افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

اصفهانی در رتبه هشتم کشور در شاخص تورم ماهانه/مسکن، دلیل اصلی تورم اصفهانی

  • کد خبر : 342616
اصفهانی در رتبه هشتم کشور در شاخص تورم ماهانه/مسکن، دلیل اصلی تورم اصفهانی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امید شریفی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر رتبه اول استان در شاخص تورم سالانه در مرداد ماه، گفت: مقایسه سالانه نرخ تورم در فصول و ماه های مختلف از طریق مراجع رسمی انجام می شود. بین استان ها و بر این […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امید شریفی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر رتبه اول استان در شاخص تورم سالانه در مرداد ماه، گفت: مقایسه سالانه نرخ تورم در فصول و ماه های مختلف از طریق مراجع رسمی انجام می شود. بین استان ها و بر این اساس نتایج متفاوتی به دست می آید. ما آن را در زمان های مختلف می بینیم.

وی تصریح کرد: آنچه می توان مستند کرد این است که روند تورم فعلی سال های اخیر با همین شیب و با اختلاف چند دهم درصدی بین استان ها باقی مانده است و این محدوده ها ماه به ماه بین استان ها در حال حرکت است که نمونه ای از تفاوت شاهد تورم چند دهم درصدی بین استان اصفهان و استانی هستیم که رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه متوسط ​​نرخ تورم سالانه کشور منتهی به مردادماه امسال نسبت به سال منتهی به ماه قبل (تیرماه) تقریباً 0.7 است، تصریح کرد: این در حالی است که این نرخ تورم در اصفهان 1.1 درصد بوده و از این نظر کاهش نرخ تورم استان بیشتر از کاهش میانگین کشوری بوده است.

شریفی اضافه کرد: بر اساس داده های پیش گفته، تورم سالانه و ماهانه استان اصفهان در سال های اخیر و همچنین شاخص تورم ماهانه با وجود پرتفوی بزرگ اقتصادی استان و اینکه اصفهان صنعتی ترین استان است، به طور مستمر در حال کاهش بوده است. در بین 31 استان کشور رتبه هشتم شاخص تورم ماهانه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه ای تحت عنوان «دیده بان استانی و کارگروه ویژه کنترل تورم» متشکل از دستگاه های اجرایی ذیربط و مراکز دانشگاهی و دانشگاهی، تصریح کرد: این کارگروه آسیب شناسی علمی را در طول سال گذشته انجام داده است. سال گذشته در خصوص عوامل موثر بر نرخ تورم در استان که اقدامات عملیاتی مربوطه آن تعریف و رصد می شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: نتیجه این بررسی ها این است که دلیل اصلی نرخ تورم در استان اصفهان بحث مسکن است و به دنبال آن مسائلی مانند محصولات پروتئینی، قیمت هتل و رستوران، حمل و نقل و… خدمات مراقبت های بهداشتی

شریفی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن کارگروه ویژه ای تحت عنوان ساماندهی بازار املاک در حوزه مسکن و شهرسازی زیر نظر اداره عالی حوزه ساخت و ساز تشکیل شده است. استانداری اصفهان با همکاری نهادهای نظارتی، کیفری، اتحادیه های کارگری و اداره کل راهداری و شهرسازی. موضوع کنترل و مدیریت در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چالش اصلی نهضت ملی مسکن اصفهان تامین زمین بود، پس از بررسی این موضوع در شورای مسکن استان و تصویب الحاق 850 هکتار زمین به اصفهان در شورای برنامه ریزی استان، هم اکنون این مصوبه به تصویب رسیده است. در راستای تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور.

وی افزود: در سایر بخش‌های مرتبط با شاخص‌های تورم استان از جمله اقلام پروتئینی، بهداشتی و غیره اقدامات موثری انجام شده است و با اقدامات زیربنایی در حوزه مسکن انتظار می‌رود در ماه‌های آینده بتوانیم در نظر بگیرید که نرخ تورم در استان اصفهان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.