افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

«اعتماد» به بورس شاهگل و سرمایه گذاری مردمی آزمون بزرگ پیش روی دولت

  • کد خبر : 368974
«اعتماد» به بورس شاهگل و سرمایه گذاری مردمی آزمون بزرگ پیش روی دولت

بازار، مجموعه استان ها; بورس یکی از محل های سرمایه گذاری مردم به ویژه اقشار متوسط ​​جامعه است اما در سال های اخیر شاهد هستیم که مشکلات این بازار سرمایه گذاری باعث شده بسیاری از مردم آن را رها کنند و اکنون یکی از معضلات روز چهاردهم دولت است. چگونه مردم را به بازار سهام […]

بازار، مجموعه استان ها; بورس یکی از محل های سرمایه گذاری مردم به ویژه اقشار متوسط ​​جامعه است اما در سال های اخیر شاهد هستیم که مشکلات این بازار سرمایه گذاری باعث شده بسیاری از مردم آن را رها کنند و اکنون یکی از معضلات روز چهاردهم دولت است. چگونه مردم را به بازار سهام بازگردانیم

یکی از موضوعاتی که کارشناسان معتقدند این است که اگر دولت بتواند اعتماد مردم را به بورس بازگرداند و از ورود سیاستمداران و نامه نگاری های غیرمتخصصان و صاحب نظران جلوگیری کند، جان تازه ای به بورس و بازار خواهد داد سرمایه در این کشور مردم را راضی نگه دارد و به تولید کمک کند و ثالثا بتواند پول مردم را جمع کند. در این گزارش به سراغ کارشناسان و فعالان بازار سهام رفته ایم تا نظر آنها را درباره اقداماتی که دولت چهاردهم باید در بورس انجام دهد جویا شویم.

تلاش های دولت

محمدعلی عابدینی یکی از کارشناسان بورس است که معتقد است دولت قدر فرصت طلایی بورس را ندانست و در اواخر دولت روحانی و در ابتدای دولت شهید رئیسی نتوانست از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کند. اکنون . دولت باید دو برابر بیشتر تلاش کند تا شرایط قبل از آشفتگی بازار سهام را بازگرداند.

کارشناس بازار بورس: یکی از دلایل علاقه افراد به بورس عدم توانایی آنها در افزودن سرمایه شخصی به شغلشان است.

عابدی می افزاید: بورس همواره یکی از محل های سرمایه گذاری اقشار متوسط ​​جامعه بوده است که توانایی سرمایه گذاری در خانه و خودرو را ندارند و با سرمایه های کمتر از 200 میلیون تومان که برای… البته آنها مطرح کردند. به سختی برای امرار معاش تلاش می کنند.

وی ادامه می دهد: یکی از دلایلی که مردم بورس را ترجیح می دهند، عدم توانایی آنها در افزودن سرمایه شخصی به مشاغل است که به معنای مشکلات ناشی از نابسامانی های اقتصادی و در نتیجه ناچاری طبقه متوسط ​​به سرمایه گذاری در بخش هاست. . اما این وجوه آنقدر زیاد نیست که بتوان از آنها در تولید، خودرو و خانه استفاده کرد و آنقدر هم کم نیست که نتوان آنها را در بورس و بورس افزایش داد.

بورس و علاقه مردم

این کارشناس بورس می گوید: در نتیجه بورس یکی از آن دسته سرمایه گذاری های نسبتا پرطرفدار به ویژه در سال های اخیر در کشورمان است، موضوعی که به گفته برخی کارشناسان، اقدامات دولت مشکلاتی را به همراه داشت، همچنان می توانیم طلا انباشته کنیم. امتیاز نقدینگی موجود در جامعه نقدینگی است که بخشی از آن در دست طبقه متوسط ​​جامعه است.

عابدینی با بیان اینکه بورس در سال های اخیر یکی از پرتلاطم ترین موضوعات سرمایه گذاری در کشورمان محسوب می شود، تصریح می کند: بورس محل مناسبی برای سرمایه گذاری است که با تشویق مسئولان و مسئولان با استقبال خوب مردم مواجه شد. توانست به درستی عمل کند.

کارشناس اقتصادی: موضوعاتی مانند بخشنامه های خلق الساعه، دخالت های سیاسی در گردش مالی کارکنان بورس، وام های میلیاردی و… به طور مستمر بر اعتماد مردم به بورس تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه بورس در دوران طلایی خود در سال های اخیر توانست نقدینگی را در جامعه جمع کند و سودهای خوبی نصیب مردم کند، تاکید کرد: بورس یک آرایش برد-برد محسوب می شد اما مسئولان دولتی دخالت کردند. خلق الساعه با بخشنامه های خود چندان قدر این وضعیت را ندانست و به راحتی آن را از دست داد و حتی به تهدید تبدیل کرد. البته منظور از حکومت به معنای عام مقامات است وگرنه به معنای حکومت خاص نیست. مشکل بورس در همه دولت ها از اصولگرا تا اصلاح طلب است.

شانس مردم و یک فرصت منحصر به فرد.

یکی دیگر از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا نمی توان کشوری 80 میلیونی را یافت که 45 میلیون کد سهام داشته باشد، گفت: این فرصت کم نظیر و بی نظیر امروز در هر کشوری اتفاق می افتاد. نقدینگی در آن وجود نداشت.

