افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

اشتباه قالیباف در برگزاری همایش بنا/ شریان ناتوان است

  • کد خبر : 136354
اشتباه قالیباف در برگزاری همایش بنا/ شریان ناتوان است

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره وضعیت اصولگرایان برای حضور در انتخابات علیرغم برخی اختلافات از جمله عدم حضور جریان اصولگرای سنتی در نشست مردمی اخیر و انتقاد شریان از برخی جریانات، گفت: معتقدم که در انتخابات هستیم. همه جریانات سیاسی چه در اصلاح طلبان و چه در سایر گروه های اصولگرا اختلاف داریم، اما […]

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره وضعیت اصولگرایان برای حضور در انتخابات علیرغم برخی اختلافات از جمله عدم حضور جریان اصولگرای سنتی در نشست مردمی اخیر و انتقاد شریان از برخی جریانات، گفت: معتقدم که در انتخابات هستیم. همه جریانات سیاسی چه در اصلاح طلبان و چه در سایر گروه های اصولگرا اختلاف داریم، اما این اختلاف اجتناب ناپذیر است. به طور کلی، این اختلاف نظر نباید باعث ایجاد نظر دیگری شود. پس اتفاق خوب این است که با تمام تفاوت هایی که در دیدگاه گروه اصولیسم وجود دارد، این جلسه با حضور تمامی گروه های سیاسی گروه اصولیسم برگزار شد و اگر زمان لازم بود بحث های درون سازمانی و جلسه قطعی برگزار شد. برگزار شد. نتیجه حاصل شد و سپس در این جلسه حضور یافتند. همه آنها اجرا شد.

وی افزود: فکر می کنم یکی از اشتباهاتی که صورت گرفت این بود که این جلسه بدون حضور سایر گروه های فعال در حوزه اصولگرایی برگزار شد و این خود می تواند نشانه اختلاف باشد. اما نمی دانم دوستان با چه فکر و استدلالی تصمیم به برگزاری این جلسه گرفتند. خب این دسته از جلسات و بحث هایی که پیش آمد نیاز به مدیریت سیاسی منطبق بر منطق دارد. به یک معنا، یک فلسفه مدیریتی وجود دارد که می گوید باید تمرکز بر عدم تکرار اشتباهاتی باشد که در حال انجام است و اگر در گذشته اشتباه کردند، آن اشتباه را اصلاح کنند و به فرصت تبدیل کنند.

واعظ آشتیانی: در دولت روحانی شدیدترین انتقادها را دریافت کردم اما تایید شدم/سکوت در مورد رد صلاحیت ها تبعات منفی دارد.

