افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
8

اسید اسکوربیک نام دیگر کدام ویتامین است و اسید اسکوربیک از کجا تهیه کنیم

  • کد خبر : 15117
اسید اسکوربیک نام دیگر کدام ویتامین است و اسید اسکوربیک از کجا تهیه کنیم

اسید اسکوربیک چیست؟ اسید اسکوربیک یا همان ویتامن ث، یک نوع ویتامین محلول در آب است. اسید اسکوربیک طعمی اسیدی دارد و به صورت پودر یا کریستال سفید یا زرد رنگ، ماده ایی ضد انعقادی شناخته می شود.آسکوربیک اسید، در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و ماده ایی لازم و حیاتی برای انسان شناخته شده […]

اسید اسکوربیک چیست؟

اسید اسکوربیک یا همان ویتامن ث، یک نوع ویتامین محلول در آب است. اسید اسکوربیک طعمی اسیدی دارد و به صورت پودر یا کریستال سفید یا زرد رنگ، ماده ایی ضد انعقادی شناخته می شود.آسکوربیک اسید، در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و ماده ایی لازم و حیاتی برای انسان شناخته شده و از اینرو باید روزانه از راه مواد خوراکی مصرف شود. این محصول، آنتی اکسیدانی قوی است و ضد باکتری به شمار می رود.اسید اسکوربیک در الکل به سختی حل می شود ولی محلول در کلروفوم، اتر و بنزین نیست.

https://persianlady.ir/what-is-ascorbic-acid

جهت خرید اسید اسکوربیک با کیفیت بالا و قیمت مناسب میتوانید با شرکت پیشگامان شیمی در ارتباط باشید.این شرکت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه مواد شیمیایی یکی از برندهای شناخته شده در این صنعت است.

فرمول ساختاری اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک با خاصیت آنتی اکسیدانی و محلول در آب یک ترکیب آلی طبیعی است.

فرمول شیمیایی اسید اسکوربیک: C6H8O6

جرم ملکولی: g/mol 176.124

انحلال پذیری در آب: g/100 mL 33

نقطه جوش: 552.7 درجه سانتیگراد

اسید اسکوربیک ترکیبی جامد است و عاملی کاهنده و ضعیف به حساب می آید. اگر این ماده در مجاورت با اکسیژن قرار بگیرد موادی از خود تولید می کند و باعث اکسیداسیون بیشتر می شود.

اسید اسکوربیک خوراکی چیست؟

اسید اسکوربیک یا ویتامین C محصولی ضد کوربوتیک است که به محض حل شدن اکسید می شود. این ماده گرفته شده از مرکبات است و برای انسان ها و حیوانات بسیار ضروری است به طوری که باید روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود. اسید اسکوربیک در میوه هایی چون توت فرنگی، کلم بروکلی، فلفل دلمه ایی خام، طالبی، کیوی، انبه، پاپایا، آنانس، زغال اخته، تمشک و هندوانه یافت می شود.

پیشنهاد میکنیم :  همه آنچه باید درباره اسید اسکوربیک باید بدانید را مطالعه کنید

خواص و کاربردهای اسید اسکوربیک

ویتامین C یا همان اسید اسکوربیک یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. اسید اسکوربیک به عنوان یک طعم دهنده در مواد خوراکی چون، آب نبات ها، ژله ها و آب میوه ها استفاده می شود. از جمله خواص مهم اسید اسکوربیک می توان به تاثیر در عملکرد سیستم ایمنی بدن، تولید کلاژن توسط این ویتامین و در نتیجه ترمیم زخم ها، پیشگیری از کم خونی و هم چنین جذب آهن، کاهش فشار خون، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از سرما خوردگی و …اشاره کرد. در زیر به بررسی برخی دیگر از خواص اسید اسکوربیک می پردازیم.

فروش اسید اسکوربیک

1-اسید اسکوربیک برای پوست

اسید اسکوربیک به دلیل تولید کلاژن، باعث جوان سازی پوست می شود. این محصول در بسیاری از بیماری های پوستی یک گزینه درمانی بسیار مناسب بوده است. وجود اسید اسکوربیک برای پوست باعث سفت شدن پوست و عدم افتادگی آن می شود.

اسید اسکوربیک یک ترمیم کننده پوست و ضد چروک محسوب می شودو لکه های پوستی را کاهش داده و از بین می برد.

به دو روش می توان ویتامین ث مورد نیاز پوست را تامین کرد، مصرف مواد غذایی و استفاده موضعی.

برای استفاده از طریق مواد غذایی می توانید با مصرف میوه و سبزیجات تا حدودی این ویتامین را دریافت کنید.

دریافت اسید اسکوربیک به صورت موضعی در مرطوب کننده ها و سرم های صورت که شامل پاک کننده ها، تونر، ضد آفتاب و سرم ویتامین ث است یافت می شود.

اسید اسکوربیک یک آبرسان قوی پوست محسوب شده و نرمی و صافی پوست را به همراه دارد.

ویتامین ث به دلیل خاصیت ضد التهابی می تواند قرمزی و اگزمای پوست را کاهش دهد.

