افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

اعلام رسمی سهمیه کشورها برای فصل 26-2025/ سهمیه ایران در لیگ برتر کاهش یافت – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 276686
اعلام رسمی سهمیه کشورها برای فصل 26-2025/ سهمیه ایران در لیگ برتر کاهش یافت – پرسپولیس نیوز

تعداد سهمیه های ایران در فصل آینده لیگ برتر آسیا رسما کاهش یافت. رکورد رقابت های فوتبال باشگاهی قاره آسیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ با قهرمانی تیم های سنترال کوست مارینرز استرالیا و العین امارات در جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا بسته شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان مسابقات این فصل رده بندی […]

تعداد سهمیه های ایران در فصل آینده لیگ برتر آسیا رسما کاهش یافت.

رکورد رقابت های فوتبال باشگاهی قاره آسیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ با قهرمانی تیم های سنترال کوست مارینرز استرالیا و العین امارات در جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا بسته شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان مسابقات این فصل رده بندی کشورها را بر اساس عملکرد نمایندگان خود در 8 فصل گذشته مسابقات باشگاهی آسیا منتشر کرد و ایران با 68 هزار و 640 امتیاز در رده ششم قرار دارد. عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی، امارات متحده عربی و قطر بین رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.

بر اساس این رده بندی، سهمیه تیم ها برای فصل آینده فوتبال باشگاهی آسیا نیز مشخص می شود. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران در فصل 26-2025 لیگ برتر آسیا سهمیه 1+1 خواهد داشت. به این ترتیب تیمی از کشورمان در مرحله گروهی لیگ برتر حضور می یابد و تیم دیگری از ایران شانس خود را برای حضور در لیگ برتر در مرحله پلی آف این مسابقات امتحان می کند. کشورمان در سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا (لیگ قهرمانان آسیا 2) نیز جایگاهی خواهد داشت.

عربستان و ژاپن با کسب سه مقام مستقیم در لیگ برتر و یک مقام در لیگ قهرمانان 2، گوی سبقت را از دیگر کشورها در این زمینه گرفتند. امارات متحده عربی، قطر، کره جنوبی و چین نیز به مقام های 1+2 در لیگ برتر و یک مقام در لیگ قهرمانان 2 دست یافته اند.

ایران در فصل 25-2024 رقابت های باشگاهی آسیا دو مقام مستقیم و یک مقام در مرحله پلی آف لیگ برتر خواهد داشت. تیمی از کشورمان نیز در دومین دوره لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. به این ترتیب سهمیه ای از فوتبال ایران در رقابت های باشگاهی قاره کهن که مربوط به لیگ نخبگان آسیا است کاهش می یابد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)