالانه خود را تأمین کنند. رسیدن به 20 درصد مصرف سالانه از طریق انرژی های تجدیدپذیر. یعنی در سال 1403 مشترکین واجد شرایط باید 5 درصد از مصرف برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تا 20 درصد در یک دوره چهار ساله (سالانه 5 درصد) افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.