افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

اعطای بورسیه به شهید و ایثارگر سرآمد کنکور سراسری – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 158943
اعطای بورسیه به شهید و ایثارگر سرآمد کنکور سراسری – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر فردین تقی زاده در نخستین تقدیر از دانش آموختگان شهید و ایثارگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: در حیات وزارت علوم «این است. اولین بار است که برنامه ای برای تقدیر از شهید و دانش آموختگان فداکار برگزار می شود.» وی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر فردین تقی زاده در نخستین تقدیر از دانش آموختگان شهید و ایثارگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: در حیات وزارت علوم «این است. اولین بار است که برنامه ای برای تقدیر از شهید و دانش آموختگان فداکار برگزار می شود.»

وی ادامه داد: این تغییر نگرش به دلیل تمرکز سازمان امور دانشجویان در دولت جدید است چرا که در این دولت رئیس سازمان امور دانشجویان همواره بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید دارد.

تقی زاده تصریح کرد: به همین منظور اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در دو سال گذشته برنامه های متعددی را برای دانشجویان اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این برنامه ها برای اولین بار انجام شد، گفت: وی افزود: اولین و دومین دوره کشوری ضیافت ایثار به همت دانشگاه فردوسی مشهد، المپیاد سراسری دانش آموزی شهید و ایثارگر که پس از ده سال وقفه در دو سال اخیر برگزار شد.

تقی زاده افزود: همچنین اولین جشنواره فرهنگی هنری قرآنی شهید آوینی به همت دانشگاه هنر و دومین دوره این جشنواره که به زودی برگزار می شود ویژه همه دانش آموزان شاهد و ایثارگر سراسر کشور در سراسر کشور است. دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی. از دیگر برنامه های اجرا شده در سازمان امور دانشجویان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل امور دانشجویی شهید باهنر تصریح کرد: اولین دوره جایزه سردار سلیمانی در دانشگاه علامه طباطبایی و دومین دوره بهمن ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود که برگزیدگان این دوره از مسابقات کنکور سراسری را از آن خود کردند. به افرادی که بالاترین نمرات بدون مکان را کسب کرده باشند بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد و در صورت داشتن شرایط ذکر شده می توانند تا پایان تحصیل از این حمایت آموزشی برخوردار شوند، از دیگر برنامه های اجرا شده در وزارت علوم شهید و دانشجویان بی غرض.

تقی زاده خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات رئیس سازمان امور دانش آموزی ارتقای مهارت دانش آموزان شهادت طلب و ایثارگر است. شعار هر متخصص یک مهارت است، ما به دنبال تحقق اهداف خود بوده ایم.

تقی زاده گفت: دانش آموزان ممتازی که در این مراسم حضور دارند یکی از این دو شاخص را دارند: 1- جزء ده درصد اول قبولی بوده اند 2- معدل بالای 17 دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.