افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

اظهار نظر حجابی علم الهادی به سخنگوی دولت؛ مواظب حرفاتون باش

  • کد خبر : 401045
اظهار نظر حجابی علم الهادی به سخنگوی دولت؛ مواظب حرفاتون باش

آفتاب نیوز: سید احمد علم‌هادی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته هفتم مهرماه که در حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، ضمن تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی پیکر مطهر. شهید نیل فروشان گفت: تشییع پیکر عزیزی که در راه اسلام جان باخت، عنصری شجاع و دلیر و سرمایه ای ارزشمند برای […]

آفتاب نیوز:

سید احمد علم‌هادی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته هفتم مهرماه که در حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، ضمن تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی پیکر مطهر. شهید نیل فروشان گفت: تشییع پیکر عزیزی که در راه اسلام جان باخت، عنصری شجاع و دلیر و سرمایه ای ارزشمند برای نظام و نهضت مقاومت است که بسیار مهم بود.

وی با بیان اینکه این احساسات در واقع به عشق ایشان به ولایت اهل بیت علیهم السلام مربوط می شود، ادامه داد: برای برخی این سوال پیش می آید که آیا این جریان ها به دلیل یک جریان سیاسی یک حرکت انفعالی هستند؟ یعنی اقتدار قانونی در کشور حاکم شده است و شرایط سیاسی ایجاب می کند که در عرصه بین المللی وارد یک جریان شویم و نیاز این جریان دخالت در درگیری ها و برخوردهایی است که نتیجه آن شهادت و شهادت است. از دست دادن . از منابع انسانی عظیم و محبوب، یا این مسیر را انتخاب کنید و آیا هدفی داریم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این مسیر همان مسیری است که انتخاب کرده ایم، مسیری برای ما مشخص شده است، نقطه هدفی در نظر داریم و می خواهیم این مسیر را طی کنیم تا به آن نقطه هدف برسیم. طبیعی است که جریان ها، افراد و گروه های مختلف را با خود همراه کنیم تا قوی تر و سریعتر به هدف برسیم.

وی افزود: برخی شرایط را عمیقا بررسی نمی کنند، می گویند ما در یک کشور زندگی می کنیم، چرا باید در درگیری دیگری دخالت کنیم و سرمایه های کمیاب و گران قیمت خود را از دست بدهیم، اینطور نیست، ما راه را انتخاب کرده ایم. و یک مسیر و ما یک هدف داریم.” و برای رسیدن به هدف باید امت اسلامی را با خود همراه کنیم.

علم الهادی به اهداف انقلاب اسلامی در مسیر خود اشاره کرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب پنج مرحله را برای انقلاب ترسیم کردند. این یک نظام اسلامی است و خوشبختانه ما دولت اسلامی را تشکیل دادیم. نظام با رای و اراده و فداکاری مردم و مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است که امروز در آن قرار داریم.

وی گفت: دولت اسلامی یعنی دستگاه اجرایی این نظام باید حکومت دینی داشته باشد، دین را در کشور اداره کند و با قوانین دینی که در این کشور داریم حکومت کند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه امروز در مرحله سوم قرار داریم، افزود: مرحله چهارم تمدن نوین اسلامی است، اگر حکومت دینی ما کامل باشد و خداوند در همه شئون جامعه حکومت کند، دولت اسلامی به عنوان یک تمدن است. و فرهنگ وارد می شود.

وی افزود: مرحله پنجم انقلاب، تشکیل امت اسلامی است، یعنی آنچه را پیامبر در سطح جهانی قرار داده است تا فراگیر شود و این تشکیل امت اسلامی هدف ماست. نقطه ای است که وجود مقدس بقیة الله و حکومت اسلامی در جهان برای تأسیس امت اسلامی می آید.

وی با تاکید بر اینکه دولتی تشکیل نمی دهیم که بگوید یک روز با یکی خشونت می کند و یک روز با دیگری آشتی می کند و بخواهد منفعلانه مذاکره کند، خاطرنشان کرد: ما راه، مسیر و هدف داریم، حرکت کرده ایم. و ما تاکنون پیروز بوده ایم، ملت را توسعه داده ایم، جنبش خود را به عنوان حلقه مقاومت در اطراف جوامع اسلامی ایجاد کرده ایم، مسلمانان و حتی جوامع غیرمسلمان مظلوم را متوجه این حرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه اجرای حلال و حرام خداوند برای ما تمدن و فرهنگی ایجاد می کند که تا به امروز در دنیا دیده نشده است، اظهار داشت: امیدواریم عزیزان و عمدتاً مسئولان کشور مورد توجه قرار گیرند. به اینکه مسئولیت انقلابی شما در این حکومت و در هر حکومتی اجرای دین و حکومت دینی در جامعه است.

عضو شورای خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه چند روز پیش سخنگوی دولت اعلام کرد: «حجاب یک امر اعتقادی است و نباید آن را رعایت کرد، اعتقاد تکلیفی نیست، بنابراین سیاست دولت این نیست. سیاست منفی در قبال مسئله حجاب

وی تصریح کرد: حجاب اعتقاد، اعتقاد و پیروی از احکام است و «باید» در اعتقاد معنایی ندارد، این درست است، نمی توان اعتقاد را به زور به کسی تحمیل کرد، اعتقاد باید خودجوش در درون مردم باشد، حجاب باید باشد. با ایمان انجام می شود ایجاد اعتقاد و ارتقاء در زنان مسلمان به این معناست که فرد به حجاب اعتقاد داشته باشد و در همه محافل مشمول حجاب باشد، اما وقتی زن وارد عرصه اجتماعی می شود، حوزه اجتماعی حوزه هنجار است و کاست زندگی جامعه را ایجاد می کند.

علم الهادی با اشاره به نقش رهبری کشور در مدیریت هنجارهای اجتماعی یادآور شد: اینجا رهبری جامعه باید در برابر ناهنجاری اجتماعی باشد، نمی توان گفت سیاست دولت نیست. آیا سیاست دولت با سیاست سیستم فرق دارد؟ رهبران می گویند استفاده از حجاب جرم است، هم جرم سیاسی است و هم جرم اجتماعی. آیا دولت می تواند بگوید که سیاستش مبارزه با جرم نیست؟ افراد مرتبط با دولت باید مراقب باشند و آنچه را که می گویند با مبانی نظام تطبیق دهند. همچنین رئیس جمهور «وحدت ملی» را اعلام کرد، یعنی باید جریان ها، افکار و اندیشه های سیاسی مختلف با هم متحد شوند، اما به این معنا نیست که متدین و غیرمذهب با هم متحد شوند، بحث حکومت دینی یعنی حرام. هشدار داده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه موضوع فردی هر فرد به او مربوط می شود و انجام یا نکردن امری بین او و خدایش است، تاکید کرد: این موضوع به او مربوط می شود. حلال و حرام، حلال و حرام اجتماعی شد. سیستم مدیریت اجرایی کشور باید سیاست منفی در قبال حرام اجتماعی داشته باشد. اگر بتوانیم حکومت دینی را تکمیل کنیم وارد مرحله چهارم یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی می شویم تا جهانیان را به این تمدن دعوت کنیم.

علم الهادی با بیان اینکه اجرای حکومت دینی در دست مسئولانی است که از سوی مردم برای این منظور انتخاب شده اند، گفت: امیدواریم با ایمان و تقوای مسئولانمان که عزیزان قلبی هستند، باشیم. در جامعه انقلابی شاهد اجرای حکومت اسلامی در کشور و شکل گیری تمدن خواهند بود. اسلام جدید و جهانی شدن آن باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.