افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

اظهارات عجیب و جدید متهم اصلی قتل داریوش مهرجویی و همسرش

  • کد خبر : 365061
اظهارات عجیب و جدید متهم اصلی قتل داریوش مهرجویی و همسرش

مظنون اصلی قتل داریوش مهرجویی و همسرش همچنان بر بی گناهی خود پافشاری می کند و حتی حضور خود در صحنه جنایت را انکار می کند. کریم در آخرین اعترافات خود اظهار داشت: اعترافات من تحت فشار بازجویی بوده و آن شب به آن خانه نرفتم و حرف سایر متهمان را هم قبول ندارم. من […]

مظنون اصلی قتل داریوش مهرجویی و همسرش همچنان بر بی گناهی خود پافشاری می کند و حتی حضور خود در صحنه جنایت را انکار می کند. کریم در آخرین اعترافات خود اظهار داشت: اعترافات من تحت فشار بازجویی بوده و آن شب به آن خانه نرفتم و حرف سایر متهمان را هم قبول ندارم. من باغبان پنج باغ بودم و صاحبان باغ ها به من اعتماد داشتند. اگر می خواستم دزدی کنم، می دانستم صاحبان باغ ها کلید گاوصندوق را کجا گذاشته اند و می دزدیدم. ماهانه 40 میلیون تومان درآمد داشتم، نیازی به قتل نداشتم.

شنبه و یکشنبه 24 و 25 ماه جاری دومین دور رسیدگی به پرونده متهم قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیدا محمدی فر برای رفع ابهامات پرونده برگزار شد.

در تیرماه سال جاری دیوان عالی کشور با قبول ایرادات وکیل خانواده مهرجویی، با اعلام ناقص بودن تحقیقات، دستور تکمیل تحقیقات در خصوص ایرادات مطروحه را صادر کرد و پرونده مجدداً به دادگاه کیفری استان البرز ارجاع شد. برای رفع این ایرادات

به گزارش اعتماد، روز گذشته آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به مسائل پرونده به صورت غیرعلنی و با حضور وکلای متهمان، نماینده بهزیستی (به دلیل حضور داوود یکی از متهمان تحت پوشش 18 ساله) و وکلای والدین دم.

بر اساس اطلاعات دریافتی «تراست»؛ معاون دادستان مجدداً از کیفرخواست دفاع کرده و دادگاه نظری نسبت به انجام تحقیقات تکمیلی یا توجه به اعتراض وکلای اولیای دم برای شناسایی معاون یا معاونان احتمالی ندارد و به زودی رأی صادر می شود.

همچنین طبق این اطلاعات؛ «کریم متهم اصلی همچنان بر بی گناهی خود اصرار دارد و حتی حضور خود در صحنه جنایت را انکار می کند، همچنین هیچ دلیلی جز اظهارات متهمان مبنی بر حضور در صحنه جرم وجود ندارد.

اما هنوز مشخص نیست متهم اصلی با چه انگیزه ای در صحنه جنایت حضور داشته است.

کریم در آخرین اعترافات خود اظهار داشت: اعترافات من تحت فشار بازجویی بوده و آن شب به آن خانه نرفتم و حرف سایر متهمان را هم قبول ندارم.

من باغبان پنج باغ بودم و صاحبان باغ ها به من اعتماد داشتند. اگر می خواستم دزدی کنم، می دانستم صاحبان باغ ها کلید گاوصندوق را کجا گذاشته اند و می دزدیدم. ماهانه 40 میلیون تومان درآمد داشتم، نیازی به قتل نداشتم.

با توجه به ایرادات موجود در پرونده «حضور شخص دیگری یا چاقوی دیگری» محتمل است که دادگاه در دور دوم رسیدگی به پرونده متهمان قتل مهرجویی و همسرش به آن توجهی نکرد.

بر اساس اعلام ضابطان و مراجع قضایی؛ کریم (متهم ردیف اول)، میر ویس (متهم ردیف دوم) و داوود و اسکندر (متهمان ردیف سوم و چهارم) این پرونده با وجود تمامی تناقضات و ابهامات پس از پایان جلسات دادگاه در خصوص رسیدگی به این پرونده؛ متهم ردیف اول به اتهام قتل عمد مهرجویی و محمدی فر به قصاص نفس و در رابطه با سایر جرایم به حبس، شلاق و دیه محکوم شد.

در حکم صادره متهمان ردیف دوم و سوم به ۳۶ سال حبس تعزیری، شلاق و مهریه محکوم شدند. همچنین متهم ردیف چهارم به ارتکاب جرایمی از قبیل معاونت در شروع به قتل و سرقت به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.

اواسط مهرماه سال گذشته وحیدا محمدی، همسر داریوش مهرجویی در صفحه اینستاگرام خود از تهدید فرد ناشناس با چاقو خبر داد. اما علیرغم اخطار همسر داریوش مهرجویی، آنها در 31 مهر 1402 در ویلای شخصی خود در زیبادشت کرج با ضربات چاقو کشته شدند.

پلیس پس از حضور در محل جنایت متوجه شد که قربانیان با ضربات چاقو کشته شده اند. پلیس مدعی شد پس از درگیری اولیه، مرحوم مهرجویی روی زمین افتاد و همسر مهرجویی نیز از سالن به سمت اتاق خواب فرار کرد که توسط قاتل یا قاتلان کشته شد.

آن شب دختر متوفی در خانه نبود و حوالی ساعت 14:30 از خانه خارج شد و به یک گالری رفت، اما وقتی به خانه بازگشت با صحنه جنایت مواجه شد. با گذشت یک هفته از این حادثه ناگوار، پلیس و مقامات قضایی چهار متهم را به عنوان عاملان این جنایت شناسایی کردند و با وجود اینکه این افراد به عنوان متهم شناسایی شدند، کریم که عامل اصلی این جنایت معرفی شده بود، حضور خود در محل را انکار می کند. صحنه جرم !

منبع: فرارو




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=365061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.