افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

اعلام زمان دیدار پوتین و پزشکان کرملین

  • کد خبر : 405122
اعلام زمان دیدار پوتین و پزشکان کرملین

رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس بریکس در کازان با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد. به گزارش نیمروز 24 به نقل از ایسنا، مهدی سنایی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از برنامه سفر مسعود بیزیکیان رئیس جمهور ایران به روسیه خبر داد. بر اساس گزارش معاونت سیاسی ریاست جمهوری، پزشکان از اول […]

رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس بریکس در کازان با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش نیمروز 24 به نقل از ایسنا، مهدی سنایی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از برنامه سفر مسعود بیزیکیان رئیس جمهور ایران به روسیه خبر داد.

بر اساس گزارش معاونت سیاسی ریاست جمهوری، پزشکان از اول تا سوم نوامبر در اجلاس شانزدهم بریکس در کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه شرکت می کنند.

در گزارش سنا اعلام شده است که رئیس جمهور کشورمان سه سخنرانی در اجلاس های مختلف بریکس و دیدارهای دوجانبه با روسای جمهور روسیه، چین، هند، مصر و سایر کشورها با هدف توسعه روابط فی مابین خواهد داشت.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «ریانوفسکی» که بعد از ظهر امروز چهارشنبه منتشر شد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس بریکس با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه حداقل 14 دیدار دوجانبه در حاشیه اجلاس بریکس برگزار خواهد کرد. وی روز سه شنبه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، نارندرا مودی نخست وزیر هند، سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی و دیلما روسف رئیس بانک توسعه جدید بریکس دیدار کرد.

ریاناوستی همچنین گزارش داد: رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه با مسعود مدزیان رئیس جمهور ایران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ابی احمد نخست وزیر اتیوپی و روز پنجشنبه پوتین با محمود عباس دیدار و گفتگو کرد. آنتونیو گوترش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دبیر کل سازمان ملل متحد و همتایان آنها از کشورهای دیگر دیدن خواهند کرد.

به گزارش این خبرگزاری روسی، نمایندگانی از 36 کشور و سازمان بین المللی در نشست بریکس حضور خواهند داشت.

دیدار رئیس جمهور ایران و همتای روس وی در حاشیه نشست بریکس در حالی انجام می شود که پیشتر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفته بود که توافقنامه همکاری همه جانبه ایران و روسیه بعد از اجلاس بریکس در کازان و طی دیدار دوجانبه پزشکان در مسکو امضا خواهد شد.

وی در گفت و گو با شبکه خبری المیادین لبنان در مسکو ادامه داد: این قرارداد آماده امضای در کازان است. اما روسای جمهور دو کشور در عشق آباد توافق کردند که این توافقنامه در قالب یک سفر دوجانبه امضا شود.

جلالی در این خصوص افزود: پوتین آقای مدشکیان را به سفر دوجانبه به مسکو دعوت کرد و آقای مدشکیان نیز پذیرفتند انشالله پس از اجلاس بریکس این سفر دوجانبه را برنامه ریزی خواهیم کرد.