افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری نظامی روسیه در برابر کل غرب

  • کد خبر : 250588
اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری نظامی روسیه در برابر کل غرب

وزیر امور خارجه اوکراین با انتقاد از تاخیر غرب در برنامه های کمک به اوکراین، توانایی آمریکا و غرب برای مقابله با جنگ ها و بحران های بزرگ را زیر سوال برد. به گزارش ایسنا، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگو با فارین پالیسی، بار دیگر بر درخواست کی‌یف برای دریافت سامانه‌های دفاع […]

وزیر امور خارجه اوکراین با انتقاد از تاخیر غرب در برنامه های کمک به اوکراین، توانایی آمریکا و غرب برای مقابله با جنگ ها و بحران های بزرگ را زیر سوال برد.

به گزارش ایسنا، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگو با فارین پالیسی، بار دیگر بر درخواست کی‌یف برای دریافت سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت تاکید کرد و وجود این سامانه‌ها را برای مقابله با موشک‌های بالستیک روسیه مهم خواند.

کولبا با اذعان به کمبود مهمات توپخانه از متحدان اوکراین به دلیل تاخیر در برنامه های کمک رسانی به کشورش انتقاد کرد و گفت: وقتی به دستاوردهای روسیه در بازگرداندن تولید پایگاه صنعتی مدافعانش و آنچه که کل غرب به آن دست یافته است نگاه می کنم. من باید صادق باشم.” بیایید با آن روبرو شویم و بپذیریم که روسیه در تلاش های جنگی خود مؤثرتر بوده است و این سؤال اساسی تری را برای غرب ایجاد می کند. اگر نتواند به اندازه کافی در این تلاش جنگی خاص مؤثر باشد، اگر جنگ ها و بحران های دیگری در همین مقیاس رخ دهد چقدر می تواند مؤثر باشد؟

کلبا بار دیگر مهمات توپخانه سامانه های خط مقدم و پدافند هوایی، رهگیرهای موشکی و پارازیت های رادیویی را مهم ترین نیاز ارتش کشورش خواند و گفت: جنگ مدرن در درجه اول جنگ پهپادها و نرم افزارها است و بنابراین با این سلاح های مدرن و پیشرفته می جنگید. . شما به وسایل الکترونیکی زیادی نیاز دارید. پدافند هوایی چیزی است که اقتصاد ما و همچنین شهرهای ما و زندگی غیرنظامیان ما به آن وابسته است. من از اینکه دنیا را به کار سخت تر و کار مضاعف و سه گانه روی این موضوع بخواهم خسته شده ام زیرا همه می دانند این سیستم ها کجا هستند. همه می دانند که برای تحویل آنها به اوکراین چه باید بکنند. بنابراین درخواست ما این است: فقط آن را انجام دهید.

وزیر امور خارجه اوکراین درباره انتخاب مجدد ترامپ گفت: آخرین چیزی که من نگران آن هستم نتیجه انتخابات در کشورهای دیگر از جمله در مهم ترین متحد ما، ایالات متحده است. و این به خاطر بی احترامی یا نادیده گرفتن رویدادهای سیاسی نیست. این فقط به این دلیل است که زندگی به ما آموخته است که برای هر سناریویی آماده باشیم. نمی توانید تصور کنید در دو سال گذشته چند بار به ما گفته اند که ایده عضویت کامل در اتحادیه اروپا را کنار بگذاریم. حتی نزدیکترین دوستانمان به ما توصیه می کردند که نصف و نیم را بپذیریم و امتیاز بدهیم. ما این کار را نکردیم و در راه عضویت هستیم. نمی توانید تصور کنید در ماه های اخیر چند نفر به ما گفتند: “بر بسته نظامی ای که ایالات متحده در شکل فعلی آن بحث می کند اصرار نکنید. متعهد شوید که آن را دریافت کنید.” ما این کار را نکردیم زیرا می دانیم که وقتی نوبت به بقا می رسد، باید سرسخت باشید و برای هر نوع سناریویی آماده باشید و باید به برنامه A که بهترین برنامه برای کشورتان است پایبند باشید. این دیپلماسی زمان جنگ است. این با دیپلماسی کلاسیک متفاوت است.

وی در پاسخ به نظرات و انتقادات جمهوری‌خواهان آمریکایی که مدعی هستند اوکراین دائماً رهگیرهای پاتریوت بیشتری سفارش می‌دهد، در حالی که ایالات متحده تنها 550 هواپیما در سال تولید می‌کند، گفت: وقتی به آرای اعضای حزب جمهوری‌خواه در هر دو مجلس نگاه می‌کنم. من تصور نمی کنم نظری که شما ذکر می کنید نماینده اکثریت باشد. ما قبلاً جنگ را باخته بودیم: چه جمهوری خواه باشید و چه دموکرات، باید به خاطر داشته باشید که امنیت و رفاه آمریکا بلافاصله تحت تأثیر قرار می گیرد حمله کنید، و اگر نیازهای نظامی برآورده نشود، اگر نتوان رهگیرهای کافی برای کمک به اوکراین برای پیروزی در جنگ تولید کرد، پس چگونه می‌خواهید علیه دشمنی که احتمالاً قوی‌تر از شما باشد، جنگ کنید. دو قدم جلوتر فکر کن واقعیت بسیار ساده این است که اگر در اوکراین شکست بخورید، یک اثر دومینو خواهید داشت و شروع به باخت در همه جا خواهید کرد. به همین دلیل است که من به تفاوت پایگاه صنعتی دفاعی روسیه با همه متحدان غربی ما اشاره کردم.

