افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

اطلاعیه نارنجی به دلیل تشدید بارندگی در ۲۱ استان

  • کد خبر : 405371
اطلاعیه نارنجی به دلیل تشدید بارندگی در ۲۱ استان

آفتاب نیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داده و ذکر کرده است: بروز رگبار، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات. پدیده مه در دوشنبه (30 مهرماه) در اردبیل، مازندران، گلستان و خراسان شمالی روز سه شنبه (1 […]

آفتاب نیوز:

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داده و ذکر کرده است: بروز رگبار، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات. پدیده مه در دوشنبه (30 مهرماه) در اردبیل، مازندران، گلستان و خراسان شمالی روز سه شنبه (1 آبان) در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، ارتفاعات سمنان، آذربایجان شرقی و … نیمه جنوبی آذربایجان غربی و روز چهارشنبه (11 آبان) در اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، شمال کردستان، در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان، بوشهر، جنوب، ارتفاعات و ارتفاعات پیش بینی می شود. یزد، شمال کرمان و نیمه شمالی فارس.

از اثرات این خطر آب و هوایی می توان به لغزندگی جاده ها، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها و افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، طغیان جاده ها، پدیده مه، کاهش دید، رعد و برق، هجوم آب، ریزش سنگ ها و اجسام از ارتفاعات اشاره کرد وزش باد نسبتا شدید، آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی و احتمال اختلال در تامین برق است.

با توجه به توصیه سازمان هواشناسی از هرگونه تردد و توقف های غیرضروری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری و از برپایی و برپایی چادر در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اکیدا خودداری و از انجام فعالیت های تفریحی از جمله خودداری شود. طبیعت گردی و کوهنوردی و جلوگیری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، قنات ها و دهانه پل ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی و راه. . آماده سازی، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی که به ارائه خدمات و کمک می پردازند دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی هشدار زردی صادر کرد: ظهور بارش های سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش محسوس دما و بارش برف در مناطق مرتفع. و مناطق سردسیر دوشنبه در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و خراسان رضوی، ارتفاعات استان های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان، روز سه شنبه در آذربایجان غربی، نیمه شمالی از استان ها. خراسان رضوی و کردستان، شرق و شمال. سمنان، ارتفاعات استان های تهران، البرز، قزوین و زنجان، بار شرق خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب یزد، دامنه ها و ارتفاعات در چهارمحال بختیاری و نیمه غربی کرمان و هرمزگان و چارباش. در کردستان، شمال کرمانشاه، نیمه شمالی همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، فارس، لرستان جنوبی، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، رضوی خراسان، خراسان شمالی، گلستان و شرق خوزستان قابل پیش بینی است.

این وضعیت آب و هوایی پنجشنبه (12 آبان) در کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، نیمه شرقی زنجان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات و رشته کوه های مازندران، استان های گلستان و شرق گیلان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و نیمه شمالی کرمان روز جمعه (13 آبان) در قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، مازندران، گلستان، شرق گیلان، اصفهان، سمنان. . ، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، نیمه شمالی کرمان، فارس، بوشهر و جنوب کهگیلویه و بویراحمد و روز شنبه (14 آبان) در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان، نیمه غربی. اصفهان، جنوب مرکزی، ایلام، کرمانشاه، شمال بوشهر و شمال غرب فارس تولید خواهد شد.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال جاری شدن جریانات آب، رعد و برق، لغزش به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ، احتمال رانش زمین، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال ریزش سنگ ها وجود دارد. آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت و احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات.

توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی، عدم برپایی یا برپایی چادر در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع. لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و قنات ها و روان سازی مجموعه محصولات کشاورزی.

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم نفوذ سامانه سرد، خاطرنشان کرد: کاهش نسبی و محسوس میانگین دما در روز دوشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان بین 8 تا 12 درجه سانتی گراد است. ، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، قم، البرز، تهران، استان های شمالی سمنان و خراسان شمالی و روز سه شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال غرب فارس، شمال بوشهر و خراسان از جنوب و شمال پیش بینی می شود که نیمی از اصفهان.

ظهور این شرایط هواشناسی در روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، قم، البرز، تهران، تهران، سمنان. ، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، اصفهان، بوشهر، نیمه شمالی یزد و غرب و شمال فارس و پنجشنبه در زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، غرب و شمال فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان دور نیستند

از جمله اثرات این خطر جوی می توان به قطع شدن حمل و نقل خارج از شهرها به ویژه در مناطق کوهستانی، افزایش مصرف نهاده های انرژی و آسیب به صنعت کشاورزی اشاره کرد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی از عبور و مرور از مناطق کوهستانی، تامین سوخت کافی در خودروها در طول سفر، استفاده از امکانات گرمایشی، مدیریت مصرف انرژی، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از یخ زدگی باغات و مزارع و حفاظت از کشاورزی خودداری شود. ابزار و ماشین آلات در دستور کار است

سازمان هواشناسی همچنین شیب افزایش فشار را ذکر کرده و بیان کرده است: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق مستعد گرد و غبار روز دوشنبه در زنجان، همدان، البرز، تهران، مرکزی، قم، لرستان، اصفهان، ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس خواهد بود. ، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، روز سه شنبه در استان های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، شرق و جنوب سمنان، حاشیه شرقی استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی و در چهارشنبه در همدان، لرستان، اصفهان، مرکزی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، البرز، تهران، زنجان، قزوین، سمنان و نوار شرقی خراسان رضوی و خراسان جنوبی قابل پیش بینی است.

حاکمیت این وضعیت آب و هوایی پنجشنبه در همدان، مرکزی، اصفهان، لرستان، اصفهان، قزوین، قم، البرز، تهران، یزد و سمنان جنوبی، جمعه در فارس، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، غرب و جنوب تهران و سمنان و شنبه در بوشهر، خوزستان، فارس، کرمان و یزد دور از انتظار نیستند و کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری مانند سقوط . بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به صنعت برق رسانی، احتمال شکستن درختان جوان و پیر و احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات.

توصیه سازمان هواشناسی از کوهنوردی در کویر، احتیاط در ترافیک جاده‌ای، ممنوعیت پروازهای سبک اعم از گلایدر و بالگرد، احتیاط در کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های ساختمانی، پارک نکردن در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، اطمینان از پلاستیک. پوشش سالم است در گلخانه ها و به دلیل مقاومت سازه ها، نهالستان ها و احتیاط در محلول پاشی و در باغات و مزارع.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.