افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

اعتقاد وزیر راه به بخش خصوصی؛ دولت تسهیلگر مسکن می شود کارخانه ها سیمان را افزایش می دهند

  • کد خبر : 374995
اعتقاد وزیر راه به بخش خصوصی؛ دولت تسهیلگر مسکن می شود کارخانه ها سیمان را افزایش می دهند

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تغییرات در کابینه به نظر می رسید برخی تصمیمات دولت به ویژه در حوزه مسکن تغییر کند. همانطور که پزشکان رئیس جمهور بارها به این موضوع اشاره کرده اند، مقرر شد برنامه هفتم توسعه بررسی شود. در پی انتخاب فرزانه صادق […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تغییرات در کابینه به نظر می رسید برخی تصمیمات دولت به ویژه در حوزه مسکن تغییر کند. همانطور که پزشکان رئیس جمهور بارها به این موضوع اشاره کرده اند، مقرر شد برنامه هفتم توسعه بررسی شود.

در پی انتخاب فرزانه صادق به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رای اعتماد مجلس به وی، برخی از تحلیلگران و کارشناسان معتقد بودند که وی به دلیل تعلق خود به وزارت راه، راحتتر می تواند برنامه های دولت را پیش ببرد. و توسعه شهری.

با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر مداخله در بازار مسکن، به نظر می رسید که دولت چهاردهم پیگیر این موضوع نبوده و همانطور که از دو ماه گذشته مشاهده می شود، دولت چهاردهم قصد دخالت مستقیم در بازار مسکن را نداشته است. بازار مسکن بخش

خواسته دولت این است که تمامی فرآیندهای مربوط به راه و شهرسازی توسط بخش خصوصی انجام شود.

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سوال که آیا در دولت چهاردهم به بخش خصوصی اعتماد می شود؟ وی بیان کرد: در خصوص اعتماد و همکاری با بخش خصوصی در دولت چهاردهم می توان تحلیل کرد که در جلساتی که با فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی داشتیم، به نظر می رسد خواسته دولت این است که همه فرآیندها در حوزه راه و شهرسازی توسط بخش خصوصی باید انجام شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و تیم جدید معتقدند در حوزه مسکن و ساختمان باید به بخش خصوصی اعتماد و باور کرد. زیرا بخش خصوصی و انبوه سازان می توانند بازوی مستشاری قوی برای دولت باشند.

عدم تمایل دولت چهاردهم و تیم جدید وزارت راه و شهرسازی می تواند این نوید را بدهد که تمام اقدامات در حوزه مسکن و ساختمان توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت فقط تسهیلات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

پورحاجت تاکید کرد: عدم تمایل دولت چهاردهم و تیم جدید وزارت راه و شهرسازی ممکن است این نوید را بدهد که تمامی اقدامات در حوزه مسکن و ساختمان توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت فقط تسهیلگری را انجام دهد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور تاکید کرد: این نگاه و اظهارات مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی می تواند به گونه ای پیش برود که باید منتظر فصل جدیدی از همدلی دولت و دولت باشیم. بخش خصوصی در آینده قطعا این چشم انداز می تواند شرایط بهتری را برای حوزه مسکن و ساختمان در کشور ایجاد کند.

شرکت های تولیدی و سازوکار بورس در کنار هم شرایطی را ایجاد می کنند که هر وقت بخواهند قیمت سیمان را افزایش می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این روزها که وضعیت تولید سیمان به دلیل عدم قطعی برق بهتر شده، قیمت سیمان کاهش یافته است؟ وی گفت: در دوره به دلیل عدم تولید سیمان قیمت سیمان حتی به 200 هزار تومان هم رسید. این در حالی است که شرکت های تولیدی و سازوکار بورس در کنار هم شرایطی را ایجاد می کنند که هر زمان که بخواهند قیمت سیمان را افزایش می دهند.

پورحاجت ادامه داد: یک دوره به دلیل آنچه که قطعی برق و عدم تولید نامیده می شد، سیمان کمیاب و سپس گران شد. اما باید تاکید کنم که نمی توان از عملکرد شرکت های تولید کننده سیمان دفاع کرد زیرا این شرکت ها باید نیروگاه می ساختند. این عدم توجه در ساخت کارخانه باعث شده است که کارخانه ها در تابستان برق و در زمستانی که در پیش است به دلیل کمبود گاز با افت تولید سیمان مواجه شوند.

به دلیل خاموشی و قطعی برق، تولید کارخانه سیمان به حالت عادی بازگشت.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور تولیدکننده سیمان است، گفت: نباید با نوسانی اندک دچار کمبود سیمان و گرانی سیمان شویم. اما امروز که با شما صحبت می کنم، به دلیل خاموشی و قطعی برق، تولید کارخانه های سیمان به حالت عادی بازگشته و قیمت سیمان در بازار کاهش و تثبیت شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور خاطرنشان کرد: قیمت خرده فروشی سیمان در حال حاضر به 130 هزار تومان در هر کیسه رسیده است، اما همچنان با قیمت قبلی خود که کمتر از 100 هزار تومان بود فاصله دارد.

در اواسط تابستان امسال به یکباره قیمت سیمان در کارخانه ها و حتی بورس افزایش یافت. کارخانه ها و شرکت های سیمان علت افزایش قیمت را کمبود تولید و افزایش عرضه عنوان کردند اما به هیچ وجه تاخیر در ساخت کارخانه را نپذیرفتند. این افزایش قیمت سیمان باعث شد قیمت تمام شده برخی واحدهای مسکونی در حال ساخت تغییر کند و برخی پروژه ها نیز به دلیل کمبود سیمان متوقف شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.