کاهش و جلوگیری از سیاهی زیر چشم از دیگر مزایای اسید اسکوربیک برای پوست می باشد.

ویتامین ث را از طریق مصرف قرص جویدنی نیز می توان دریافت کرد.

2-اسید اسکوربیک در صنایع غذایی

اسید اسکوربیک PH پایینی دارد از اینرو از رشد میکروبی جلوگیری می کند و به همین خاطر برای سالم نگه داشته شدن مواد غذایی از این ماده استفاده می شود. می توان گفت اسید اسکوربیک ماده و ویتامینی نگهدارنده است که برای حفظ و خراب نشدن مواد غذایی به مقدار مشخصی به آنها اضافه می شود و می تواند به عنوان خوشبو کننده مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.اسید اسکوربیک برای محافظت از مواد غذایی چون، سبزیجات کنسرو شده، مربا و میوه های منجمد شده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده رنگ و بوی محصولات را حفظ می کند و از رشد میکروب ها و کپک زدن مواد غذایی جلوگیری می کند.اسید اسکوربیک در انواعی از چای ها نیز استفاد می شود از جمله، آویشن، زعفران، کاج سفید.این ماده یک مکمل ویتامینه است.

3-اسید اسکوربیک در بارداری

ویتامین ث از دسته ویتامین های مورد نیاز برای خانم های باردار و کودک به حساب می آید. ویتامین ث در رشد مناسب استخوان ها و جلوگیری از عفونت ها، کمک کننده است و مصرف آن در دوران بارداری، می تواند تضمین کننده ی سلامت و رشد استخوان ها و دندان های کودک باشد.میزان مصرف اسید اسکوربیک در دوران بارداری باید با تجویز پزشک انجام گیرد. به طور معمول مصرف روزانه آن در دوران بارداری، 1000 میلی گرم می باشد.

4-اسید اسکوربیک در سوسیس

اسید اسکوربیک به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل آنتی اکسیدانی بودن این ماده، برای سالم نگه داشتن مواد غذایی چون، سوسیس، کالباس و فرآورده های گوشتی به کار می رود و از تشکیل شدن مواد سرطان زا جلوگیری می کند. اسید اسکوربیک اثر اکسیژن را خنثی می کند و باعث پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی می شود.سوسیس و کالباس فرآورده هایی حاوی نیتریت و نیترات هستند که استفاده از اسید اسکوربیک باعث تثبیت رنگ و پیشگیری از مواد سرطان زا در اینگونه محصولات می شود.

5-اسید اسکوربیک در نان

یکی دیگر از کاربردهای اسید اسکوربیک استفاده از این ماده در نان است. نانوایی های این ماده را یا به صورت مستقیم به آرد نان اضافه می کنند و یا اینکه با خمیرمایه به خمیر اضافه کرده تا باعث ماندگاری و بهبود کیفیت نان شود. استفاده از اسید اسکوربیک در نان باعث رشد سریع گلوتن می شود که باعث کشش بیشتر خمیر، کاهش چسبندگی خمیر و ظرفیت بالا برای نگهداری خمیر می شود.

6-تاثیر اسید اسکوربیک بر اسپرم

طبق مطالعات صورت گرفته اسید اسکوربیک با اضافه شدن به منی، حاوی اسپرم های تراتو برای استفاده در درمان های کمک باروری می تواند از سلول های اسپرم در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت کرده و درمان این بیماران با نتایج بسیار خوبی همراه گردد.

اسید اسکوربیک نام کدام ویتامین است

اسید اسکوربیک همان ویتامین ث است که به دلیل اینکه بدن این ویتامین را تولید نمی کند و در مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات یافت می شود، باید روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

اسید اسکوربیک در ادرار نشانه چیست

اسید اسکوربیک یک ماده مغذی برای بدن است که برای تشکیل عروق خونی، غضروف کلاژن و عضله حائز اهمیت است. این ماده محلول در آب است به همین علت مصرف بیش از حد و دوز بالای استفاده از ویتامین C که با ادرار از بدن خارج می شود در برخی موارد باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. استفاده بیش از حد از اسید اسکوربیک باعث تداخل در اثرات آزمایش ها می شود.

نتیجه گیری

اسید اسکوربیک یک ویتامین طبیعی محلول در آب است. یک آنتی اکسیدان قوی است که با عفونت های باکتریایی مقابله می کند. در ترمیم و ساخت بافت های استخوانی بدن نقش بسزایی دارد. اسید اسکوربیک در مواد غذایی یافت می شود و با نام ویتامین C شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال استعلام قیمت اسید اسکوربیک خوراکی کیلویی هستید میتوانید به این لینک مراجعه کنید

قیمت اسید اسکوربیک پیشگامان شیمی

آشنایی با مزایا و معایب مصرف اسید اسکوربیک : https://persianlady.ir/what-is-ascorbic-acid

منبع : پیشگامان شیمی

آدرس : https://irchem.ir

برای استعلام قیمت اسید اسکوربیک فود گرید و دارویی

و همچنین دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷
۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۸
۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

 شنبه  تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ |  پنج شنبه ۹ الی ۱۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.