افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

اظهارات جدید کاخ سفید درباره ایران

  • کد خبر : 159894
اظهارات جدید کاخ سفید درباره ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ سفید بعدازظهر جمعه تلاش کرد حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ را به ایران نسبت دهد. آدرین واتسون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که حمایت ایران همزمان با بحران غزه به حوثی ها (انصارالله) اجازه داده است تا علیه مواضع اسرائیل […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ سفید بعدازظهر جمعه تلاش کرد حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ را به ایران نسبت دهد.

آدرین واتسون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که حمایت ایران همزمان با بحران غزه به حوثی ها (انصارالله) اجازه داده است تا علیه مواضع اسرائیل در دریا حملاتی انجام دهند.

وی همچنین تصریح کرد: ایران ممکن است تصمیم به ادامه این حمایت یا ادامه آن بگیرد، اما بدون حمایت ایران، حوثی ها در شناسایی و حمله به کشتی های تجاری در حال حرکت در دریای سرخ و خلیج عدن با مشکل مواجه خواهند شد.

نیروهای مسلح یمن در هفته های اخیر به دلیل حملات این رژیم به غزه به کشتی های متعلق به یا با پرچم اسرائیل حمله کرده و از عبور آنها از تنگه باب المندب واقع در جنوب دریای سرخ جلوگیری کرده اند.

ایران و یمن هر دو تاکید کرده اند که این عملیات بر اساس تصمیم مستقل گروه های مقاومت انجام می شود. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز ۲۳ آذر در پاسخ به ادعای انگلیس مبنی بر ارتباط ایران با حملات انجام شده در دریای سرخ، تاکید کرد که گروه‌های مقاومت دستور نمی‌گیرند. ایران.

کنعانی گفت: همانطور که قبلاً نیز به صراحت بیان کردیم، گروه های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخگویی به جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی که کودکان را به خاک و خون می کشد، از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی گیرند.

به گفته سخنگوی نظام دیپلماسی ایران، این گروه ها بر اساس قضاوت خود و بر اساس اصول، اولویت ها و منافع کشور و مردم تصمیم می گیرند و عمل می کنند.

مقامات ایرانی همچنین بارها توصیه کرده اند که کشورهای غربی به جای متهم کردن ایران و صرف تلاش های خود برای توقف جنایات جنگی علیه شهروندان، زنان و کودکان فلسطینی، اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کنند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.