افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

اعلام تحدید ایران در مورد برخی از بندهای قطعنامه صادر شده در نشست جده

  • کد خبر : 223438
اعلام تحدید ایران در مورد برخی از بندهای قطعنامه صادر شده در نشست جده

به گزارش بازار، هیأت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان در نشست فوق العاده هیأت وزیران سازمان همکاری اسلامی که به درخواست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حضور یافت. . ایران، عربستان سعودی، فلسطین و اردن در 15 مارس 1402 در جده-عربستان سعودی شرکت کردند. در سند قطعنامه نهایی نشست فوق العاده […]

به گزارش بازار، هیأت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان در نشست فوق العاده هیأت وزیران سازمان همکاری اسلامی که به درخواست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حضور یافت. . ایران، عربستان سعودی، فلسطین و اردن در 15 مارس 1402 در جده-عربستان سعودی شرکت کردند.

در سند قطعنامه نهایی نشست فوق العاده هیات وزیران موضوعاتی مانند آتش بس فوری و کامل و توقف تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و ایجاد گذرگاه های امن برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم غزه با ابراز تاسف از اقدام مدعیان حقوق بشر در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی، تاکید بر اطلاع رسانی صحیح بر اساس مصوبات جلسه اخیر مقامات اطلاعاتی این سازمان، استقبال از اقدام آفریقای جنوبی و انتصاب موقت بین الملل دیوان دادگستری، همکاری سیاسی، فنی و حقوقی کشورها برای پیگیری و ارجاع پرونده جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی، درخواست درج نام رژیم اشغالگر در فهرست سیاه ناقض حقوق کودکان است. ، تشکیل و فعال سازی واحد حقوقی و رسانه ای سازمان همکاری اسلامی برای مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی، تحریم صادرات سلاح و مهمات به رژیم اشغالگر، وادار کردن دبیرکل این سازمان به تعامل با اعضای دائمی شورای امنیت و سایر موضوعات از جمله مهمترین تصمیمات اتخاذ شده مورد تاکید قرار گرفت.

اعلامیه حمایت از جمهوری اسلامی
هیئت جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر مواضع اصولی ایران در قبال مسئله فلسطین، نکات زیر را در یادداشتی رسمی به عنوان محفوظات در خصوص برخی بندهای قطعنامه مطرح کرد. هیئت ایرانی شرکت کننده در نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در جده عربستان سعودی در تاریخ 15 مارس 1402 (5 مارس 2024) ) درخواست خود مبنی بر ثبت رسمی رزرو خود در رابطه با قطعنامه مصوب در جلسه فوق العاده هیأت وزیران سازمان همکاری اسلامی به شرح زیر اعلام می دارد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مفاد قطعنامه اجلاس اضطراری شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی تحت هر عنوان و به هیچ عنوان به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل صهیونیستی تلقی نمی شود. جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ دارد که اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین همه فلسطینیان را تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین در هر تصمیم گیری یا اقدام سیاسی و دیپلماتیک در مورد چگونگی رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی، باید دیدگاه ها و امیدهای همه مردم و گروه های فلسطینی مورد توجه قرار گیرد.

جمهوری اسلامی ایران مواضع اصولی خود را درباره تنها راه حل مؤثر، مسالمت آمیز و عملی برای ایجاد صلح پایدار در فلسطین تکرار می کند. تاکید بر زمین است. هیئت جمهوری اسلامی ایران از دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی خواست تا متن تحفظ ایران را به طور کامل در گزارش نهایی این نشست منعکس و در اختیار همه کشورهای عضو قرار دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.