سید رضا طباطبایی با بیان اینکه در کشور ما متأسفانه دولتمردان قدر این فرصت را ندانستند و در نتیجه بورس از چشم مردم محو شد، گفت: دولت پزشکی در فرصت بعدی باید این وضعیت را ترمیم کند. تا مردم دوباره جذب بازار سهام شوند. اما باید این تضمین را به آنها بدهید که در بورس وارد سیاست نخواهید شد.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مانند بخشنامه های خلق الساعه، مداخله سیاسی در چرخش کارکنان بورس و وام های میلیاردی و غیره به طور مستمر بر اعتماد مردم به بورس تاثیرگذار است، تاکید کرد: دولت باید ابتدا در یک چارچوب سیاست هایی اتخاذ کند. به صورت شفاف از این نوع مشکلات جلوگیری کنید، آنها را ریشه کن کنید و سپس از مردم بخواهید که به بورس اعتماد کنند.

دولت چهاردهم درد را تشخیص داده است

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه همتی وزیر اقتصاد اعلام کرد باید اعتماد از دست رفته به بورس بازگردانده شود، گفت: دولت چهاردهم به خوبی متوجه مشکل شده و به اهمیت آن پی برده است. این نشان می دهد که دولت چهاردهم درد را می شناسد و. به دنبال درمان است

طباطبایی که به ماه های آینده خوشبین است و معتقد است زمان خرید سهام فرا رسیده است، می گوید: به نظر نمی رسد اشتباهات دوره گذشته روحانی و دوره اول شهید رئیسی در دولت چهاردهم تکرار شود و حتی تا حدودی قهقرایی به معنای مثبت آن o حداقل در مقطعی از دولت چهاردهم شاهد همین عدم دخالت دولت در بورس خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همتی وزیری باتجربه و آگاه است و به خوبی می داند که در این دو سال چه بر سر بورس آمده است، بنابراین به نظر نمی رسد این وضعیت دوباره تکرار شود، افزود: اگر دولت تاکید خود را بر بورس حفظ کند. در بازار، کند نیز می تواند با جمع آوری پول نقد در دست مردم به نتایج خوبی دست یابد.

نقدینگی کشور

یکی دیگر از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بازار معتقد است که عدم ورود مردم به بورس یعنی بازگشت آنها به بورس آینده خوبی برای نقدینگی کشورمان به همراه نخواهد داشت. با توجه به سرمایه اندک مردم به خصوص قشر متوسط ​​جامعه متاسفانه این روزها ارزهای دیجیتال و ایردراپ ها 90 درصد آنها کلاهبرداری هستند.

کارشناس بورس: تصور اینکه دولت فردا دو بخشنامه منتشر کند و مردم به سمت بورس هجوم بیاورند سخت است.

مسلم صفایی با بیان اینکه کار سختی است، فکر می کرد که فردا دو بخشنامه از سوی دولت صادر می شود و مردم به سمت بورس هجوم می آورند و بعد به سمت آن سرازیر می شوند زیرا یک طرف ماجرا دولت است و مردم حاضرند به یک طرف اعتماد کنند کیف پول ایردراپ و کریپتوکارنسی مثل کینگ مانی و غیره که نوید سود 25 درصدی میداد اما دولت نه بدون تعریف و تمجید این مشکلی است که دولت چهاردهم از آن رنج خواهد برد.

وی با بیان اینکه دولت باید دو سیاست را اجرا کند اول اینکه سرمایه گذاری در بورس را تبیین کند و از سایر قوا بخواهد مردم را تشویق کنند، افزود: دولت باید در عمل نشان دهد که بازده سرمایه گذاری در بورس سودآور است. برای مردم است و می توانند دوباره به آن اعتماد کنند، در غیر این صورت بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم دشوار خواهد بود.

شرایط تعامل مردم و دولت.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شرایط تعامل مردم و دولت پس از سال 1401 قابل مقایسه با قبل نیست و این موضوعی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، گفت: با سیاست های اقتصادی نادرستی که حداقل در سال های گذشته اجرا شده است. دو دهه دولت ها چه موضع گیری کرده باشند و چه آن موضع، مردم روز به روز از اعتماد به دولت ها فاصله گرفته اند و البته در بسیاری از موارد حق دارند و این دخالت های بی مورد در بورس و دولت یکی از مصادیق بارز آن است. از آن

صفایی کار دولت را برای بازگرداندن مردم به بورس سخت توصیف کرد و گفت: این کار سختی است اما شدنی است به شرط اینکه دولت از شرایط حاکم بر بورس در دولت های روحانی درس بگیرد. رئیسی و اولاً کل تیم حاکم که درگیر امور میلیاردرها و… هستند برای تغییر دامن گیران بحران تاکید کردند: مردم باید اقدامات عملی دولت را ببینند وگرنه جذب دولت نخواهند شد. بازار سهام

در پایان این جمله وزیر اقتصاد کابینه چهاردهم خودنمایی می کند که واقعیت این است که اعتماد مردم به بازار سرمایه تا حدی از بین رفته است و اولین و ضروری ترین کار ما بازگرداندن خواهد بود. اعتماد آنها به این بازار بازار سرمایه باید کانون اعتماد مردم باشد و در شرایط فعلی و نبود بازار سرمایه بار تامین مالی بر دوش بازار پول افتاده است. باید دید دولت چهاردهم در مورد بورس چه تصمیمی خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.