افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

اسکله 5000 تنی قشم اواخر پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

  • کد خبر : 294362
اسکله 5000 تنی قشم اواخر پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش بازار، رضا آقاپور درباره ویژگی های این پروژه گفت: نوع قرارداد EPC بوده و سرمایه اولیه برآورد شده معادل 417 میلیارد تومان بوده که به دلیل نوسانات ارزی این رقم در حال اصلاح است. وی درباره تاریخچه و کلیات این طرح گفت: این پروژه از تیرماه 1401 آغاز شده و مجری آن شرکت […]

به گزارش بازار، رضا آقاپور درباره ویژگی های این پروژه گفت: نوع قرارداد EPC بوده و سرمایه اولیه برآورد شده معادل 417 میلیارد تومان بوده که به دلیل نوسانات ارزی این رقم در حال اصلاح است.

وی درباره تاریخچه و کلیات این طرح گفت: این پروژه از تیرماه 1401 آغاز شده و مجری آن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است و امیدواریم تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسد. همچنین پیمانکار پروژه شرکت پانهاساز ایران و مشاور پروژه شرکت مشاوران اوج پژوه صنعت می باشد که علاوه بر داشتن صلاحیت نفت و گاز دارای اولین صلاحیت سازه های دریایی نیز می باشد.

مجری طرح ساخت اسکله 5 هزار تنی قشم در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به اهداف و نتایج این پروژه اظهار داشت: کاربری اصلی این اسکله که بین دو اسکله هامون و فجر قرار دارد. ، پهلوگیری شناورهای سوخت رسان و تخلیه بنزین و گازوئیل فرآورده ها و سوخت هوانوردی برای رفع نیازهای منطقه است.

آقاپور خاطرنشان کرد: این اسکله حدود 150 متر به داخل دریا امتداد دارد، بنابراین آبگیری کشتی ها به عمق 8 متر می رسد که امکان پهلوگیری کشتی های 5000 تنی را فراهم می کند و ظرفیت سوخت و تخلیه را کاهش می دهد قایق ها

وی در خصوص ویژگی های فنی این پروژه گفت: نصب تجهیزات پیشرفته ایمن سازی کشتی، ابزار دقیق، سیستم اطفاء حریق و رهاسازی سریع خودکار از ویژگی های مهم این پروژه است. به همین ترتیب، استفاده از بازوهای بارگیری که بر روی این اسکله نصب می شوند، خطر نشت روغن را در هنگام تخلیه سوخت از طریق لوله های انعطاف پذیر حذف می کند و در سیستم اطفاء حریق اسکله از پمپ های عمودی برای پمپاژ آب دریا برای خاموش کردن آتش احتمالی استفاده می شود.

مجری طرح اسکله 5 هزار تنی قشم همچنین افزود: نوسازی و رفع خطرات ناشی از فرسودگی اسکله موجود، افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی ها تا 5 هزار تن، احداث 150 متر راه دسترسی در دریا، ساخت ساختمان آتش نشانی و اتاق کنترل، تغییر سیستم اطفاء حریق از حالت دستی به سیستم اتوماتیک با آب و فوم، لوله های کربن استیل و پلی اتیلن، نصب تجهیزات لازم برای مکانیک، برق، ابزار دقیق، حفاظت کاتدی و ایمنی از دیگر ویژگی های آن است. و مشخصات عملیاتی این طرح.

آقاپور به برخی از شاخص های اجرایی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: در پروژه های دریایی، با وجود دقتی که در آزمایشات ژئوتکنیکی و مطالعات روانگرایی خاک در این طرح به کار گرفته شد، آزمایش ژئوتکنیکی بر اساس تجربیات پروژه بندر ماهشهر بسیار حائز اهمیت است. مجدداً این آزمایشات تأیید شد و نتایج تأثیرات زیادی بر روی طرح ها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که منجر به حذف مخازن آب از سیستم اطفاء حریق در طراحی اولیه شد همین نتایج بود که نشان داد باید بسیار بیشتر از هزینه ساخت مخازن هزینه می شد. شمع ها را زیر آن قرار دهید آنها که سودآور نبود.

مجری پروژه اسکله 5 هزار تنی قشم درباره وضعیت این پروژه توضیح داد: اجرای این پروژه بیش از 52 درصد پیشرفت داشته است اما به دلیل اینکه ادامه عملیات مستلزم توقف تخلیه سوخت در بخشی است که محوطه مشترک بین این اسکله و محل تخلیه فعلی به منظور ادامه سوخت گیری و جلوگیری از توقف ناخواسته تخلیه توسط شرکت ملی صدا و سیما، ساخت یک اسکله موقت 2000 تنی تا پایان در دستور کار قرار گرفت. از پروژه و بهره برداری از اسکله اصلی تخلیه سوخت از طریق اسکله مذکور انجام می شود.

آقاپور افزود: بادبان سازی اسکله موقت هم اکنون آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه سال جاری آماده تحویل شود و عملیات در منطقه مشترک فصلی ادامه یابد. علاوه بر این، طبق پیش بینی ها، اسکله اصلی 5000 تنی تا پایان پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید بازوهای بارگیری در داخل کشور نیز محقق شده است، گفت: با مشارکت شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی، 100 درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز پروژه 5 هزار تنی اسکله قشم تامین می شود. در داخل کشور

مجری طرح اسکله سازی 5000 تنی قشم تصریح کرد: افزایش تقاضای سوخت در جزیره قشم ناشی از افزایش جمعیت و گسترش گردشگری و صنایع در این جزیره موجب افزایش تردد قایق ها و قایق ها شده است. واحدهای شناور که سوخت این جزیره را تامین می کنند.

آقاپور با بیان اینکه انجام عملیات پهلوگیری و تخلیه سوخت کشتی ها با چالش هایی مواجه است، تصریح کرد: برای تسهیل بانکرینگ و رفع چالش های موجود، طرح احداث اسکله 5 هزار تنی قشم تعریف و اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.