افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

اطلاعیه مهم درباره قانون جدید صدور چک + جزئیات

  • کد خبر : 235847
اطلاعیه مهم درباره قانون جدید صدور چک + جزئیات

این بانک در بخشنامه شماره 02.319832 مورخ 6 اسفند ماه سال جاری و در راستای تکمیل اقدامات قانونی و تبیین سازوکار اجرایی خدمات مربوط به چک الکترونیکی، دستورالعمل مذکور را با محوریت تفاوت های این کالا در خصوص کاغذ منتشر کرد. موارد زیر را بررسی کنید: بر اساس تکلیف قانونی مندرج در تبصره ماده (۱) […]

این بانک در بخشنامه شماره 02.319832 مورخ 6 اسفند ماه سال جاری و در راستای تکمیل اقدامات قانونی و تبیین سازوکار اجرایی خدمات مربوط به چک الکترونیکی، دستورالعمل مذکور را با محوریت تفاوت های این کالا در خصوص کاغذ منتشر کرد. موارد زیر را بررسی کنید:

بر اساس تکلیف قانونی مندرج در تبصره ماده (۱) قانون «اصلاح قانون صدور چک» مصوب ۱۳۹۶، زیرساخت صدور و مبادله الکترونیکی چک موسوم به سامانه چکاد از آبان ماه سال ۱۳۰۱ آغاز به کار کرد و متعاقباً. توسعه خرید محصول در چارچوب قوانین و مقررات انجام شد، مترتبا در دستور کار این بانک قرار گرفت. لذا به منظور تکمیل اقدامات قانونی فوق الذکر و تبیین مکانیزم اجرایی خدمات مربوط به چک الکترونیکی، دستورالعملی با محوریت تفاوت هایی که این محصول در خصوص چک های کاغذی ارائه می دهد ارسال می گردد.

همانطور که در ماده 9 بخشنامه صدرالاشاره آمده است، سایر احکام، الزامات و سازوکارهای اجرایی حاکم بر صدور و مبادله چک الکترونیکی حسب مورد مشمول مقررات «قانون اصلاحیه قانون» می باشد. صدور چک» و مقررات مربوط از جمله «بخشنامه حساب جاری (ریالی)» و آخرین اصلاحات آن.

در پایان این دستورالعمل، درخواست شده است با ابلاغ واحدهای ذیربط، تمهیدات و تدابیر مناسب برای اجرای دقیق دستورالعمل پیوست اتخاذ و بر اجرای صحیح آن نظارت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.