افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

اصلاح آیین نامه استخدام معلم با محوریت خانواده – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 230694
اصلاح آیین نامه استخدام معلم با محوریت خانواده – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارصد و شصت و نهمین جلسه شورای معاونت شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه و با حضور اعضای سلطنتی و اسناد قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 22/12/1402 در دبیرخانه شورا جشن انقلاب بزرگ فرهنگی برگزار شد. […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارصد و شصت و نهمین جلسه شورای معاونت شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه و با حضور اعضای سلطنتی و اسناد قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 22/12/1402 در دبیرخانه شورا جشن انقلاب بزرگ فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در تشریح مصوبات جلسه; وی اعلام کرد: در این جلسه ادامه فعالیت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، اعتبار مدارک معادل صادر شده بر اساس تصویب نقشه کلی علمی کشور و اصلاح آیین نامه مورد بررسی قرار گرفت. برای جذب و استخدام معلمان با رویکرد خانواده محور مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سوابق و فعالیت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ابلاغی شورای عالی اداری در سال 1392، کلیه مراکز آموزشی در دستگاه های اجرایی که تدریس می کنند. آموزش عالی نظری؛ آنها باید به وزارت علوم، وزارت بهداشت یا بخش غیردولتی واگذار شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: شورای عالی اداری در سال 1395 در اجرای مصوبه قبلی خود، وزارت علوم و بهداشت و سازمان سنجش را از صدور مجوز پذیرش دانشجو برای این دسته از موسسات منع و در سال 1401 بر اجرای این مصوبه تاکید کرد. این دو قطعنامه

وی افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال 63 تحت عنوان مدرسه علوم قرآنی تأسیس شد و در سال 68 اساسنامه آن با عنوان مدرسه علوم قرآنی تهران به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و طی سال 1387 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. ; از وزارت علوم به این دانشکده؛ مجوز به روز رسانی و تغییر نام دانشگاه اعطا شد و در سال 1395 در راستای نقش و مشارکت روزافزون بخش های غیردولتی در عرصه علم و مشارکت روزافزون وقف در این حوزه، با هدف تولید علوم انسانی بر اساس قرآن کریم؛ اساسنامه این دانشگاه به عنوان دانشگاه وابسته به سازمان اوقاف به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که هم اکنون در قالب 18 دانشکده در سراسر کشور فعالیت می کند.

استاد خسروپناه همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه ابعاد مختلف موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بررسی و مقرر شد این دانشگاه بر اساس اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهد و ماده واحده ای برای دانشگاه های موقوفه برای افزایش سبد کمک های علمی در حوزه آموزش برتر پیشنهاد شود. کشور. .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: در این جلسه همچنین بنا به درخواست وزارت علوم; موضوع اعتبار عناوین تحصیلی اخذ شده بر اساس تصویب نقشه جامع علمی کشور در فاصله تیرماه 1398 تا آبان 1402 توسط افرادی که عناوین تحصیلی معادل خود را طی سال های 1377 تا 1381 دریافت کرده اند. بالا آمد.

وی افزود: در پایان و پس از بحث و بررسی موضوع؛ ضمن تاکید بر اعتبار مصوبه ممنوعیت صدور هر گونه مدرک تحصیلی معادل و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر؛ به منظور رعایت حقوق دانشجویان و فارغ التحصیلان، به وزارت علوم اجازه داده شد طی سال های 1377 تا 1381 از تاریخ 9 تیرماه 1399 تا 30 آبان ماه 1402 به تدریس در سطوح بالاتر برای دارندگان مدرک تحصیلی معادل اقدام نماید. تصویب نقشه جامع علمی کشور مورد مطالعه جهت صدور گواهینامه آموزشی.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: همچنین در پایان این دیدار; پیشنهاد رئیس خانواده و زنان مبنی بر لزوم اصلاح موادی از آیین نامه جذب و استخدام معلمان در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با محوریت خانواده و حمایت از ایفای نقش های مهم خانواده با تاکید بر اهمیت و اهمیت ضرورت موضوع؛ مقرر شد: ستاد مذکور بسته سیاستی مناسبی را تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.