افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

اعلامیه اصفهان مبنی بر تمایل خود برای تقویت همکاری بین شهرهای خلاق یونسکو و راهنمایان حرفه ای تور از سراسر جهان که به اصفهان می آیند.

  • کد خبر : 410444
اعلامیه اصفهان مبنی بر تمایل خود برای تقویت همکاری بین شهرهای خلاق یونسکو و راهنمایان حرفه ای تور از سراسر جهان که به اصفهان می آیند.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان با حضور در همایش نقش صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق گردشگری به ویژه شبکه شهرهای خلاق یونسکو (سن پترزبورگ روسیه) گفت: بسیار خوشحالم و افتخار می کنم که در روزهای اول کارم استاندار استان باشم». هنرمند و مدرس هنر اصفهانی و در […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان با حضور در همایش نقش صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق گردشگری به ویژه شبکه شهرهای خلاق یونسکو (سن پترزبورگ روسیه) گفت: بسیار خوشحالم و افتخار می کنم که در روزهای اول کارم استاندار استان باشم». هنرمند و مدرس هنر اصفهانی و در آستانه بیستمین سالگرد پیمان برادری اصفهان و سن پترزبورگ در همایش نقش صنایع خلاق در جامعه شرکت کردم. و توسعه اقتصادی مناطق توریستی به ویژه شبکه شهرهای خلاق یونسکو.

وی با اشاره به اینکه شهرها بدون شک یکی از مهمترین مظاهر تمدن در جهان امروز هستند، ادامه داد: هر آنچه از فرهنگ تمدن، هنر و خلاقیت تصور می شود در بافت شهرها پدید می آید و در واقع قابلیت ها و قابلیت ها و قابلیت های هر شهر بیانگر هویت و پیشینه مدنی است. از نظر سرزمین و فرهنگ خود غنی است.

جمالی نژاد تصریح کرد: استان اصفهان دارای تاریخ غنی و میراث فرهنگی، هنری، تاریخی، معنوی و گردشگری غنی و ارزشمند است و عنوان پرافتخار شهر خلاق جهان و شهر جهانی صنایع دستی را برای اصفهان کسب کرده و عنوان جهان شهر نساجی را نیز کسب کرده است. برای شهر کاشان و وجود بیش از 22 هزار جاذبه فرهنگی، تاریخی، گردشگری و طبیعی در استان و 196 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از مجموع حدود 300 رشته صنایع دستی ایران و یک سوم رشته های شناخته شده. رشته های صنایع دستی جهان و وجود 15 اثر جهانی یک میراث ملموس و 2 اثر ناملموس و همچنین 132 اثر صنایع دستی و هنرهای سنتی با مهر اصالت یونسکو و با حضور پیروان ادیان توحیدی در اصفهان به عنوان مرکز همزیستی مسالمت آمیز در جهان، همه موارد فوق اصفهان را به شهری خلاق به نام جهان تبدیل کرده است.

وی افزود: اصفهان به عنوان موزه تاریخ شهر ایران نمونه بارز و برجسته هنر و خلاقیت در معماری، صنایع دستی و هنرهای سنتی مبتنی بر آموزه های دینی و معنوی است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اندکی تأمل در میراث غنی فرهنگی اصفهان، ذهن بازدیدکننده را به سمت نگاه عمیق معمار و هنرمند و صداقت نیت وی در ارزشمند ساختن اثر خلق شده با پرداختن به اندیشه های والای دینی و مذهبی سوق می دهد. معنوی و پاسخگوی نیازهای شهری و تمدنی باشد.

جمالی نژاد تصریح کرد: صنایع خلاق در توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق گردشگری به ویژه شبکه شهرهای خلاق یونسکو مانند اصفهان می تواند اثر مهم و راهبردی داشته باشد و به عنوان موتور محرکه نوآوری و رشد اقتصادی ایفای نقش کند از مناطق توریستی

وی تصریح کرد: صنایع خلاق با تلفیق خلاقیت، فرهنگ، علم و فناوری ارزش افزوده بالایی ایجاد می کند و به توسعه پایدار مناطق کمک می کند، این رویکرد با ایجاد محصولات و خدمات نوآورانه جاذبه های گردشگری جدید ایجاد می کند و گردشگران بیشتری را در شهرهای خلاق که عضو آن هستند، ایجاد می کند. شبکه جهانی یونسکو جذب می کند

استاندار اصفهان گفت: از سوی دیگر این نگرش ارائه تجربیات جدید و خلاق باعث افزایش میزان ماندگاری گردشگران در یک منطقه و در عین حال افزایش درآمد گردشگری، رشد کارآفرینی و رونق کسب و کار موجب شکوفایی گردشگران شده است. اقتصاد کار جدید جامعه محلی و ایجاد فرصت های شغلی جدید.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: در راستای این روند و احساس نیاز جامعه محلی، صنایع خلاق کمک شایانی به سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت های سخت افزاری می کنند.

وی با بیان اینکه در واقع صنایع خلاق به بهبود وضعیت اقتصادی ساکنان یک منطقه کمک می کند و از مهاجرت بی رویه و رکود اقتصادی جلوگیری می کند، ادامه داد: اصفهان به عنوان عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو آماده تقویت همکاری های بین المللی با سایر خلاقان است. شهرهایی در زمینه های مختلف فرهنگی، گردشگری، هنری، اقتصادی، علمی و دانشی، از همه میهمانان دعوت می کنم تا از اصفهان، یکی از زیباترین شهرهای خلاق جهان دیدن کنند.

وی در پایان افزود: اجلاس جهانی تورگردانان به زودی در اصفهان برگزار می شود به همین مناسبت از تورگردانان حرفه ای کشورهای شرکت کننده برای شرکت در این برنامه که با همت همکارانم و اتاق اصفهان در حال برنامه ریزی است دعوت می کنم. تجارت .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.