افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

اعتزیری: ذهنیت و تجربه برد، پرسپولیس را قهرمان کرد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 285295
اعتزیری: ذهنیت و تجربه برد، پرسپولیس را قهرمان کرد – پرسپولیس نیوز

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است ذهنیت برنده و عملکرد خوب بازیکنان باتجربه دو عاملی است که باعث قهرمانی شاگردان اسمار شده است. سهراب عثیری در گفت وگو با تسنیم، درباره پیروزی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و قطعی شدن قهرمانی شیرهای سرخ در لیگ بیست و دوم اظهار داشت: ابتدا باید به بازیکنان و […]

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است ذهنیت برنده و عملکرد خوب بازیکنان باتجربه دو عاملی است که باعث قهرمانی شاگردان اسمار شده است.

سهراب عثیری در گفت وگو با تسنیم، درباره پیروزی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و قطعی شدن قهرمانی شیرهای سرخ در لیگ بیست و دوم اظهار داشت: ابتدا باید به بازیکنان و کادر فنی بگویم که بعد از یک فصل سخت توانستند قهرمان شوند. خوشحالی میلیون ها هوادار پرسپولیس به نظر من یحیی گل محمدی هم در این قهرمانی سهیم بود و باید قدردان او باشیم. همانطور که انتظار می رفت پرسپولیس بازی فوق العاده سختی مقابل مس داشت. مس رفسنجان نیز با در نظر گرفتن شرایط و حساسیت هایی که در پایان این دیدار برای قهرمانی قرمزها داشت، بازی قوی و خوبی انجام داد و از ابتدا بیرون آمدند تا گل نخورند و بتوانند روی ضدحملات گلزنی کنند. همه این عوامل کار را فلج کرد و همه بازیکنان و کادر فنی و همچنین هواداران لحظات پرتنشی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: پرسپولیس می دانست برای قهرمانی باید مس را شکست دهد اما همانطور که دیدید استرس و فشار بازی اجازه نداد قرمزها بازی همیشگی خود را انجام دهند. البته این را هم بگویم که شاگردان عثمر در فاصله 10 تا 12 روزه سه بازی سنگین انجام دادند که فشار روحی و جسمی زیادی به بازیکنان وارد کرد. پرسپولیس تقریباً نیمه تمام مقابل نساجی 10 نفره بازی کرد و در دیدار با استقلال خوزستان نیز بازیکنان تلاش زیادی برای پیروزی کردند. در واقع یک تیم خسته و فرسوده از نظر قدرت بدنی مقابل مس شروع به بازی کرد.

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس با تمجید از عملکرد مس رفسنجان تصریح کرد: پس از حضور محرم نویدکیا مسی ها کاملا تغییر کردند و به تیمی تبدیل شدند که فوتبال هجومی بازی می کرد و در دیدار مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی داشت. در این شرایط طبیعی بود که پرسپولیس با مشکل مواجه شود، به خصوص که بازی استقلال مقابل پیکان همزمان برگزار شد و آبی پوشان خیلی زود با دو گل پیش افتادند. برتری استقلال فشار مضاعفی به پرسپولیسی ها وارد کرد و خوشبختانه پرسپولیس در لحظات پایانی گل پیروزی را به ثمر رساند.

عثیری با بیان اینکه بازیکنان باتجربه پرسپولیس را قهرمان کردند، تصریح کرد: همه دیدیم که به دلیل برتری دو تیم استقلال، شاگردان نکونام در آستانه قهرمانی قرار گرفتند و از این نظر کار پرسپولیس است. سخت تر می شود استرس بازیکنان بیشتر شد. در این شرایط تجربه بازیکنانی مانند وحید امیری، گلسیانی و امید عالیشاه به تیم کمک کرد. باید گفت پرسپولیس قهرمانی این فصل را مدیون بازیکنان باتجربه و ذهنیت قهرمانی آنهاست.

وی در پاسخ به درخواست اسمار از مدیران باشگاه زمان برای تمدید قرارداد پس از قهرمانی پرسپولیس گفت: به هر حال طبیعی است که سرمربی برزیلی این تصمیم را گرفته باشد. در این مدت فشار کار زیاد بود و عثمر حق دارد بخواهد استراحت کند. به نظر من مدیران باشگاه نباید فرصت را از دست بدهند و هر چه زودتر برای فصل جدید برنامه ریزی کنند. قطعا رقبا خیلی زود دست به کار خواهند شد و کار خود را برای فصل بعد آغاز خواهند کرد. مسئولان باشگاه باید با تشکیل کارگروه فنی خیلی سریع برای آسیا برنامه ریزی کنند. آنها باید ابتدا تکلیف سرمربی تیم را مشخص کنند و سپس برای جذب بازیکنان موثر و حضور قدرتمند در لیگ نخبگان آسیا اقداماتی انجام دهند. به هر حال پرسپولیس در لیگ برتر ایران مشکل خاصی ندارد اما در آسیا شرایط فرق می کند و باید با قدرت بیشتری حضور داشته باشد. فکر می‌کنم پرسپولیس با برنامه‌ریزی درست و قوی‌تر شدن می‌تواند به مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا کند، همان‌طور که دو بار با دست خالی به فینال آسیا راه پیدا کرد.

عطساری در پایان درباره اعتراض جواد نکونام و استقلال به قهرمانی پرسپولیس در لیگ به دلیل اشتباهات داوری، تصریح کرد: باید هر چه زودتر VAR را وارد فوتبال خود کنیم تا اشتباهات داوری به حداقل برسد. نه تنها پرسپولیس و استقلال، بلکه همه تیم های لیگ به خاطر اشتباهات داوری شکست خوردند، بالاخره تیم ها سرمایه گذاری می کنند و امیدوارند که حقشان ضایع نشود، اما این شرایط به راحتی نمی توان گفت که پرسپولیس قهرمان شد. اشتباهات داور بازیکنان پرسپولیس تلاش کردند، زحمت کشیدند و حرف هایشان را در زمین زدند. به نظر من بهترین کار را کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس انجام دادند که هیچ واکنشی نشان ندادند و فقط روی بازی و تمرین تمرکز کردند و در نهایت مزد زحماتشان را گرفتند. صحبت از بی عدالتی ها و قهرمانی های ناپاک بهانه ای است و فقط برای برداشتن فشار از خود.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)