افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

اعلامیه فعالان قرآنی مبنی بر حضور پرشور در انتخابات، جهاد واقعی با دشمنان است.

  • کد خبر : 214704
اعلامیه فعالان قرآنی مبنی بر حضور پرشور در انتخابات، جهاد واقعی با دشمنان است.

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، جمعی از فعالان قرآنی ایران اسلامی با انتشار بیانیه ای توضیحی تحلیلی از مردم برای حضور پرشور در صندوق های رای دعوت به عمل آوردند و از تمامی فعالان، معلمان، حافظان، قاریان، مربیان و قرآن آموزان حاضر خواستند. جلسات مساجد و مؤسسات قرآنی برای پیوستن به جمع امضاکنندگان این […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، جمعی از فعالان قرآنی ایران اسلامی با انتشار بیانیه ای توضیحی تحلیلی از مردم برای حضور پرشور در صندوق های رای دعوت به عمل آوردند و از تمامی فعالان، معلمان، حافظان، قاریان، مربیان و قرآن آموزان حاضر خواستند. جلسات مساجد و مؤسسات قرآنی برای پیوستن به جمع امضاکنندگان این بیانیه.

در این بیانیه آمده است: ما خادمان قرآن و عترت در مسیر روشن نهضت انقلاب اسلامی ایران به سوی تمدن نوین اسلامی، وظیفه و حق خود می دانیم که در پاسخ به ندای رهبر عزیزمان که در گذشته، ضمن دعوت از همه همتایان قرآنی به حضور آگاهانه، حماسی و پرشور در صحنه بزرگ و سرنوشت ساز انتخابات پیش رو، مجاهدانه و بدون تردید، در چارچوب فعالیت های خود، به حق توصیه می کنیم. و با استناد به رهنمودهای قرآن و اهل بیت علیهم السلام و با تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ابهام بین بخشهای بدون تقوا و ناامید کننده را برطرف کنیم. زبان ها، بیایید اعضای امت اسلامی را با نیت خیر و تقوا دعوت کنیم تا در این نمایش بزرگ اقتدار و انتخاب افراد صالح شرکت کنند.

در این بیانیه با اشاره به آیات قرآن و تاکید بر مشارکت بیشتر مردم در انتخابات روز جمعه ۲۰ اسفند می خوانیم: حضور بیشتر و قوی تر در انتخابات به معنای «قدرت نمایی» به دشمنان آشکار و پنهان است. . . هر چه میزان مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، قدرت بیشتری به دشمنان نشان داده می شود و این «قدرت نمایی» باعث ایجاد «بازدارندگی» می شود. این مضمون آیه 60 سوره مبارکه انفال است که می فرماید: «وَ یَتَعْقُوا مِنْهُمْ أَنْ أَسْتَعْنَهُمْ بَقَوْتَ وَ أَعْضَدُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ أَتَّقُوا اللَّهِ وَ عَدُوَکَ وَ الْآخرِ». من آنها را در میان آنها نمی شناسم. خدا آنها را می شناسد; در برابر آنها (دشمنان) آنچه را که از نظر نیرو (و همچنین) اسب های تربیت شده (برای میدان جنگ) توانایی دارید آماده کنید تا به وسیله آنها دشمن خدا و دشمن خود و (همچنین) گروهی دیگر را بترسانید. (از دشمنان) غیر از اینان که شما آنها را نمی شناسید و خدا می داند (و می ترسند)» (سوره انفال، آیه 60).

این فعالان قرآنی حضور در انتخابات را مصداق بارز «تقوای اجتماعی» و «صبر اجتماعی» در برابر دشمنان دانستند و تأکید کردند: شرکت در انتخابات «جهاد» واقعی با دشمنان است و به وعده خداوند این جهاد است. برای مردم ایران مخلص است و می‌تواند راه رسیدن به قله‌ها را تسریع بخشد: «و الذین مجاهده و انا الله با الصالحین؛ و به کوشندگان در راه ما (با نیت پاک) قطعاً آنها را هدایت خواهد کرد و خدا با پرهیزگاران است.» (سوره عنکبوت، آیه 69) امروز هر نذری حربه ای در برابر دشمن است که در صورت غفلت از آن می تواند میل دشمن را برای حمله بیشتر کند.