کلبا گفت: در دو سال جنگ، روسیه در تولید تسلیحات از کل اتحاد غربی کارآمدتر شده است. اگر توقعات خود را پایین بیاورید و با چیزی که معمولاً پلان B نامیده می شود شروع کنید، در نهایت به طرح B خواهید رسید. سپس باید با طرح الف شروع کنید. دوم، نگاه کردن به اوکراین از منظر روابط با روسیه را متوقف کنید. من می دانم که هنوز ایده هایی وجود دارد که نتیجه این جنگ هر چه باشد، ایالات متحده باید رابطه خود را با روسیه حفظ کند و بنابراین از تخریب پل ها اجتناب کند. اما در دوران ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین نمی توانید روابط خوبی با روسیه داشته باشید. بیایید روسیه در زمان پوتین را دشمن بدانیم. نسبت دادن تمام مسئولیت ها به اوکراین یک سلب مسئولیت آگاهانه است.

بعید است که اوکراین در اجلاس سران برنامه ریزی شده برای ژوئیه دعوت رسمی برای پیوستن به ناتو دریافت کند. کی‌یف همچنین می‌خواست عضوی از گروه ضربت مشترک، یک مشارکت نظامی چندملیتی به رهبری بریتانیا باشد، اما بعید به نظر می‌رسد که واشنگتن این اجازه را هم بدهد. دیپلمات ارشد اوکراین همه اینها را سیگنالی به مسکو دانست و گفت: قانون جنگ ساده است. هر چه عدم اطمینان بیشتر باشد، دشمن مصمم تر است. همه ما باید راهبردی را دنبال کنیم که بر اساس آن دشمن درک روشنی داشته باشد که اوکراین بخشی از غرب است و متحدان از اوکراین حمایت خواهند کرد. نه آنقدر که طول می کشد، بلکه تا زمانی که برای پیروزی اوکراین لازم است.

وی همچنین از ایالات متحده خواست تا با متحدان اروپایی بیشتر همکاری کند تا برخی از نگرانی های آنها را برطرف کند و این پول را در اختیار جنگ قرار دهد و خواستار مسدود کردن دارایی های روسیه شد.

کولبا درباره کنفرانس صلح سوئیس که ماه آینده در سطح بالایی بدون حضور روسیه برگزار می شود، گفت: بین سال های 2014 تا 2022 تقریباً 200 دور مذاکره با روسیه در قالب های مختلف، میانجی گری و دوجانبه داشته ایم. اما نتیجه ای حاصل نشد. ما فقط دو راه برای موفقیت در میدان جنگ داریم یا ائتلاف کشورهایی که اصول و رویکردهای مشابهی دارند. به همین دلیل روسیه در این اجلاس شرکت نخواهد کرد. زیرا هدف این اجلاس اتحاد کشورهایی است که دارای اصول و رویکردهای مشترکی هستند که اقدامات بعدی خود را بر اساس آن پایه گذاری کنند. پس از آن می توان با روسیه ارتباط برقرار کرد و روسیه بخشی از مذاکرات باشد. زیرا در نهایت، شما نمی توانید جنگ را بدون هر دو طرف پایان دهید.

وزیر خارجه اوکراین چین را اهرم فشار بر روسیه دانست که می تواند اقداماتی را برای متقاعد کردن روسیه برای تغییر رفتار خود انجام دهد و به همین دلیل از چین برای شرکت در نشست فرمول صلح دعوت شده است. اما نگرانی های دیگری در مورد قرار گرفتن روسیه در دست چین وجود دارد که این نگرانی باعث ایجاد محدودیت هایی شده است.

کولبا با توجیه شکست کی‌یف در رسیدن به جنوب جهانی، گفت: «در جنگ، حمایتی که دریافت می‌کنید چند لایه است.» برخی به شما اسلحه می دهند. برخی دیگر خود را به فشار دادن دکمه سبز برای مجمع عمومی سازمان ملل دو بار در سال محدود می کنند. بنابراین چیزی که در دو سال اخیر در مورد جنوب جهانی آموخته ام این است که وجود ندارد و ما باید با هر کشوری جداگانه رفتار کنیم. باید اعتراف کنم که روس ها در آنجا جایگاه بهتری دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.