افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

اطلاعیه مهم بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب بانکی این افراد افزایش یافته است

  • کد خبر : 394365
اطلاعیه مهم بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب بانکی این افراد افزایش یافته است

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به مشمولان مشمول موسسات اعتباری» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد و تاکید کرد: آستانه مجاز برای مبلغ کل برداشت های شخصی از کلیه سپرده ها. حساب مشمولان رد صلاحیت شده با توجه به رشد شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سه […]

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به مشمولان مشمول موسسات اعتباری» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد و تاکید کرد: آستانه مجاز برای مبلغ کل برداشت های شخصی از کلیه سپرده ها. حساب مشمولان رد صلاحیت شده با توجه به رشد شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سه سال اخیر و همچنین درخواست های متعدد واصله در این خصوص روزانه به مبلغ یک هزار میلیون ریال و 10 میلیارد ریال افزایش یافته است. ریال ماهیانه

لازم به ذکر است که بر اساس این بخشنامه، افراد محدود به افرادی گفته می شود که قانونا از تصرف دارایی و حقوق مالی شما منع شده اند. در این دستورالعمل، افراد ممنوعه شامل موارد زیر هستند:

افراد زیر (18) سال، از جمله خردسالان و بزرگسالان نابالغ که رشد آنها توسط دادگاه صالح تشخیص داده نشده است.

افراد غیر رشید و زوال عقل شامل افراد غیر رشید بالای (18) سال و افراد زوال عقل است که شناسایی منحصر به فرد آنها به دلیل قرنطینه بودن به حالت تعلیق درآمده است.

تسنیم نوشت: «دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به افراد منزوی در مؤسسات اعتباری» مصوب جلسه 22/08/1300 شورای اجرایی بانک مرکزی در چارچوب بند «ب» ماده (67) قانون بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مصوب 1402 مورد بازنگري قرار گرفت و اعمال اصلاحاتي از جمله موارد ذيل و همچنين تغييرات در اسناد قانوني ذكر شده در ابتدا ضروري تلقي گرديد. دستورالعمل مذکور و الحاق ضمانت انطباق مقرر در قانون مذکور به ضوابط مذکور:

1- آستانه مجاز مجموع برداشت‌های حضوری از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به معلولان که قبلاً مطابق ماده (12) بخشنامه اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی. به معلولان در موسسات اعتباری، روزانه 500 میلیون ریال و ماهیانه 5 میلیارد ریال محدود می شود، که با توجه به رشد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در سه سال اخیر و درخواست های متعدد واصله در این خصوص، افزایش یافت. 1 میلیارد. روزانه ريال و ماهانه 10 ميليارد ريال.

2- بر اساس ماده (15) بخشنامه مذکور، ارائه هرگونه وسیله پرداخت غیرحضوری به افراد زیر 7 سال ممنوع شد. متعاقباً بنا به درخواست مراجع ذیصلاح، صدور کارت پرداخت صرفاً برای اتصال به حساب سپرده افراد زیر 7 سال مجاز اعلام شد که تخصیص موسسات حمایتی در مؤسسات مذکور در آن واریز می شود. حساب های سپرده . اکنون و با توجه به اصلاحات اخیر، آستانه عملیات خرید کارت های پرداخت مذکور نیز در ماده (15) بخشنامه مذکور تعیین شده است.

«دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به اشخاص در مؤسسات اعتباری» در بیست و دومین جلسه مورخ 26/06/1303 به تصویب هیأت عامل بانک مرکزی رسید.

بر این اساس، بانک‌ها موظفند با جایگزینی نسخه جدید این بخشنامه، علاوه بر اعمال اصلاحات لازم در فرآیندها و سیستم‌های داخلی آن بانک بر اساس تغییرات مذکور، مراتب را به اطلاع کلیه واحدهای ذیربط آن موسسه برسانند. مفاد بخشنامه شماره 149153/96 مورخ 16/05/1396 اعتباری را ابلاغ و بر اجرای آن نظارت دقیق داشته باشد.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.