افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

اشتباهات مستند HBO درباره معرفی پیتر تاد

  • کد خبر : 391832
اشتباهات مستند HBO درباره معرفی پیتر تاد

روز سه شنبه، یکی از مستندهای HBO پیتر تاد را با نام ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد، اما ناهماهنگی ها و اشتباهات زیادی در این ادعا وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. به گزارش Mehen Blockchain، مستند «Money Electric: The Bitcoin Mystery» در 8 اکتبر توسط Home Box Office (HBO) پخش شد. […]

روز سه شنبه، یکی از مستندهای HBO پیتر تاد را با نام ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد، اما ناهماهنگی ها و اشتباهات زیادی در این ادعا وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش Mehen Blockchain، مستند «Money Electric: The Bitcoin Mystery» در 8 اکتبر توسط Home Box Office (HBO) پخش شد. این مستند به طور جنجالی ادعا می کرد که هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق مستعار بیت کوین را کشف کرده است. این ویدیو نشان می دهد که پیتر تاد، توسعه دهنده بیت کوین کور، ناکاموتو است. با این حال، نگاه دقیق تر به حقایق به سرعت چندین تناقض را در این ادعا آشکار کرد.

ما همه ساتوشی هستیم!

یکی از ادعاهای اصلی مستند HBO این است که تاد از یک نام مستعار برای اعتبارسنجی بیت کوین استفاده کرده است. البته در این مورد اختلافاتی وجود دارد.

بیت کوین در سال ۲۰۰۸ زمانی که تاد در حال تحصیل در رشته هنرهای زیبا بود راه اندازی شد. اگرچه تاد به رمزنگاری علاقه مند بود، اما او علنا ​​اعلام کرد که تا سال 2014 کار روی بیت کوین را شروع نکرده است.

در این مستند، تاد به طعنه گفت که او ساتوشی است. کلمه ای که HBO ممکن است آن را بسازد خیلی جدی از آن برای پیشبرد نظریه ای استفاده کرده است که تاکنون بسیار پیچیده بوده است.

تاد در این مستند گفته است:

اوه، نه، من ساتوشی هستم. من ساتوشی ناکاموتو هستم.

گفته می شود که پیتر تاد قبلاً چنین گفتگویی داشته است. منظور او از این بیانیه در واقع حفاظت از حریم خصوصی ساتوشی ناکاموتوی واقعی است. اگر نخواسته یا نمی خواهد هویتش فاش شود، بهتر است به این درخواست احترام بگذارد.

تفسیر اشتباه پست انجمن BitcoinTalk

مستند HBO در یک پست در سال 2010 در فروم BitcoinTalk، یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های آنلاین که به بحث درباره بیت‌کوین و موضوعات مرتبط با کریپتو اختصاص دارد، شواهدی ارائه کرد.

سازنده مستند اشاره می کند که تاد به طور تصادفی از حساب شخصی خود به جای حساب ساتوشی در انجمن پست گذاشته است و ظاهراً وقتی ساتوشی از ارسال پست در انجمن منصرف شد به همراه خالق بیت کوین ناپدید شد.

تاد در این مستند درباره این موضوع گفت:

آخرین پست ساتوشی یک هفته پس از ثبت نام در بیت کوین تاک بود، اما […] بعد ناپدید شدم.

علیرغم اظهارات تاد که تصادف این حادثهفیلمساز از این جمله برای نشان دادن ارتباط مشکوک این دو هویت استفاده می کند و نمی خواهد بپذیرد که این فقط یک عمل تصادفی بوده است.

پیتر تاد ادعای ساتوشی بودنش را رد کرد!

در طول مستند، تاد مکرراً از سازندگان فیلم به خاطر هیجان انگیز کردن داستان انتقاد می کند و هنگامی که آنها نظریه های احمقانه ای را مطرح می کنند که تاد می گوید «مضحک» هستند، آنها را «بسیار خلاق» می خواند.

اینجا، تاد با لحن کنایه آمیز گفت:

البته من ساتوشی هستم و کریگ رایت.

او به وضوح نشان داد که این ادعاها را پوچ می داند. او همچنین پیش‌بینی کرد که این مستند برای «بعضی از بیت‌کوین‌ها» «بسیار خنده‌دار» خواهد بود:

این نمونه دیگری از فعالیت های روزنامه نگاری خواهد بود که واقعاً به روشی بسیار خنده دار موضوع را منتقل می کند […] نکته این است که بیت کوین را به یک ارز جهانی تبدیل کنید و افرادی مانند شما که حواسشان به مزخرفات پرت شده است به طور بالقوه می توانند در این زمینه به خوبی عمل کنند.

ارائه نادرست Replace-by-Fe

این مستند همچنین ادعا می‌کند که معرفی «جایگزینی با هزینه» یا RBF توسط تاد در سال 2014 یک ویژگی از پیش برنامه‌ریزی‌شده مربوط به چشم‌انداز اصلی ناکاموتو برای بیت‌کوین بود. با این حال، کاستی هایی نیز در این مورد وجود دارد، زیرا RBF بخشی از طراحی اولیه این ارز دیجیتال نبوده است.

معرفی RBF توسط تاد سال ها پس از ناپدید شدن ساتوشی انجام شداما فیلمساز تلویحاً گفت که RBF پس از پیشنهاد 500 دلاری جان دیلیون برای یافتن راه حل، به نفوذ دولت گره خورده است.

همانطور که در مستند گفته شد، «هزینه بسیار ناچیز» نشان داده شده در فیلم مشکوک است، اما بیشتر شبیه تلاشی برای ساختن یک روایت بزرگ بدون شواهد کافی به نظر می رسد.

به طور کلی، به نظر می رسد این مستند به جای تکیه بر شواهد محکم، سعی کرده است مخاطب را متقاعد کند که هویت ساتوشی ناکاموتو را کشف کرده است. با بحث هایی که در جامعه کریپتو در این باره صورت گرفت، به نظر می رسد اگر هویت این فرد ناشناس بماند، نتایج بهتری برای بازار خواهد داشت.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-10 14:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.