افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

اعلام میانگین افزایش حقوق بازنشستگان پس از تناسب / چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟

  • کد خبر : 410424
اعلام میانگین افزایش حقوق بازنشستگان پس از تناسب / چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا فیضی نژاد با اشاره به صدور احکام تناسب حقوق بازنشستگان کشوری، اعلام کرد که حقوق مهرماه مستمری بگیران به همراه مابه التفاوت ناشی از تناسب پرداخت شده و از این پس حقوق بازنشستگان تا پایان سال با اعمال مبلغ ناشی از اعمال 40 درصد تناسبی که در سال 1403 واریز […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا فیضی نژاد با اشاره به صدور احکام تناسب حقوق بازنشستگان کشوری، اعلام کرد که حقوق مهرماه مستمری بگیران به همراه مابه التفاوت ناشی از تناسب پرداخت شده و از این پس حقوق بازنشستگان تا پایان سال با اعمال مبلغ ناشی از اعمال 40 درصد تناسبی که در سال 1403 واریز می شود پرداخت می شود ضمن اینکه افزایش حداقل مستمری هر بازنشسته کمتر از یک میلیون نخواهد بود. از توماس .

حداقل دستمزد بازنشستگان در بودجه 1404 مشخص شد.

ایسنا نوشت: بیان کرد: بر اساس اجرای ماده ۴ آیین نامه اجرایی تناسب، سازمان استخدامی و امور اداری و سازمان برنامه و بودجه موظف شدند جداول تناسب را با همکاری دستگاه های اجرایی تهیه و با اعمال امتیازات آن را نهایی کنند. ضریب انتقال جداول سال بازنشستگی به صندوق های بازنشستگی. پس از ارائه این جداول به صندوق های بازنشستگی، صندوق ها باید نسبت به صدور احکام تناسب اقدام می کردند.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در این راستا سازمان امور اداری و استخدامی کشور با هماهنگی دستگاه های اجرایی و اطلاعات مرتبط با سامانه سینا، پرونده اطلاعات کارکنان را دریافت و وی. آنها را در 20 گروه قرار داد و میانگین هر گروه را با اعمال ضریب حق کار، حق کارگر، کار بزرگ، ایثار، سخت کوشی و … قرار داد. و یک امتیاز برای میانگین یک گروه به دست آمد. بعداً 90 درصد حقوق مربوط به بازنشستگان همان سازمان در نظر گرفته شد به طوری که به گفته وی در سال 1403 بر اساس حقوق کارگر معادل 40 درصد آن به بازنشسته تعلق گرفت.

بر اساس اظهارات فیضی نژاد، بعدازظهر نهم مهرماه سازمان استخدامی و امور اداری و سازمان برنامه و بودجه جداول تناسب را به صندوق بازنشستگی ارائه کردند.

وی ادامه داد: از این رو صندوق بازنشستگی با استفاده از ظرفیت کارشناسان معاونت فنی در کمتر از 12 ساعت احکام اصلاحی مستمری بگیران را صادر کرد و همزمان با مابه التفاوت حقوق بازنشستگان پرداخت شد. به دلیل تناسب یعنی از این پس حقوق مستمری بگیران کشور تا پایان سال با اعمال رقم حاصل از اجرای تناسب 40 درصدی به حساب بازنشستگان واریز می شود.

افزایش حداقل دستمزد یک میلیون تومان است

معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به اینکه مبلغ اعمال تناسب 40 درصدی مستمری برای برخی بازنشستگان به کمتر از یک میلیون تومب رسیده است، توضیح داد که به دلیل تصویب نامه صندوق برای پرداخت مبلغ تناسب باید به طور جداگانه در احکام اصلاحی درج شود بنابراین این مبلغ واقعی برای اعمال تناسب باید در سفارش شما لحاظ شود و مابه التفاوت تا سقف یک میلیون تومان در رسید منعکس و پرداخت می شود. بنابراین برای آن دسته از افرادی که رقم ناشی از تناسب آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد، تا پایان سال به طور مستمر یک میلیون تومان به عنوان حداقل مبلغ ناشی از تناسب بر اساس تصویب نامه هیئت حاکمه پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای یک بازنشسته رقم حاصل از اعمال تناسب 40 درصد بسته به گروه و شرایط کارمند معادل وی می تواند به کمتر از یک میلیون تومبا برسد، به همین میزان حق تناسب در شما اعمال شد. اصلاح حقوق بازنشستگی سفارش دهید و بقیه تا دریافت محدودیت یک میلیون توکن اعمال می شود.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه برای یک میلیون و 632 هزار مستمری بگیر کشوری احکام اصلاحی صادر شده است، گفت: البته سازمان استخدامی و امور اداری همچنان کادر نهادهای مختلف مانند مخابرات را در اختیار دارد. هیات علمی و دانشگاه هایی که دارای جداول ویژه هستند و تعداد کل بازنشستگان این موسسات به کمتر از 70 هزار نفر می رسد و به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه نشده است. پس از ارائه این جداول، احکام اصلاحی به دلیل تناسب نیز برای این تعداد صادر می شود.

فیضی نژاد در پاسخ به این سوال که با اعمال 40 درصد به دلیل تناسب، به طور میانگین چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟ وی بیان کرد: پیش بینی می شود به طور متوسط ​​2 میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که میزان خسارت اعمال قانون مذکور در 6 ماه گذشته چه زمانی به حساب بازنشستگان واریز می شود؟ وی همچنین گفت: با توجه به اینکه طی 6 ماهه اول سال 1403 به هر بازنشسته 6 میلیون تومان علی الحساب واریز شده است، مابه التفاوت این مبلغ در پایان آبان ماه طبق اعلام برنامه و بودجه پرداخت می شود. سازمان.

223225

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.