افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

اطلاعیه هشدار به دستگاه های اجرایی، امدادی و خدماتی هرمزگان – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 225581
اطلاعیه هشدار به دستگاه های اجرایی، امدادی و خدماتی هرمزگان – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در جلسه ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران استان هرمزگان با اشاره به صدور اخطاریه نارنجی هوای 28 و 30 اسفند ماه در استان اظهار داشت: بر اساس آنچه هواشناسی می شود. پیش‌بینی نشان می‌دهد همانطور که نقشه‌ها نشان می‌دهد، در بخش عمده بارش‌ها روی دریا خواهد […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در جلسه ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران استان هرمزگان با اشاره به صدور اخطاریه نارنجی هوای 28 و 30 اسفند ماه در استان اظهار داشت: بر اساس آنچه هواشناسی می شود. پیش‌بینی نشان می‌دهد همانطور که نقشه‌ها نشان می‌دهد، در بخش عمده بارش‌ها روی دریا خواهد بود، اما لازم است فرمانداران آمادگی کافی را داشته باشند زیرا سرعت باد می‌تواند بارش‌ها را به عرض‌های جغرافیایی بالاتر منتقل کند.

وی افزود: لازم است متولیان امر مدیریت بحران و هواشناسی طی دو روز آینده به صورت مستمر در برنامه های صدا و سیمای مرکز خلیج فارس حضور یافته و هشدارهای لازم را به مردم اطلاع دهند زیرا فعالیت این سامانه بارشی جدی خواهد بود به ویژه در شرق هرمزگان و هرگونه سهل انگاری یا سهل انگاری می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

رئیس رئیس عملیات پیشگیری، هماهنگی و واکنش بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: از این پس اعزام ماشین آلات لازم در شرق هرمزگان به مناطق ضروری است. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا باید در باران اعزام شوند ضمن اینکه اداره کل مدیریت بحران نیز موظف است فرمانداران شهرستان های غرب استان را به عنوان فرماندار شهرستان های شرق استان معرفی کند تا حمل ماشین آلات و توزیع شهرستان انجام شود. ظرفیت می تواند از امروز بعد از ظهر آغاز شود.

دوستی با بیان اینکه کل اجرایی، امدادی و ارائه دهنده خدمات باید برای حدود 100 میلی متر بارندگی آماده باشند، گفت: از خودداری شود آب گرفتگی در جاده های شهری لازم است پمپ های تخلیه آب همزمان با شروع بارندگی راه اندازی شوند تا سیل به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: تعطیلات همه مدیران در روزهای آینده لغو شده و همه باید روز شنبه در محل کار خود حضور داشته باشند، در غیر این صورت مدیران و فرمانداران و اگر اتفاقی در حوزه مسئولیت مدیری که حضور نداشته باشد، توبیخ خواهند شد. در محل کار آن را شخصاً به دادگاه تحویل دهید قضایی ارائه خواهم کرد

استاندار هرمزگان با اشاره به نقش محوری وزارت نیرو در پیشگیری از بحران ادامه داد: وزارت نیرو باید در خصوص مدیریت سدها تصمیم شجاعانه و هوشمندانه اتخاذ کند.

دوستی تصریح کرد: دستگاه ها در بخش های مختلف باید گارد عملیاتی داشته باشند و دستگاه های آب، برق و گاز برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی کامل داشته باشند. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا با توجه به تعلیق، شرکت پخش فرآورده های نفتی باید سازوکارهایی برای ذخیره سازی سوخت در شهرهای شرق استان به ویژه جاسک داشته باشد.

رئیس ستاد فرماندهی، هماهنگی و پیشگیری عملیات واکنش به بحران استان هرمزگان نیز با اشاره به مسافران حاضر در استان به مدارس و سالن های ورزشی. ماموریت وی گفت: در صورت بارندگی آمادگی کافی برای اسکان مسافران دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر و پروتکل های وزارت بهداشت، ورود مادران باردار و بیماران به شهرستان ها ضروری است. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا برای مراقبت بهتر باید بارش ها به ویژه جاسک در بیمارستان ها آغاز شود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این راستا برنامه ریزی می کند. سلام لازم را انجام دهد

استاندار هرمزگان بر لزوم حضور راهداران در محورهای مواصلاتی استان تاکید کرد و تاکید کرد: حتما به پیمانکارانی که در جاده ها فعال هستند تذکرات لازم را داده و کمیته تخصصی برای آمادگی در جاده ها ایجاد شود. مواجهه با بحران هم در استانداری ها و هم در ستاد بحران استانداری تشکیل شده است.

در این جلسه دستگاه های ارائه دهنده خدمات و امدادی گزارشی از اقدامات برنامه ریزی شده برای مقابله با خطرات احتمالی ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.