افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

اعضای بریکس به دنبال کنترل آمریکا و دلار هستند

  • کد خبر : 406001
اعضای بریکس به دنبال کنترل آمریکا و دلار هستند

به گزارش بازار، مسعود بزیکیان رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به روسیه و حضور در اجلاس سران کشورهای بریکس در فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه آقای پوتین و در در واقع، این نشست کشورهای عضو بریکس است که به دنبال چندجانبه گرایی در جهان هستند. و افزود: […]

به گزارش بازار، مسعود بزیکیان رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به روسیه و حضور در اجلاس سران کشورهای بریکس در فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه آقای پوتین و در در واقع، این نشست کشورهای عضو بریکس است که به دنبال چندجانبه گرایی در جهان هستند.

و افزود: اعضای بریکس به همین دلیل سازمانی تشکیل داده اند و به دنبال وحدت و انسجام از این جهت هستند تا قدرت بلامنازعی را که آمریکا و دلار در منطقه و جهان ایجاد کرده اند، کنترل کنند.

کارشناسان پزشکی تاکید کردند: طبیعتا می توانیم تعاملات و توافقات خوب و مناسبی داشته باشیم و در حوزه های کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری با یکدیگر تجارت کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: در این سفر فرصتی خواهیم داشت که با روسای جمهور روسیه، چین، هند و چند کشور دیگر که در این اجلاس حضور دارند گفتگو کنیم.

مدیکیان تصریح کرد: طبیعتاً هر رئیس‌جمهوری دیدگاه کشورش را در مورد برجام و نحوه تعامل با یکدیگر بیان می‌کند و تصور می‌کنم این موضوع می‌تواند ارتباطات ما را بهبود بخشد. [مقابل] تقویت یکجانبه گرایی که ایالات متحده در جهان دنبال می کند.

وی ادامه داد: آمریکا با تمامیت خواهی خود هر دولتی را که بخواهد تحریم می کند، گروه هایی مانند بریکس می توانند راهگشای توتالیتاریسم این کشور باشند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: این اولین سفر رسمی من به اجلاس بریکس است در حالی که ایران عضو اصلی این گروه محسوب می شود و در این اجلاس حضور دارد و بسیاری از کشورها متقاضی عضویت در این اجلاس هستند.

شایان ذکر است؛ شانزدهمین اجلاس سران بریکس از امروز در کازان روسیه آغاز می شود و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که به عنوان عضو رسمی و دائمی برجام در این نشست بین المللی شرکت می کند.

بریکس یک گروه بین المللی است که توسط قدرت های اقتصادی نوظهور رهبری می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.