افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

اصلاح قیمت بیت کوین چقدر طول می کشد؟ آیا حمایت 64000 دلاری حفظ خواهد شد؟

  • کد خبر : 302249
اصلاح قیمت بیت کوین چقدر طول می کشد؟  آیا حمایت 64000 دلاری حفظ خواهد شد؟

بر اساس خوشه های بیت کوین بالای 71600 دلار، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال ممکن است در حال اصلاح بیشتری باشد. اما قیمت بیت کوین قبل از شروع فاز سهموی خود تا کجا پیش خواهد رفت؟ مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید! مقایسه تبادل خوشه […]

بر اساس خوشه های بیت کوین بالای 71600 دلار، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال ممکن است در حال اصلاح بیشتری باشد. اما قیمت بیت کوین قبل از شروع فاز سهموی خود تا کجا پیش خواهد رفت؟

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

خوشه های قیمت بیت کوین بالای 71600 دلار نشان دهنده امکان اصلاح بیشتر است

به گزارش اسمارتک نیوز، خوشه های فعلی بیت کوین به دلیل تمایل قیمت این دارایی به سمت خوشه است. نزدیکی به اعداد گرد اشاره دارد. به گفته تحلیلگر مشهور Rekt Capital، خوشه ای برای قیمت BTC نزدیک به محدوده 71600 دلار تشکیل شده است که احتمالاً نشان دهنده اقدامات نزولی بیشتر قیمت است.

این تحلیلگر در پست دیروز خود در X نوشت:

زمانی که بیت کوین خوشه های قیمتی را در نزدیکی مقاومت بالای محدوده خود در 71600 دلار تشکیل می دهد، باید برای افت قیمت به سطوح پایین تر این محدوده آماده باشیم.

نمودار 1 روزه بیت کوین/دلار، منبع: Rekt Capitalنمودار 1 روزه بیت کوین/دلار، منبع: Rekt Capital
نمودار 1 روزه بیت کوین/دلار، منبع: Rekt Capital

قیمت بیت کوین در 7 ژوئن به بالای محدوده خود در 71949 دلار رسید و سپس به سطح فعلی 65393 دلار سقوط کرد. بر اساس داده های صرافی بیت استمپ، قیمت اولین ارز دیجیتال جهان در بازه زمانی هفتگی 5.7 درصد کاهش یافته است.

نمودار 1 روزه بیت کوین/دلار، منبع: TradingViewنمودار 1 روزه بیت کوین/دلار، منبع: TradingView
نمودار 1 روزه بیت کوین/دلار، منبع: TradingView

آخرین سقوط به زیر 64000 دلار قبل از از سرگیری رالی؟

طبق گفته Rect Capital، قیمت بیت کوین ممکن است قبل از شروع “فاز سهموی” چرخه صعودی برای تنظیم مجدد سالم، زیر 64000 دلار اصلاح شود.

ممکن است بگویید که بیت کوین قبلاً نمودارهای روزانه CME را با قیمت 64000 دلار (رنگ آبی) و 62500 دلار (رنگ نارنجی) پر کرده است. با این حال، بیت کوین به آزمایش مجدد هر دو بسیار نزدیک است.

نمودار 1 روزه BTC CME Futures، منبع: Rekt Capitalنمودار 1 روزه BTC CME Futures، منبع: Rekt Capital
نمودار 1 روزه BTC CME Futures، منبع: Rekt Capital

به گفته معامله گر محبوب Titan of Crypto، شکل گیری فنی قیمت در نمودار ماهانه نشان می دهد که بیت کوین می تواند زیر 60000 دلار سقوط او در پست خود در 16 ژوئن (27 ژوئن) در X نوشت:

اکنون بسیاری از مردم به الگوی ستاره تیرانداز در نمودار 2 ماهه توجه دارند. با این حال نمودار 3 ماهه هم مهم است و به نظر من کندل آن بهتر به نظر می رسد. بازه های زمانی بالاتر از اهمیت بیشتری برخوردار است. مرحله 58800 دلار تا 1 جولای11 جولای) مراقب چیزی بودن.

نمودار ماهانه بیت کوین، منبع: Titan of Cryptoنمودار ماهانه بیت کوین، منبع: Titan of Crypto
نمودار ماهانه بیت کوین، منبع: Titan of Crypto

شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) نشان می دهد که قیمت بیت کوین ممکن است قبل از از سرگیری یک تاخیر صعودی دیگر نیاز به اصلاح بیشتر داشته باشد.

