افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

اصول چیدمان مبل در پذیرایی / ایده های جدید و جذابی که دکوراسیون منزل را چشمگیر می کند

  • کد خبر : 359448
اصول چیدمان مبل در پذیرایی / ایده های جدید و جذابی که دکوراسیون منزل را چشمگیر می کند

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- همه دوست دارند خانه و محل زندگی خود را به بهترین شکل تزئین کنند. اکثر افراد ابزار خود را با دقت و وسواس انتخاب می کنند و نگران دکوراسیون و چیدمان خانه خود هستند. مبلمان، پرده، کنسول، فرش، میز تلویزیون، لوستر، آینه، قاب و تابلوهای […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- همه دوست دارند خانه و محل زندگی خود را به بهترین شکل تزئین کنند. اکثر افراد ابزار خود را با دقت و وسواس انتخاب می کنند و نگران دکوراسیون و چیدمان خانه خود هستند. مبلمان، پرده، کنسول، فرش، میز تلویزیون، لوستر، آینه، قاب و تابلوهای تزئینی و غیره. از مهمترین اجزای دکوراسیون هر خانه هستند و نحوه قرارگیری آنها اصول و قواعد خاص خود را دارد که اگر سلیقه و سلیقه صاحب خانه را می توان ترکیب کرد و دکوراسیونی خاص ایجاد کرد.

چیدمان مبلمان در پذیرایی بسیار مهم است و در ادامه این مقاله در مورد اصول و تکنیک های قرار دادن مبل در پذیرایی صحبت خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

چیدمان مبل در پذیرایی; نقطه کانونی را تعیین کنید

نقطه کانونی از نظر دکوراسیون بسیار مهم است زیرا می تواند نحوه چیدمان مبلمان خانه را مشخص کند. به طور معمول، در خانه ها، مکانی که در نگاه اول بیشتر قابل مشاهده است، به عنوان نقطه کانونی شناخته می شود. این نقطه می تواند یک دیوار بزرگ با یک میز تلویزیون در مقابل آن باشد، هم می تواند یک شومینه زیبا و چشمگیر باشد و هم می تواند یک پنجره بزرگ با دید خوب باشد. تعیین نقطه کانونی در پذیرایی منزل به سلیقه و نظر شما بستگی دارد و پس از انجام این کار می توانید مبل ها را دور این نقطه بچینید و فضایی گرم و دلنشین در خانه خود ایجاد کنید.

chideman-mobl-1

chideman-mobl-2

چیدمان مبل در پذیرایی; به شکل فضا توجه کنید.

پذیرایی در خانه شما چگونه است؟ آیا مستطیل شکل و خیلی بلند است یا مربع و دیوارهایی تقریباً به یک اندازه دارد؟ اگر راهرو و فضای پذیرایی مستطیلی دارید، مبل های ساده تر و شیک تری انتخاب کنید و تا حد امکان آنها را به دیوارها نزدیک کنید. در این نوع پذیرایی می توانید فضایی برای قرار دادن میز ناهارخوری و فضایی مجزا برای اتاق نشیمن و تلویزیون در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که برای پذیرایی مستطیلی از فرش های کوچک و میز مبل باریک استفاده کنید.

chideman-mobl-4

اگر پذیرایی مربع دارید، می توانید مبل را راحت تر بچینید. هنگام تعیین نقطه کانونی، مبل را در مقابل نقطه کانونی قرار دهید و بقیه مبل ها را در اطراف نقطه کانونی و مبل قرار دهید.

chideman-mobl-7

چیدمان مبل در پذیرایی; آیا شما یک فضای کوچک با یک فضای بزرگ دارید؟

نکته مهم بعدی در چیدمان مبل، ابعاد فضای شماست. اگر پذیرایی شما کوچک است، سعی کنید رنگ مبلمان، فرش و پرده را تا حد امکان روشن و ساده نگه دارید. هماهنگی رنگ در یک پذیرایی کوچک مهم است و باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد.

chideman-mobl-9

اگر فضای بزرگی دارید دستتان برای انتخاب رنگ بازتر است و می توانید با ایجاد تضاد رنگی فضای خانه خود را جذاب تر و چشمگیرتر کنید.

chideman-mobl-6

چیدمان مبل در پذیرایی; تعادل را فراموش نکنید

هنگام قرار دادن مبل ها در سالن و پذیرایی، حفظ تعادل و پرهیز از شلوغی یک مکان بسیار مهم است. حفظ تعادل یعنی مبل ها، میز تلویزیون، کنسول و سایر اشیا در یک جا شلوغ نباشند و جاهای دیگر خلوت و خالی به نظر نرسند! سعی کنید مبلمان و لوازم آن را در هر فضا به گونه ای مرتب کنید که تعادل و زیبایی بصری ایجاد کند.

chideman-mobl-10

چیدمان مبل در پذیرایی; جزئیات مهم!

اکنون که با شناسایی نقطه کانونی و در نظر گرفتن شکل و اندازه فضا و حفظ تعادل، مبل ها و مبلمان را در بهترین مکان قرار داده اید، وقت آن است که به جزئیات توجه کنید. استفاده از کوسن، شال مبل، شمع و تزیینات جذاب، آباژور و …. آنها می توانند خانه شما را خاص کنند و زیبایی آن را دو چندان کنند.

chideman-mobl-5

اگر به دکوراسیون علاقه دارید، این برای شماست.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.