افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

اعتراض سازمان لیگ به ماجرای رضایتنامه خالدآبادی و سقف مالیات یمگا/استقلال بیشتر است! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 120258
اعتراض سازمان لیگ به ماجرای رضایتنامه خالدآبادی و سقف مالیات یمگا/استقلال بیشتر است!  – پرسپولیس نیوز

کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ فوتبال در رسیدگی به پرونده استقلال به دو نکته مهم رسیده است که فوتبالی ها را با مشکل بزرگ مواجه خواهد کرد. کارگروه نظارت بر قراردادها در سازمان لیگ پس از بررسی پرونده های دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان و ارسال پرونده به کمیته انضباطی به استقلال رفت و […]

کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ فوتبال در رسیدگی به پرونده استقلال به دو نکته مهم رسیده است که فوتبالی ها را با مشکل بزرگ مواجه خواهد کرد.

کارگروه نظارت بر قراردادها در سازمان لیگ پس از بررسی پرونده های دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان و ارسال پرونده به کمیته انضباطی به استقلال رفت و پس از جمع بندی موارد مطرح شده، پرونده این باشگاه نیز به انضباطی ارسال می شود. کمیته کمیته به زودی
درباره موارد تخلف باشگاه استقلال بحث های زیادی شده است اما دو موردی که اعضای کارگروه به آن رسیده اند قابل تامل است.

یکی از این موارد مربوط به رضایت محمدرضا خالدآبادی است که در ابتدای فصل به استقلال پیوست. این دروازه بان با باشگاه هوادار قرارداد داشت و استقلال دو چک 4 و 5 میلیارد تومانی را به هوادار تحویل داد که این موضوع در مدارک ارائه شده به سازمان لیگ وجود ندارد.

طبق دستورالعمل سازمان لیگ، باشگاه ها موظف هستند مبلغ رضایتنامه بازیکنان را در قرارداد لحاظ کنند اما استقلالی ها چنین کاری نکرده اند. در واقع این باشگاه باید تنها در این بند حداقل میزان رضایت را به سقف قرارداد خود اضافه کند. این شرایطی است که استقلال در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است و اخیرا با کاهش قرارداد چند بازیکن توانسته با گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی خود قرارداد امضا کند. با این شرایط و با اضافه شدن مبلغ رضایت نامه خالدآبادی – و البته شاید بخشی از مبلغ قراردادش – سقف استقلال بیش از گذشته پر می شود.

موضوع دیگر مالیات یمگا، بازیکن آبی پوش فرانسوی است. یاماگا سال گذشته با استقلال قراردادی به مبلغ 550 هزار یورو امضا کرد که مسئولیت پرداخت مالیات بر عهده باشگاه است. اگرچه این قرارداد در دولت قبل و قبل از ابلاغ بخشنامه های قرارداد منعقد شده است، اما تخلفی از این موضوع صورت نگرفته است و از نظر کارگروه نظارت بر قراردادها باید پس از ابلاغ بخشنامه ها اصلاح می شد.

باشگاه استقلال پیش از کاهش رقم قرارداد برخی بازیکنان سقف قرارداد خود را 323 میلیارد اعلام کرده بود و تنها 7 میلیارد جای خالی داشت. حالا با توجه به اضافه شدن بلانکو به لیست و رضایت خالدآبادی باید دید چه اتفاقی می افتد و استقلال هم با کسر امتیاز مواجه خواهد شد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)