افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

اعلام آمادگی ۶۹ صنعت برای ساخت ۳۲۵۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر

  • کد خبر : 294215
اعلام آمادگی ۶۹ صنعت برای ساخت ۳۲۵۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش بازار، علیرضا پرنده مطلق با اشاره به رانندگان برای تشویق صنایع به سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیر اظهار داشت: بر اساس ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال 1401 برای اجرا به دولت ابلاغ شد، صنایع. با بالاترین مصرف انرژی با شروع یک مگاوات، باید معادل یک درصد از برق […]

به گزارش بازار، علیرضا پرنده مطلق با اشاره به رانندگان برای تشویق صنایع به سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیر اظهار داشت: بر اساس ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال 1401 برای اجرا به دولت ابلاغ شد، صنایع. با بالاترین مصرف انرژی با شروع یک مگاوات، باید معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را با ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند.

وی ادامه داد: این میزان تا پایان سال پنجم به حداقل 5 درصد می رسد در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد مذکور از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه و از صنایع دریافت کند. ، یا صنایع می توانند از مقررات پیروی کنند. نامه اجرایی این ماده برق موضوع ماده 16 را با خرید برق تجدیدپذیر از طریق تابلو برق سبز تامین می کند.

وی با بیان اینکه در سفر محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ستبا به کرمان، اولین نیروگاه های حوزه صنعتی شامل نیروگاه های گل گهر سیرجان و سیمان ممتازان با ظرفیت کل بیشتر احداث شد، گفت: بیش از 12، 5 مگاوات. ، به بهره برداری رسیدند دلیل افزایش هزینه های صنعت به دلیل اجرای تعرفه های برق تجدیدپذیر افزایش سرعت ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر توسط صنایع است.

پرنده مطلق با اشاره به مدل سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر توسط صنایع گفت: بر اساس این مدل، صنایعی که در هر نقطه از کشور نیروگاه احداث می کنند، با توجه به میزان مصرف برق بدون مشکل در محل مصرف برق دریافت خواهند کرد. برق تولید شده توسط نیروگاه هیچ محدودیتی در شبکه وجود نخواهد داشت.

وی از تمایل 69 صنعت برای ساخت 3250 مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر خبر داد و مزایای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در بخش صنعت را برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به نرخ مطلوب بازگشت سرمایه در ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر و در نتیجه بر از سوی دیگر، افزایش هزینه ها برای رعایت تعهدات ماده 16 قانون جهش به جلو، تولید دانش پایه، پیش بینی دولت برای افزایش تقاضای برق برای صنایع از طریق انرژی های تجدیدپذیر به بیش از 5 درصد در چند سال آینده است. سال‌ها وجود با توجه به عدم تعادل انرژی و چالش‌های ایجاد محدودیت بار برای صنعت، صنایع به سمت ساخت نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرده‌اند.

معاون فنی و مهندسی ستبا چالش های پیش روی صنایع در ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر و اقدامات دولت برای تسهیل در این بخش را برشمرد و تصریح کرد: اخذ مجوزهای مختلف برای تخصیص زمین نیروگاه های تجدیدپذیر یکی از موانع اصلی بود. که با مصوبه اخیر دولت در تصویب آیین نامه رفع شد. موانع تولید نیروگاه های تجدیدپذیر برای تسهیل در تخصیص زمین برای ساخت نیروگاه ها توسط هیات وزیران حل شد. همچنین مشکلات تخصیص و تامین ارز و ثبت سفارش برای احداث نیروگاه از جمله موانعی است که می تواند مانع پیشرفت و رشد سریع انرژی های تجدیدپذیر شود.

پرنده مطلق افزود: البته اخذ مجوز برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در اکثر کشورهای دنیا زمان بر است و به عنوان مثال سرمایه گذاران در آلمان بیش از 10 سال است که برای ساخت برخی از این نیروگاه ها در نوبت هستند. . نیروگاه ها تا برق تولیدی آنها به شبکه سراسری متصل شود.

به گزارش روابط عمومی ستبا، بر اساس اجرای ماده 3 آئین نامه اجرایی ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان و بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی، صنایع با توان مصرفی بیش از یک مگاوات می باشد. نیاز به استفاده از 2% از برق مصرفی خود از طریق انرژی های تجدید پذیر. در صورتی که مشترکان صنعتی و دستگاه های اجرایی مشمول به تعهدات خود عمل نکرده باشند، قیمت برق مصرفی در خرداد ماه به ازای هر کیلووات ساعت 32 هزار و 297 ریال برای مشترکان صنعتی و 43 هزار و 500 ریال به عنوان اجرایی خواهد بود. هزینه اجساد محاسبه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.