افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

اسیلاتورها سوار بر موج جدید خودروها هستند.

  • کد خبر : 172568
اسیلاتورها سوار بر موج جدید خودروها هستند.

بازار؛ گروه بورس: بازار از ابتدای هفته متعادل آغاز شد و سپس با گمانه زنی ها و اخبار پراکنده مبنی بر خروج قیمت خودرو از شورای رقابت و واگذاری آن به وزارت امنیت، شاهد روند مثبتی در گروه خودرو بودیم. و حتی صف خرید برخی از نمادهای این گروه که تا پایان بازار ادامه داشت. […]

بازار؛ گروه بورس: بازار از ابتدای هفته متعادل آغاز شد و سپس با گمانه زنی ها و اخبار پراکنده مبنی بر خروج قیمت خودرو از شورای رقابت و واگذاری آن به وزارت امنیت، شاهد روند مثبتی در گروه خودرو بودیم. و حتی صف خرید برخی از نمادهای این گروه که تا پایان بازار ادامه داشت. برخی از فعالان بازار سرمایه بر این باورند که گروه خودرو می تواند در شرایط کنونی پیشتاز بازار شود و گروه های دیگر را به زیر بکشد.

به گفته محمود مرادی، شورای رقابت قیمت خودروها را اندکی تغییر داد و از این پس محاسبه نرخ ها بر اساس قیمت تمام شده با سازمان حمایت انجام می شود و هیات نظارت بر آن نظارت و بازنگری می کند. علاوه بر این، این گام اخیر یکی از اقداماتی است که می تواند به تعدیل سرعت فروش شرکت ها سرعت بخشد.

محمود مرادی کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه شورای رقابت قیمت خودروها را اندکی تعدیل کرد، گفت: از این پس محاسبه کارمزد براساس قیمت تمام شده با سازمان حمایت خواهد بود و هیات نظارت آن را کنترل کرده و به وظیفه اصلی آن همچنین این اقدام اخیر یکی از اقداماتی است که می تواند تعدیل نرخ فروش شرکت ها را تسریع بخشد.

وی افزود: در مجموع می توان انتظار داشت که از فصل پاییز امسال سرعت تولید زیان ده دو خودروساز کند و حتی متوقف شود و به سوددهی برسد. اما به محض اینکه این دو خودروساز عملکرد بهتری را برای یک فصل گزارش دهند، بازارهای سهام تغییرات جزئی شش ماه اخیر را که در مجموع قابل توجه است، جدی خواهند گرفت.
عامل بعدی که می تواند مسیر متفاوتی را برای بازار رقم بزند گروه خودرو است، دیروز به خوبی دیدیم که صفحه اخبار رویدادها و رویدادهای خودرویی دوباره مطرح شد و با تمام نقدها و اتفاقاتی که دارد خودرو را شکل داده و هدایت کنیم. ما همیشه آن را داشته‌ایم، به معنای واقعی کلمه طناب حیاتی بازار است که روی آن آویزان است و می‌تواند بازار را به حرکت درآورد. بنابراین در کنار افکار، اخبار و اتفاقات گروه خودرویی می توان از آن به عنوان عامل تحرک جدید بازار در بازار یاد کرد، هرچند که هنوز بعید است که اخبار بنیادی خاصی از این گروه شنیده شود.

آیا خودروها می توانند بورس را تقویت کنند؟

در حال حاضر برندهای خودرویی سود چندانی ندارند و به همین دلیل به وعده های خود برای افزایش تولید عمل نکرده اند، این در حالی است که بازار با عدم تعادل عرضه مواجه است و برخی از فعالان بازار به دنبال آزادسازی واردات هستند، حتی در شرایطی که کشور با مشکل جدی مواجه است. تحریم ها و عرضه ارز.

فردین آقابزوری معتقد است چون حرکت نمادهای خودرویی اساسی نیست به همین دلیل در هر شرایطی تحت تاثیر اخبار روند صعودی را آغاز می کنند و نوسان سازها از این فضا برای کسب سود بیشتر و پس از مدت کوتاهی استفاده می کنند. با گذشت زمان، دوباره وارد خواهند شد، در مرحله اصلاح هستند.

فردین آقابزوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه گروه های خودرویی در شرایط مختلف می توانند در بازار حرکت کنند، گفت: با توجه به اینکه حرکت نمادهای خودرویی اساسی نیست، در هر شرایطی تحت تاثیر قرار می گیرد. از اخبار، روند صعودی وجود دارد و نوسان سازها از این فضا برای کسب سود بیشتر استفاده می کنند و پس از مدت کوتاهی دوباره وارد فرآیند اصلاح می شوند.
وی با تاکید بر اینکه فضای فعلی بازار کاملاً رکود است، گفت: با توجه به پایین بودن ارزش معاملات در بورس، تحرکاتی که در بازار رخ می دهد متاثر از اخبار است. این رشدها همیشه موقتی بوده و پس از کاهش عواطف، این گروه به شرایط عادی خود باز می گردد.
وی با بیان اینکه تنها در یک شرایط حرکت یک گروه از خودروها می تواند بر بورس تاثیر بگذارد تا گروه های زیر وارد روند مثبت شوند، گفت: در حال حاضر بورس وضعیت خوبی دارد که بتواند وارد یک روند شود. مثبت

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که نمادهای خودرویی سودآور نباشند نمی توان آنها را سهام بنیادی دانست، گفت: بدون شک گروه خودرویی برای رسیدن به سودآوری علاوه بر رفع مشکل قیمت گذاری، نیازمند تغییراتی است. تولید آن باید بهره وری لازم را داشته باشد و بتواند با رقبای خارجی رقابت کند. در غیر این صورت رزرو خودرو تنها آرزوی نوسانگرها باقی خواهد ماند.
به گزارش بازار، افرادی که به هر دلیلی قبل از فروش پرتفوی شخصی خود اکثراً تماشاگر بازار بودند و طی روزهای پس از حادثه با فروش سبد شخصی خود اقدام به فروش سهام وجوه خود کردند و همین موضوع فشار فروش را وارد کرد. در بازار کار بیشتری کرد بنابراین همه کسانی که قصد حمایت از بازار را داشتند، پس از خروج موج فشار فروش از بازار، از ورود مجدد به برنامه حمایت از بازار ناامید شدند. بنابراین حرکت پول به سمت گروه خودرویی در حال حاضر قابل اعتماد نیست زیرا پول داغ محسوب نمی شود، بنابراین باید منتظر واکنش واقعی سرمایه گذاران باشیم.
ارزش کل معاملات شنبه بازار تقریباً 14 میلیارد تومان بود که حدود 4.6 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق های بورسی بود که 33 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و مابقی. ورودی بود نقدینگی منفی 214 میلیارد تومان و مانده برداشت واقعی از صندوق های با درآمد ثابت منفی 345 میلیارد تومان بوده که نشان می دهد شرایط کلی بازار همچنان مساعد نیست. از سوی دیگر، بیشترین ورودی پول واقعی از گروه خودرو، منسوجات و محصولات غذایی و بیشترین میزان خروج پول واقعی از گروه صندوق درآمد ثابت، مواد شیمیایی و فلزات اساسی بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.