افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
0

اطلاعات و تصویر واضح زیردریایی هسته ای چین فاش شد / عکس

  • کد خبر : 396941
اطلاعات و تصویر واضح زیردریایی هسته ای چین فاش شد / عکس

تینا مزدکی: تصویر جدیدی که در رسانه های اجتماعی چین، به ویژه در X (توئیتر سابق) منتشر شده است، جزئیات بیشتری را در مورد زیردریایی حمله هسته ای جدید Type 09IIIB (SSN) نشان می دهد. این زیردریایی توسط کارخانه های کشتی سازی چینی “هولودائو” و “بوهای” برای نیروی دریایی چین (PLAN) ساخته شده است. این […]

تینا مزدکی: تصویر جدیدی که در رسانه های اجتماعی چین، به ویژه در X (توئیتر سابق) منتشر شده است، جزئیات بیشتری را در مورد زیردریایی حمله هسته ای جدید Type 09IIIB (SSN) نشان می دهد. این زیردریایی توسط کارخانه های کشتی سازی چینی “هولودائو” و “بوهای” برای نیروی دریایی چین (PLAN) ساخته شده است. این تصویر که احتمالاً از یک قایق شخصی یا یک ساحل نزدیک گرفته شده است، تنها دومین عکس زمینی از نسل بعدی SSN (زیردریایی با سوخت هسته ای) است. لازم به ذکر است که تصاویر قبلی منحصرا از منابع ماهواره ای تهیه شده است.

همانطور که در تصویر مشخص است، این زیردریایی با طراحی ساده خود نسبت به نسخه های قبلی Type 09III پیشرفت چشمگیری داشته است. علاوه بر این، با توجه به تسلیحات آن، به نظر می رسد که مجهز به VLS (سیستم پرتاب موشک عمودی) باشد.

تصویر اصلی Type 09IIIB در رسانه های اجتماعی چین به اشتراک گذاشته شده است.

اطلاعات و تصویر واضح زیردریایی هسته ای چین فاش شد / عکس

تصویر دیگری با جزئیات بسیار کمتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

جزئیات زیردریایی Type 09 IIIB

تصاویر زیردریایی Type 09IIIB، که نمونه قابل توجهی از SSN است و گاهی به اشتباه به عنوان نسل بعدی Type 09V ارائه می شود، از سال 2022 به صورت آنلاین ارسال شده است. به نظر می رسد جزئیات فنی قابل توجه این پیکربندی شامل یک VLS با 18 سلول است. سه ردیف شش پرتابگر و یک پیشرانه جت بمب.

تصاویر ماهواره ای که قبلا از این طرح جدید زیردریایی گرفته شده بود وجود بمب جت را تایید می کند. علاوه بر این، بدنه جدید به طور قابل توجهی در مقایسه با کلاس های زیردریایی قبلی سبک تر است. یا به دلیل عدم افشای اطلاعات مربوطه توسط مقامات PRC، مشخصات فنی دقیق، از جمله تعداد سلاح ها یا عملکرد آنها، ناشناخته است.

طبق گزارش های دولت ایالات متحده، چین در مجموع 6 09III و IIIA-SSN تولید کرده است. شایان ذکر است که این زیردریایی گاهی با نام های Type 093 یا Type 09-III نیز شناخته می شود، اما باید گفت که هر کدام تفاوت چشمگیری در جزئیات طراحی و تجهیزات دارند.

بوهای، مرکز تولید زیردریایی هسته ای

بوهای، واقع در شهر هولودائو، استان لیائونینگ، کارخانه کشتی سازی اصلی و تنها کارخانه ساخت زیردریایی های هسته ای است. تاسیسات آن برای اولین بار در دهه 1950 برای پروژه 09 ایجاد شد.

کارخانه کشتی سازی از سال 2014 تحت توسعه و بازسازی عمده قرار گرفته است و چهار سوئیت جدید و کارگاه های مرتبط با آن اضافه شده است. بر اساس برآوردها و فعالیت های مشاهده شده، به نظر می رسد این نیروگاه در حال حاضر بین دو تا سه زیردریایی هسته ای در سال تولید می کند. با این حال، افزایش اضافی در تولید بسته به پیکربندی کلی تأسیسات قابل قبول است.

Bohai هنوز در دست توسعه است و آخرین مورد افزوده شده، تاسیسات اسکله جدید است که از اواسط سال 2022 اضافه شده است تاریخ؛ اما برآوردهای منطقی بر اساس فعالیت در کارخانه کشتی سازی آن نشان می دهد که احتمالاً بین سه تا شش زیردریایی هسته ای جدید تا سال 2022 وارد خدمت خواهند شد.

نوع چینی 09IIIB را باید از منظر تلاش‌های آینده چین برای توسعه و نوسازی زیردریایی نگریست. مشخص نیست که در آینده چند نوع 09IIIB دیگر ساخته خواهد شد. اما می توان حدس زد که در حال حاضر 16 کلاه ایمنی وجود دارد.

تصاویر Google Earth از کشتی سازی هولودوبو مربوط به سال 2013 و اواخر سال 2022 که گسترش آن را نشان می دهد:

اطلاعات و تصویر واضح زیردریایی هسته ای چین فاش شد / عکس

(1)

اطلاعات و تصویر واضح زیردریایی هسته ای چین فاش شد / عکس

(2)

فواره: اخبار نیروی دریایی

۲۲۷۳۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.