افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
2

اصیل ترین خورش ایرانی را فقط با این دستور بپزید!

  • کد خبر : 352978
اصیل ترین خورش ایرانی را فقط با این دستور بپزید!

1452013 16 سپتامبر 1403 06:34 اگر این خورش را درست کنید و بخورید زندگی شما به دو قسمت قبل و بعد از خورش کنگر تقسیم می شود! راهنمای شما: “کنگر لنگر است!” اگر می خواهید با چنین شرایطی مواجه شوید خورش کنگر نپزید!! کنگر گیاهی شبیه کرفس است که به عنوان یک گیاه دارویی در […]





1452013


16 سپتامبر 1403 06:34

اگر این خورش را درست کنید و بخورید زندگی شما به دو قسمت قبل و بعد از خورش کنگر تقسیم می شود!

راهنمای شما: “کنگر لنگر است!” اگر می خواهید با چنین شرایطی مواجه شوید خورش کنگر نپزید!! کنگر گیاهی شبیه کرفس است که به عنوان یک گیاه دارویی در غذاهای مصر باستان استفاده می شد زیرا نقش مهمی در هضم غذا دارد. در قرن شانزدهم در قاره اروپا به کنگر فرنگی توجه ویژه ای شد زیرا غذای ثروتمندان و نجیب ها بود. بنابراین شما به دنبال یک خورش خاص هستید!

اگر این خورش را درست کنید و بخورید زندگی شما به دو قسمت قبل و بعد از خورش کنگر تقسیم می شود! این یک واقعیت است و اگر قبلا کنگر فرنگی خورده اید و آن را دوست نداشته اید، باید بدانید که آشپز متخصص نبوده و حتما اصول پخت این غذا را رعایت نکرده است.

مواد مورد نیاز:

نیم کیلو خورش بره

یک پیاز

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

کنگر آماده و تمیز نیم کیلو

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم.

نصف قاشق چایخوری جوز هندی

دو برگ معطر

زعفران ساخته شده به سخاوت شما!

نعنا و جعفری سرخ شده 200 گرم

یک فنجان آب پرتقال

طرز تهیه:

این خورش مانند خورش کرفس تهیه می شود، بنابراین هیچ قانون خاص و متفاوتی وجود ندارد که باید از آن بترسید. برای استفاده از کنگر لازم نیست زیاد زمین بخورید! آن روزها گذشته است که باید کنگر فرنگی را با تیغه های سفتش تمیز می کردید و از یک کیلوگرم کنگر فقط نیم کیلو یا حتی کمتر به دست می آورید! به گذشته نگاه کنید، کنگر آماده در فروشگاه ها موجود است، فقط باید بخواهید و بخرید! همین!

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و ریز رنده کنید. نوشیدن آن ضروری نیست. پیاز را در قابلمه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا آب پیاز گرفته شود و رنگ آن طلایی شود. ورقه بره را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، جوز هندی رنده شده و برگ بو به قابلمه اضافه کنید و با روغن تفت دهید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، پاستا را اضافه کنید. پاستا را هم باید تفت داد تا رنگش روشن شود و بوی خامی آن گرفته شود! زعفران آماده شده را روی پاستا بریزید و از این ترکیب رنگ لذت ببرید. حالا وقت اضافه کردن آب است. 4 لیوان آب روی محتویات قابلمه بریزید و بگذارید 2 ساعت بپزد تا نرم شود.

در ماهیتابه کمی روغن بریزید و نعنا و جعفری را سرخ کنید. اگر نعنا و جعفری سرخ کرده اید دیگر مشکلی نیست کارتان خیلی جلوتر می رود. فقط نعنا و جعفری را در تابه بریزید و میگوها را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

بعد از یک ساعت از پختن گوشت، این سبزی ها را اضافه کرده و برگ ها را از قابلمه جدا کنید. بعد از یک ساعت پخت خورش شما آماده است. نیم ساعت قبل از اتمام پخت، قابلمه را در حالت نیمه باز قرار دهید، دلیل آن به دلیل افتادن روغن در خورش است، پس همیشه این ترفند را به خاطر بسپارید و آن را عملی کنید!

در 10 دقیقه آخر آب پرتقال را به همراه دم کرده زعفران به خورش اضافه می کنیم و تمام! در این فاصله حتما پلو درست کنید و ته قابلمه را با نان یا خورش سیب زمینی و کنگر میل کنید. مطمئن شوید که بعد از خوردن این خورش معنی کنگر و لنگر زدن را کاملا متوجه شده اید! پس از آن، تنها یک استراحت تمیز حفظ می شود. بنوشید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.