افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

اشتباهات وحشتناک داوری با تعداد داوران باتجربه جام ملت ها/AFC – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 188504
اشتباهات وحشتناک داوری با تعداد داوران باتجربه جام ملت ها/AFC – خبرگزاری بیشتر |  اخبار ایران و جهان

حیدر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت داوری مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2023 اظهار داشت: داوری هایی که در این دوره از رقابت های جام ملت ها داشتیم ضعیف بود و به دلیل وجود کمک داور ویدیویی بود. ، عملکرد داوران خوب نبود، زیرا برخی از خطاها حتی توسط داور […]

حیدر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت داوری مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2023 اظهار داشت: داوری هایی که در این دوره از رقابت های جام ملت ها داشتیم ضعیف بود و به دلیل وجود کمک داور ویدیویی بود. ، عملکرد داوران خوب نبود، زیرا برخی از خطاها حتی توسط داور ویدیویی ضبط نمی شد یا اشتباهاتی از سوی داوران انجام می شد که وحشتناک بود.

وی در خصوص قضاوت داوران در جام ملت های آسیا گفت: نکته ای که باید به آن توجه کنیم نوع قضاوت در زمان در این مدت است. وقتی داور در طول مسابقه برای تیمی پنالتی می‌گیرد، اما کمک داور ویدیویی آن را رد می‌کند، نشان می‌دهد که عملکرد داور در زمینی که نزدیک‌تر به صحنه‌ها است، ضعیف است. مثلا در بازی عراق و ژاپن داور پنالتی را به سود ژاپن اعلام کرد اما پس از بررسی مجدد صحنه پنالتی را مردود اعلام کرد و به بازیکن ژاپنی که صحنه ساز بود کارت زرد نشان نداد. همه اینها ضعف داوری را نشان می دهد.

کارشناس داوری کشورمان ادامه داد: در دیدار امارات و فلسطین اشتباه کردیم، دارو بازی در صحنه ای برای بررسی صحنه رفت اما پنالتی قطعی برای امارات دریافت نکرد. در همین دیدار در دقایق پایانی بازی در وقت های اضافه یک پنالتی برای امارات گرفت که سختگیرانه بود. خب مشخص است که این داور عملکرد ضعیفی داشته و قطعا برای دیدارهای دور حذفی از آن استفاده نخواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران با تجربه ای مثل فغانی داشته است

سلیمانی با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عملکرد داوران زیر ذره بین است، گفت: در بازی چین و لبنان صحنه ای بود که می شد در یک نگاه درباره آن اظهار نظر کرد. در این دیدار بازیکن لبنانی با چوب به صورت بازیکن چینی لگد زد اما داور حتی بازیکن اشتباهی را که بازی خطرناکی انجام داد را اخراج نکرد. در کنار این اشتباهات، داورانی هم هستند که AFC روی آنها حساب باز کرده است. داورانی چون عبدالرحمن جاسم قطری، الکاف، محمد الهویش و علیرضا فغانی داورانی هستند که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مهم ترین دیدارها انتخاب خواهد کرد. هر داوری که بیشتر به کمک داور ویدیویی مراجعه کند غیراستاندارد تلقی می شود و کمیته داوران AFC بر این موضوع اختیار کامل دارد و تمام اتفاقات را بررسی خواهد کرد.

ژاپن علاوه بر فوتبال، روی داوری نیز سرمایه گذاری کرده است

وی افزود: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که هر مسابقه 7 داور دارد و تیم داوری در زمین معمولا از همان کشور است اما در مسابقاتی که تیم داوری ژاپنی داشت هر 7 داور انتخاب شدند. از ژاپن که قابل توجه است. این نشان دهنده عملکرد داوران ژاپنی است. آنها نه تنها در فوتبال سرمایه گذاری کردند بلکه روی داوری فوتبال نیز سرمایه گذاری کردند.

باید به حضور داوران حاشیه خلیج فارس عادت کنیم.

کارشناس داوری کشورمان با بیان اینکه همه کشورها برای پیشرفت داوری در فوتبال اهمیت قائل هستند، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 37 داور به این مسابقات دعوت شده اند که از این تعداد 31 داور از کشورهای عربی هستند که به این معناست که از این پس مسابقات داوری زیادی در آسیا برگزار خواهد شد و در کشورهای عربی شاهد آن خواهیم بود. همه کشورها روی داوری سرمایه گذاری می کنند، به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس که تا چند سال دیگر داوری آسیایی را بر عهده خواهند گرفت.

اشتباهات وحشتناک داوری در AFC/جام ملت ها به دلیل داوران با تجربه

استرالیا هوشمندانه فغانی را به AFC معرفی کرد

سلیمانی در پایان در خصوص علیرضا فغانی و معرفی وی به عنوان داور استرالیایی در مسابقات جام ملت های آسیا گفت: استرالیا با علیرضا فغانی زرنگی کرد و وقتی دیدند علیرغم قوانین ایران فغانی در آسیا معرفی نمی شود. تحت عنوان. او به عنوان یکی از داوران در مقابل AFC حاضر شد. استرالیا می دانست که کنفدراسیون فوتبال آسیا به راحتی از نام فغانی نمی گذرد و به همین راحتی او را رها نکردند. استرالیا برای جام ملت ها تیم داوری داشت اما با اضافه شدن فغانی تعداد داوران استرالیایی به 6 نفر رسید، امیدوارم در آینده فدراسیون فوتبال داوری را به گونه ای در نظر بگیرد که شاهد پیشرفت آن در ایران باشیم و حضور بیشتر داوران در آسیا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.