افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

اعطای امتیاز دولت به بخش خصوصی در صادرات برق

  • کد خبر : 211840
اعطای امتیاز دولت به بخش خصوصی در صادرات برق

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: امکان صادرات برق برای سرمایه گذاران این نیروگاه ها به مدت 8 ماه در سال در نظر گرفته شده است و سرمایه گذاران می توانند علاوه بر ایجاد یک شبکه تجدیدپذیر، ظرفیت صادراتی شبکه برق کشور را افزایش دهند. انرژی یا نیروگاه کردی: در چهار ماهه پیک […]

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: امکان صادرات برق برای سرمایه گذاران این نیروگاه ها به مدت 8 ماه در سال در نظر گرفته شده است و سرمایه گذاران می توانند علاوه بر ایجاد یک شبکه تجدیدپذیر، ظرفیت صادراتی شبکه برق کشور را افزایش دهند. انرژی یا نیروگاه کردی: در چهار ماهه پیک مصرف برق در کشور که با عدم تطابق تولید و مصرف مواجه هستیم، این نیروگاه ها موظف به تامین برق مصرفی خانگی در بورس انرژی هستند.

وی ادامه داد: با افزایش ظرفیت شبکه صادرات، سرمایه گذاران می توانند امتیاز استفاده از آن شبکه را برای مدت معینی داشته باشند که منجر به درآمد صادراتی نیروگاه ها می شود و با افزایش مبادلات، صادرات کشور و ظرفیت واردات نیز می تواند به پایداری شبکه برق کشور کمک کند.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در این بخشنامه پیش بینی شده است که بازار بورس انرژی برای مبادلات فرامرزی صادرات و واردات کشور فراهم شود و مورد استفاده صنایع مختلف یا نیروگاه ها و سرمایه گذاران قرار گیرد.

رجبی مشهدی با اشاره به ماده دیگری که در این دستورالعمل برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است، افزود: در مواردی که سرمایه گذاران به دلایلی مانند تعمیرات یا موارد مشابه نتوانند برق مورد نیاز خود را تامین کنند، وزارت نیرو از بازار برق منطقه ای یا بین المللی استفاده خواهد کرد. هیئت برق بورس انرژی برق می خرد و صادر می کند.

به گفته وی، وزارت نیرو شرایط لازم را فراهم کرده است تا سرمایه گذاران بتوانند برای مشارکت در تامین برق مورد نیاز کشور در ایام پیک تابستان با مبادله برق یا واردات آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: پیش بینی می شود با ابلاغ این دستورالعمل سرمایه گذاری در نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور رشد چشمگیری داشته باشد و با توجه به تفاوت قیمت بسیار بالا در کشورهای همسایه با قیمت داخلی، سرمایه گذاران بتوانند برای ساخت نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر در کشور، نیازهای آن کشورها را برطرف کرده و علاوه بر کمک به شبکه برق ملی کشور در مواقع ناآرامی، می توانند از مزایای قابل توجهی نیز برخوردار شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.