RSI بیت کوین دیروز روی 41 بود که نشان می دهد این دارایی دیجیتال با قیمت منصفانه معامله می شود. با این حال، RSI بیت کوین در آخرین اصلاح قیمت عمده در 1 می به 33 سقوط کرد. در آن زمان، قیمت بیت کوین به 56600 دلار کاهش یافت و سپس حرکت صعودی خود را از سر گرفت.

سطوح انحلال بیت کوین نیز نشان می دهد که قیمت از پشتیبانی قابل توجه در 64500 دلار داده های Coinglass نشان می دهد که حرکت بالقوه بیت کوین به زیر این سطح می تواند بیش از 520 میلیون تومان یک موقعیت خرید اهرمی را انحلال کنید.

نقشه انحلال بیت کوین در صرافی ها، منبع: Coinglassنقشه انحلال بیت کوین در صرافی ها، منبع: Coinglass
نقشه انحلال بیت کوین در صرافی ها، منبع: Coinglass

با این حال، قیمت برای دارندگان کوتاه مدت (STH)، یا کسانی که بیت کوین را تا 155 روز نگه می دارند، نشان می دهد که بیت کوین می تواند بالاتر از مرز 62200 دلار تثبیت شود.

داده های CryptoQuant همچنین نشان می دهد که قیمت واقعی بیت کوین برای STH ها 62200 دلار است.

از آنجایی که STH ها دارای ریسک گریزتری برای بیت کوین هستند، قیمت واقعی آنها می تواند حمایت مهم بعدی برای ارز دیجیتال باشد.

دلیل اصلاح بیت کوین امروز چه بود؟

قیمت بیت کوین برای دومین بار در سه روز گذشته به زیر 66000 دلار رسید که نشان دهنده ردپای خروج گسترده وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در هفته گذشته است.

اصلاح بیت کوین پس از یک دوره رکود قیمت انجام شده است که طی آن شاهد کاهش این ارز دیجیتال به 65000 دلار در 14 ژوئن (25 ژوئن) بودیم. آنچه با جریان سرمایه منفی ETF ها همراه شد. با ادامه این روند نزولی، نگاهی خواهیم داشت به عوامل احتمالی موثر بر کاهش قیمت بیت کوین امروز.

خروج هفتگی ETF بیت کوین در مجموع به 621 میلیون دلار رسید

بر اساس گزارش دیروز CoinShares، چرخه پنج هفته ای سرمایه گذاری در محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال هفته گذشته به پایان رسید و سرمایه گذاران تقریبا 600 میلیون دلار از این محصولات برداشت کردند.

این گزارش خاطرنشان کرد که موضع جنگ طلبانه FOMC احتمالا باعث خروج سرمایه گسترده از دارایی های دیجیتال در هفته گذشته شده است.

منبع: جیمز باترفیلدمنبع: جیمز باترفیلد
منبع: جیمز باترفیلد

این شرکت مدیریت دارایی‌های کریپتو، جریان خروجی بزرگ را به کاهش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال نسبت داد که ناشی از ترکیبی از داده‌های اقتصاد کلان از ایالات متحده و لحن جنگ طلبانه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) بود. اکنون احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به تنها یک بار در سال جاری کاهش یافته است که در ابتدای سال چهار بار به آن اشاره شد.

جریان هفتگی دارایی، منبع: CoinSharesجریان هفتگی دارایی، منبع: CoinShares
جریان هفتگی دارایی، منبع: CoinShares

داده های سرمایه گذاران Farside نیز این اطلاعات را تایید می کند و نشان می دهد که ETF های بیت کوین در هفته منتهی به 14 ژوئن (25 ژوئن) خروجی خالص 580 میلیون دلاری داشته اند.

جدول زیر نشان می دهد که ETF های بیت کوین در چهار روز از پنج روز معاملاتی هفته گذشته خروجی داشته اند.

نمودار جریان ETF بیت کوین، منبع: Farsideنمودار جریان ETF بیت کوین، منبع: Farside
نمودار جریان ETF بیت کوین، منبع: Farside

برداشت زیاد سرمایه از محصولات سرمایه گذاری بیت کوین نشان دهنده کاهش علاقه سرمایه گذاران به این محصولات است که بر قیمت بیت کوین نیز تاثیر می گذارد.

