افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

اعلام استانی 350 میلیون واحد مسکن روستایی توسط بانک مسکن تعداد بانک های عملیاتی به 5 بانک رسید.

  • کد خبر : 182448
اعلام استانی 350 میلیون واحد مسکن روستایی توسط بانک مسکن تعداد بانک های عملیاتی به 5 بانک رسید.

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: بر اساس تصمیمات مصوب 7 شهریور 1402 شورای پول و اعتبار، حداکثر سقف فردی برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان افزایش یافت. تومان با نرخ سود 5 درصد پیدا شد بر اساس این مصوبه […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: بر اساس تصمیمات مصوب 7 شهریور 1402 شورای پول و اعتبار، حداکثر سقف فردی برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان افزایش یافت. تومان با نرخ سود 5 درصد پیدا شد بر اساس این مصوبه مقرر شد تسهیلات 350 میلیون تومانی مسکن روستایی توسط 9 بانک پرداخت و اجرا شود.

بانک مرکزی این مصوبه را به 9 بانک عامل صادرات، بانک ملی، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی ابلاغ کرد. اما پس از گذشت حدود دو هفته، هنوز چندین بانک اطلاع رسانی استانی خود را انجام نداده اند.

بانک مرکزی این مصوبه را به 9 بانک عامل صادرات، بانک ملی، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی ابلاغ کرد. اما پس از گذشت حدود دو هفته، هنوز چندین بانک ابلاغیه استانی خود را تکمیل نکرده اند و باعث سردرگمی برخی از متقاضیان شده است.

از میان بانک‌ها، بانک‌های امل، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت ابلاغ استانی خود را اعلام کرده بودند و آن‌طور که حمیدی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن می‌گوید، بانک مسکن نیز دو روز بعد ابلاغ استانی خود را اعلام کرد. . بازگشت.

از میان بانک‌ها، بانک‌های امل، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت ابلاغ استانی خود را اعلام کرده بودند و آن‌طور که حمیدی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن می‌گوید، بانک مسکن نیز دو روز بعد ابلاغ استانی خود را اعلام کرد. افزایش تعداد بانک های عملیاتی که پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را آغاز کرده اند به 5 بانک افزایش یافته است.

از 9 بانک صادرکننده ملی، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی، 4 بانک، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و بازرگانی به استان های خود اعلام کرده بودند که با ابلاغیه استانی بانک مسکن، این تعداد به 5 بانک رسیده است

«رضا حمیدی» مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با بیان اینکه تعداد بانک های فعال در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به 5 بانک رسیده است، گفت: بازرگانی، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی، 4 بانک، پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و بازرگانی ابلاغیه استانی خود را داده بودند که با ابلاغ استانی بانک مسکن این تعداد به 5 بانک رسیده است. و در حال حاضر 4 بانک باقی مانده است که به زودی اطلاعیه های خود را نیز اعلام خواهند کرد.

حمیدی پیش از این اعلام کرده بود که 4 بانک تجارت، پست بانک، کارگران رفاه و کشاورزی که ابلاغ استانی را انجام داده اند 111 هزار فقره سهمیه دارند و به نظر می رسد در هفته های جاری بقیه بانک ها نیز این کار را انجام دهند. . اطلاعیه استان اطلاعیه رسمی استانی بانک های صادرات، ملت و ملی تا دو هفته آینده اعلام می شود.

وی پیش از این گفته بود که بانک مسکن با توجه به موجودی مالی در هفته آینده روند این تسهیلات را تکمیل می کند و همانطور که مشخص است این بانک نیز دو روز پیش اقدام به این کار کرده است.

پرداخت مسکن روستایی یکی از تعهدات تکلیفی بانک ها محسوب می شود و بانک های اعلام شده از سوی بانک مرکزی موظف به پرداخت وام 350 میلیون تومانی با سود 5 درصد هستند.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد: ابلاغ رسمی استانی به بانک‌های صدارت، ملت و ملی نیز طی دو هفته آینده انجام می‌شود چرا که پرداخت تسهیلات مسکن روستایی یکی از تسهیلات اجباری محسوب می‌شود. بانک ها. و بانک ها طبق اعلام بانک مرکزی موظف به پرداخت وام 350 میلیون تومانی با سود 5 درصد هستند.

سال گذشته وام مسکن روستایی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان رسید، اما امسال از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان رسیده است و به نظر می رسد این اقدام تا حدودی روند ساخت مسکن روستایی را تسریع کند.

اقساط بازپرداخت وام 350 میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان در ماه خواهد بود.

اقساط بازپرداخت وام 350 میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان در ماه خواهد بود.

از آنجایی که برای اولین بار سقف حداکثر تسهیلات و تعداد آن نسبت به دوره های گذشته بیشتر شد، به نظر می رسید بانک ها تا حدودی در برابر پرداخت این مبلغ مقاومت بیشتری داشته باشند، اما آن طور که صالحی، رئیس اداره مسکن اشاره می کند. بیرون بنیاد با بیان اینکه بانک در این زمینه همکاری خوبی داشته است، پیش بینی می شود سرعت پرداخت ها نسبت به دوره قبل که سقف وام 200 میلیون تومان و تعداد وام ها 200 هزار بوده، بهتر باشد.

آنچه در این هفته شاهد بودیم این است که بنیاد مسکن هنوز آماری از تعداد تاسیسات پرداختی ارائه نکرده است. چند هفته پیش معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد که 100 هزار پرونده آماده دریافت وام مسکن روستایی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.