افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

اشتغال 100 هزار نفر در صنعت فرش در اصفهان برنامه های حمایتی برای ارتقای کیفیت تولید ضروری است.

  • کد خبر : 330525
اشتغال 100 هزار نفر در صنعت فرش در اصفهان برنامه های حمایتی برای ارتقای کیفیت تولید ضروری است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اصفهان از دیرباز به بافت و طرح های منحصر به فرد فرش هایش شهرت داشته که بر فرهنگ آن افزوده است، گفت: وی افزود: در قرن 16 و 17 عصر صفویه به عنوان دوران طلایی صنعت فرش اصفهان شناخته می شود. شاه عباس […]

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اصفهان از دیرباز به بافت و طرح های منحصر به فرد فرش هایش شهرت داشته که بر فرهنگ آن افزوده است، گفت:

وی افزود: در قرن 16 و 17 عصر صفویه به عنوان دوران طلایی صنعت فرش اصفهان شناخته می شود. شاه عباس اول با حمایت های فراوان اصفهان را به مرکزی برای تولید فرش های هنری و با کیفیت تبدیل کرد.

این کارشناس صنعت فرش خاطرنشان کرد: فرش‌های دوران صفویه با طرح‌های پیچیده و زیبای خود نه تنها در بازار داخلی، بلکه در سطح جهانی و تأثیر سیاسی آن بر روند تولید و صادرات شهرت یافتند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز با این سابقه تاریخی، صنعت فرش اصفهان با ایجاد اشتغال برای حدود 100 هزار نفر از بافنده گرفته تا فروشنده و طراح تاثیر زیادی در اقتصاد محلی و ملی دارد.

چالش های اساسی صنعت فرش در اصفهان

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه با وجود اهمیت و جایگاه برجسته فرش اصفهان، این صنعت با چالش هایی مواجه است، تاکید کرد: رقبای جدید سایر کشورها به ویژه چین و هند فشار رقابتی و هزینه های بالای مواد اولیه و ثانویه را افزایش داده اند. نیروی کار بر سودآوری تأثیر گذاشته است.

محمدی کاهش تعداد بافندگان ماهر و عدم آموزش کافی برای نسل های جدید را یکی از چالش های اصلی این صنعت دانست و گفت: فرش اصفهان با پیشینه غنی و فرهنگ ارزشمند خود یکی از بخش های مهم این صنعت است. هنر و صنایع دستی ایران

لزوم حفظ جایگاه اقتصاد ملی و جهانی صنعت فرش.

وی تاکید کرد: با توجه به چالش ها و فرصت های موجود، توجه به نوآوری، بازاریابی، حمایت از تولیدکنندگان و آموزش نیروی کار می تواند به تقویت این صنعت و حفظ جایگاه آن در اقتصاد ملی و جهانی کمک کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه استفاده از فناوری های نوین و طراحی های مدرن می تواند به افزایش رقابت پذیری کمک کند، تصریح کرد: همچنین باید برنامه های حمایتی برای کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت تولید ایجاد شود.

روی آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار سرمایه گذاری کنید

وی گفت: سرمایه گذاری در آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار می تواند به حفظ هنر بافندگی کمک کند. شناسایی بازارهای جدید و استفاده از استراتژی های بازاریابی نوین می تواند به افزایش صادرات کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.