آیا این سرمایه وارد آلتکوین ها می شود؟

CoinShares در گزارش خود به “ورودی طیف گسترده ای از آلتکوین ها” در هفته گذشته اشاره کرد و گفت که ورودی خالص به 20.1 میلیون دلار رسیده است. برجسته ترین این آلتکوین ها اتریوم، LIDO و XRP به ترتیب 13 میلیون دلار، 2 میلیون دلار و 1 میلیون دلار دریافت کرده است.

به این ترتیب، چندین آلت کوین با ارزش بالا در هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته اند. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، این آلت‌کوین‌ها توسط XRP و Ton Coin (TON) رهبری می‌شوند که در هفت روز گذشته ۴ درصد و ۱۱ درصد افزایش یافته‌اند.

اگرچه قیمت بیت کوین در مدت مشابه 5.6 درصد کاهش یافت، اما در همان دوره از اکثر آلتکوین ها از جمله Solana و BnB بهتر عمل کرد.

در زمان انتشار این خبر، ارزش بازار ارز دیجیتال (بدون احتساب بیت کوین) حدود 1.034 تریلیون دلار است که 40 درصد کمتر از سقف 1.707 تریلیون دلاری در نوامبر 2021 (آبان 1400) است. است.

کل ارزش بازار آلتکوین ها، منبع: TradingViewکل ارزش بازار آلتکوین ها، منبع: TradingView
کل ارزش بازار آلتکوین ها، منبع: TradingView

تحلیلگر مستقل و کاربر X Mustache به پتانسیل صعودی آلتکوین ها اشاره کرد و گفت که افت فعلی TOTAL2 را در مرحله آزمایش مجدد قبل از رشد قرار می دهد.

این تحلیلگر نمودار زیر را در مقایسه با چرخه 2020 به اشتراک گذاشته است:

اندیکاتور SuperTrend سیگنال خرید را در نمودار سه هفته ای منتشر کرده است و بیت کوین بالای 10 EMA معامله می شود. همچنین یک شکست صعودی از کانال گوسین وجود دارد.

در این شرایط نمی توان دید نزولی داشت.

نمودار 3 هفته ای بیت کوین/دلار، منبع: مستاشنمودار 3 هفته ای بیت کوین/دلار، منبع: مستاش
نمودار 3 هفته ای بیت کوین/دلار، منبع: مستاش

با این حال، داده های CoinMarketCap نشان می دهد که تسلط بیت کوین بالای 56٪ است. علاوه بر این، شاخص فصل جایگزین ارائه شده توسط مرکز بلاک چین نیز به 20 درصد کاهش یافته است که به این معنی است که فصل آلت کوین ها هنوز شروع نشده است.

شاخص فصل جایگزین، منبع: مرکز بلاک چینشاخص فصل جایگزین، منبع: مرکز بلاک چین
شاخص فصل جایگزین، منبع: مرکز بلاک چین

مرکز بلاک چین می گوید که فصل آلتکوین تنها زمانی شروع می شود که «75 درصد از 50 آلتکوین برتر در فصل گذشته (90 روز) عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند.

قیمت بیت کوین در مسیر صعودی خود با مقاومت سختی مواجه است

از منظر فنی، کاهش امروز قیمت بیت کوین بخشی از فشار بی پایان برای رشد بیشتر پس از آزمایش مقاومت اصلی آن از بالاترین سطح قبلی یعنی 69000 دلار است. این مانع قیمت بیت کوین را در 11 هفته گذشته پایین نگه داشته است.

بر اساس داده های مدل In/Out of the Money Around Price (IOMAP)، این سطح در محدوده قیمتی 68223 دلار و 68900 دلار است و پیش از این حدود 700130 بیت کوین توسط حدود 1.41 میلیون آدرس در این سطح معامله شده بود. محدوده خریداری شده است.

هر گونه تلاش برای بالا بردن قیمت بالاتر از این منطقه به طور مداوم با فشار فروش سنگین از سوی خریداران این گروه مواجه می‌شود، که احتمالاً قصد دارند قیمت خرید اولیه را بشکنند.

نمودار IOMAP بیت کوین، منبع: IntoTheBlockنمودار IOMAP بیت کوین، منبع: IntoTheBlock
نمودار IOMAP بیت کوین، منبع: IntoTheBlock

نمودار IOMAP نشان می دهد که قیمت بیت کوین در مسیر بازیابی با مقاومت قابل توجهی روبرو خواهد شد، در حالی که از حمایت قوی تری در جهت نزولی برخوردار خواهد بود.

وطن بلاک چین

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-18 12:57:38

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=302249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.