اعمال صلاحدید در هیأت های اجرایی به حساب نماینده تائید شده/ شورای نگهبان حتماً صلاحیت رد شدگان را اعاده کرد.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: در عین حال برخی جریانات سیاسی به ویژه در حوزه اصولگرایی گاهی فکر می کنند آنچه را که آنها می خواهند، مردم هم می خواهند. اگر افراد ارباب رجوع اهل عمل و کارآمدی باشند و به افراد علاقه مند به جریان اصولگرایی نگاه کنند، به دنبال این هستند که این جریان نیز همین گونه است و علاقه مند هستند که ببینند حرف های نو و جدید چیست. جریان می خواهد مطرح کند و چگونه می خواهد با حرف های تازه واردانی که در انتخابات بعدی وارد میدان می شوند و در عین حال می خواهند از طریق نمایندگانی که انتخاب می کنند بتوانند خواسته های خود را عملی کنند مواجه شود. رهبر انقلاب می فرمایند: کسانی که وارد میدان انتخابات می شوند نباید به مردم و در باغ سبز وعده های دروغین بدهند. همانطور که گفتم مردم مشتری عقلانیت و مسائل جدید هستند و اگر قرار باشد در چهار سال گذشته همین حرف های سه مطرح شود چه محتوایی تولید شده است؟ بنابراین وقتی می بینیم این جلسه برگزار می شود، جامعه روحانیت نیست، شورای وحدت که به نوبه خود گروه های سیاسی قوی در اردوگاه اصولگرایی حضور دارد، جبهه پیروان خط امام و خط امام حضور ندارد. رهبری، جریانات و جریانات دیگر و حتی ثبات در آن نیست. این نشانه خوبی نبود و تحلیل من این است که آقایان برای برگزاری این جلسه عجله داشتند. حالا برخی به این نتیجه رسیده اند که جلسه مفید و خوبی بوده است. حالا خوبی از نظر عینک شما بحث دیگری در مورد جدایی است که باید به آن پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که آقای قالیباف در آن جلسه فرمودند، هرکسی که مدعی عمل می‌خواهد، کار حرامی انجام داده است. تحلیل شما از این نوع سخنرانی آقای قالیباف چیست؟ با توجه به اینکه شاهد غیبت تعداد زیادی از اعضای اصولگرا در این جلسه بودیم، این به چه معناست؟ اما واقعیت این است که داشتن سهام چیز خوبی نیست. وقتی می گویند ما می خواهیم شاخص ایجاد کنیم و بر اساس شاخص شایسته سالاری کنیم، همه گروه های سیاسی می خواهند. یعنی هیچ گروه سیاسی و عاقلی را پیدا نمی کنید که بگوید نه، ما شاخص را قبول نداریم. همه شاخص را می پسندند اما بحث به سمتی می رود که یک گروه سیاسی یا گروه های سیاسی به دنبال مشارکت بیشتر هستند و امیدواریم حرف هایی که گفته شد واقعاً شامل همه باشد و به گونه ای نباشد که این کلمه فقط به یک تمسخر برای دیگران، اما از سوی دیگر برخی از آقایان و خود گروه های سیاسی پیشگام جستجوی اعمال هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: من به شخصه این سوال را منطقی می دانم به شرطی که همه گروه ها به بحث توجه کنند و برایشان ملاک باشد و نیروهایی که می خواهند انتخاب کنند باتجربه، کارآمد، شجاع و انقلابی باشند. نیروها و کارایی آنها در زمینه های خود ثابت شده است. عده‌ای را می‌بینیم که هیچ سابقه‌ای ندارند، اینجاست که می‌گویند درخواست اقدام می‌کنند یا کسانی هستند که به سادگی برای خودشان رزومه جمع‌آوری می‌کنند بدون اینکه کارآمد باشند. این نیز به یک چالش تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: به هر حال افراد باید بر اساس شاخص ها انتخاب شوند، نماینده نباید خادم گروه و جریان باشد، نماینده باید نماینده مردمی باشد که به او رای داده اند. حالا یک جریان انتخاب شده است، بسم الله، این کره و این میدان. اما اینکه بگوییم برخی تابع نظام نیستند کجا باید باشند؟ یعنی اگر یک جریان سیاسی تصمیم ناعادلانه ای بگیرد، آیا نماینده ای که با رای مردم انتخاب شده، نباید رای مستقل داشته باشد و تابع نظام باشد؟ به همین دلیل است که می گوییم یکی از ویژگی های مهم افرادی که انتخاب می شوند باید شجاعت باشد. آیا واقعاً شجاعت یکی از شاخص هاست یا خیر؟ آیا داشتن استقلال عادلانه و قرار گرفتن در مسیر مردم جزو شاخص هاست یا خیر؟ اگر هست فقط در کلام هست یا نه؟ به هر حال من حرف آقای قالیباف را قبول دارم اما به شرط احترام همه.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که در اصولگرایی شاهد شکل گیری جریان جدیدی به نام شبکه راهبردی حامیان انقلاب اسلامی هستیم. اهداف و ابعاد این جریان چیست؟ برخی می گویند شریان یک جریان به روز شده از جبهه پایداری است، گفت: هر جریانی که به شریان نسبت داده شود قدرتی ندارد و سازمان تاثیرگذاری نیست. چون تجربه نشان داده گروه هایی که به صورت ناگهانی ایجاد می شوند و پشتوانه خاصی ندارند و افراد معدودی دور هم جمع می شوند نمی توانند تاثیر خاصی در سازوکار داشته باشند. اما می توان گفت که آنها را به جریان دیگری از جستجوی کنش ها نسبت می دهند. یعنی خاصیت ابزاری و ورود با پروکسی دارند. در جریان اصولگرایی و شاید در گروه های سیاسی و حوزه های دیگر می بینیم که تشکلی ایجاد می شود که کافی است در یک اتاق 12 متری جلسه بگذارند، اما به نام جریان دیگری گرد هم می آیند تا داشته باشند. علایق بیشتر . .

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت که شریان مسیر جبهه پایدار را طی می کند یا دید دیگری دارد، گفت: در واقع نبضی ندیده ام که نشان دهد شریان به جبهه پایدار نسبت داده شده است. فقط به آقای رسایی نگاه نکنید و فکر نکنید که چون آقای رسایی در آن حضور دارد، ثبات را به او نسبت می دهند، حداقل با بررسی هایی که من داشته ام، بعید است که آرتریان به ثبات اعتبار داده شود.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا می توان موضوع سهم خواهی قالیباف را به جریان پایداری نسبت داد، گفت: صحبت های آقای قالیباف قطعا کنایه بود اما چقدر خوب است که همه از جمله آقای قالیباف و … گروه های دیگر در این موضوع هستند. وفادار و وفادار باشید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل اختلاف نظر جریان اصولگرا شاهد تعدد لیست های انتخاباتی خواهیم بود، گفت: اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند فکر می کنم با چند لیست وارد انتخابات شوند. برای رقبای اصولگرایان مطلوب است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که تعداد لیست ها به کدام جریان بستگی دارد، گفت: جریان هایی که در این جلسه حضور نداشتند می توانند لیست جداگانه خودشان را بدهند و اگر لیست جداگانه خودشان را بدهند فکر می کنم به نفع باشد. رقبا، سیاستمداران از جبهه: اصولگرایی خواهد بود و می توانند چندین کرسی در مجلس تهران یا شهرستان ها به دست آورند. اما تجربه من می گوید بعید نیست که این تعدد فهرست ها در نهایت به یک لیست واحد تبدیل شود. اما اگر این اتفاق نیفتد و رقابت فقط در زمین اصولگرایی باشد، بعید نیست که به دور دوم برسد.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.