افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

اطلاعیه وزرای اقتصاد، تعاون و کشاورزی در مورد تنگناهای بخش تعاون

  • کد خبر : 333957
اطلاعیه وزرای اقتصاد، تعاون و کشاورزی در مورد تنگناهای بخش تعاون

به گزارش بازار، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با برخی از وزرای پیشنهادی در اتاق تعاون، سهم تعاونی ها در اقتصاد را مهم دانست و گفت: 85 درصد شرکت ها به بانکداری خدمات وابسته هستند. و در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی بانک ها و بدهی 500 هزار میلیارد تومانی […]

به گزارش بازار، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با برخی از وزرای پیشنهادی در اتاق تعاون، سهم تعاونی ها در اقتصاد را مهم دانست و گفت: 85 درصد شرکت ها به بانکداری خدمات وابسته هستند. و در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی بانک ها و بدهی 500 هزار میلیارد تومانی آنها شرایط برای واحدهای تولیدی سخت است.

وی با اشاره به نارضایتی شدید 25 بانک در کشور افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان کوچکترین بانک تنها 6 میلیارد تومب سرمایه در اختیار دارد و این در حالی است که مشارکت تعاونی ها به 25 درصد در اقتصاد می رسد. تامین منابع ضروری است.

وی با بیان اینکه حدود دو دهه است که صحبت از خصوصی سازی می شود اما کمتر از 15 درصد شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: از این 15 درصد کمتر از 3 درصد به خصوصی واقعی واگذار شده است. بخش و تعداد زیادی از شرکت های تولیدی، به عنوان بخشودگی بدهی به موسسات وابسته به دولت که قرار است 25 درصد از سهام اقتصاد را داشته باشند، اعطا شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران یادآور شد: قرار بود در پایان برنامه پنجم توسعه به این 25 درصد برسد، در حال حاضر برنامه هفتم توسعه آغاز شده و مشارکت تعاونی ها در اقتصاد حداکثر 7 درصد است.
عبداللهی با اشاره به نقش تعاونی ها در بخش های مختلف تولیدی، گفت: سهم تعاونی ها در بخش تولیدات کشاورزی 55 درصد، در صنعت 12 درصد، در معدن 8 درصد، در حمل و نقل 75 درصد و در تولید آبزیان است 90 درصد . ما

وی افزود: در نظام پولی و بانکی کشور مشارکت ما کمتر از 3 درصد است که باید 15 درصد باشد.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه 300 تعاونی مهم دنیا بیش از 2400 میلیارد دلار گردش مالی دارند، اظهار داشت: جالب است بدانید که 200 تعاونی از این تعداد متعلق به کشورهای توسعه یافته با اقتصاد آزاد است.

و افزود: گردش مالی تعاونی ها در فرانسه 117 میلیارد دلار و در آلمان 86 میلیارد دلار است.

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه 45 درصد تعاونی ها معادل 50 هزار تعاونی در بخش کشاورزی است، در پایان گفت: دوگانگی تعاونی ها در بخش دولتی یعنی سازمان مرکزی تعاون روستایی و سایر شرکت های تعاونی در بخش خصوصی باید حل و فصل شوند و متحد شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=333957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.