این بیانیه همچنین می گوید: واقعیت این است که بدون حضور مردم نه پیشرفت واقعی حاصل می شود و نه گرهی از آن باز می شود. خداوند متعال از حضور مردم در صحنه و یاری آنان همراه با حمایت خود، به عنوان دفع فریب و نیرنگ دشمن یاد می کند: نینا و اگر بخواهند تو را فریب دهند، خدا تو را بس است. اوست که با کمک خود و مؤمنان تو را تقویت کرد. (سوره انفال، آیه 62) امیرالمؤمنین علیه السلام بهترین برنامه را برای اداره کشور و پیشرفت جامعه داشت، اما به این دلیل که مردم با او همراهی نکردند و در صحنه ها و صحنه های لازم ظاهر نشدند. برگزیدگانی چون ابوموسی و اشعری، برنامه امام (ع) برای پیشرفت مادی و معنوی جامعه قطع شد. از این جهت خطاب به مردم فرمود: «وَ أَفْسَدُ عَلَیْکُمْ عَلَیْهِ وَ الْفَسَقِینَ؛ وَ أَفْسَلُونَ رَیْهِکُمْ بِالْفَاسِقِینَ وَ الْفَسَقِینَ; و نقشه مرا (تدبیر جامعه اسلامی) را با نافرمانی و یاری نکردن تباه کردی.» (نهج البلاغه، خطبه 27).

این بیانیه ادامه می دهد: با وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی، انقلاب به «بن بست» نرسیده است. بن بست را منافقین و افراد بیمار دلی که در برهه هایی از تاریخ انقلاب مسبب مشکلات بودند، القا می کنند تا مردم را از نظام اسلامی منصرف کنند. آنها (منافقان) کسانی هستند که می گویند: به کسانی که با رسول خدا (ص) هستند ندهید تا پراکنده شوند. (سوره منافقون، آیه 7) و آنها کسانی هستند که در رسانه ها و خصوصاً در فضای مجازی مردم را به عدم شرکت در انتخابات و خانه نشینی تشویق می کنند و بن بست ایجاد می کنند، «و گفتم: قبیله آنها یا مردم. اهل یثرب، به جایگاه خود بازنگرد. و (به یاد آورید) زمانی را که گروهی از آنان (منافقان و بیماران دل) گفتند: ای اهل یثرب، در اینجا نمانید، پس (به خانه هایتان) بازگردید! (سوره احزاب، آیه 13) در حالی که بن بست زمانی رخ می دهد که «راه حلی» برای رفع مشکلات و تلخی ها نباشد، اما مردم با «تقوای جمعی» که شرکت در انتخابات و انتخاب نمایندگان با تقوا، جهادی و تنها در این صورت است که گشایش های بزرگی در کشور ایجاد می شود.

این فعالان قرآنی معتقدند: مردم ما با وجود پیشرفت‌های نادر و گاه کم نظیر ایران اسلامی در 45 سال گذشته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، زیرساختی، پزشکی، ورزشی، علمی، صنعتی، منطقه‌ای، بین‌المللی و نظامی همچنان در عرصه‌هایی مانند حوزه های اقتصادی و معیشتی با مشکلاتی مواجه هستند که برخی از آنها ناشی از عملکرد ضعیف برخی از مسئولان به ویژه در دهه 90 است. شاید عده ای از عزیزان ما عدم شرکت در انتخابات را اعتراضی به عملکرد مسئولانی بدانند که کم کاری برای بهبود معیشت مردم انجام داده اند در حالی که مسئولان فعلی به ویژه در دولت مردمی آیت الله رئیسی در حال تلاش هستند. . شبانه روز برای حل این مشکلات و ثانیا راه اعتراض به کارکردها «عدم شرکت در انتخابات» و «تضعیف ساختارهای نظام» نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.