افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقابل اپل A18 پرو؛ آیا کوالکام به اپل خواهد رسید؟

  • کد خبر : 363934
اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقابل اپل A18 پرو؛ آیا کوالکام به اپل خواهد رسید؟

اپل با معرفی آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس جدیدترین پردازنده خود را با نام A18 Pro معرفی کرد. اما آیا اسنپدراگون 8 نسل 4، تراشه جدید کوالکام که به زودی عرضه می شود، می تواند با این پردازنده قدرتمند اپل رقابت کند؟ در این مقاله دیجی به بررسی و مقایسه این دو […]

اپل با معرفی آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس جدیدترین پردازنده خود را با نام A18 Pro معرفی کرد. اما آیا اسنپدراگون 8 نسل 4، تراشه جدید کوالکام که به زودی عرضه می شود، می تواند با این پردازنده قدرتمند اپل رقابت کند؟ در این مقاله دیجی به بررسی و مقایسه این دو پردازنده می پردازیم.

مشخصات: اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقابل اپل A18 پرو

پردازنده A18 Pro اپل در آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس استفاده شده است. این پردازنده بر اساس فرآیند تولید 3 نانومتری TSMC ساخته شده است و دارای یک CPU 6 هسته ای است که شامل دو هسته با فرکانس 4.05 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز می شود. و پشتیبانی از فناوری Ray Tracing. علاوه بر این، موتور عصبی 16 هسته ای این تراشه توانایی انجام 35 تریلیون عملیات در ثانیه را دارد.

از سوی دیگر، طبق شایعات و گزارشات، نسل چهارم اسنپدراگون 8 نیز مانند A18 Pro مبتنی بر فرآیند 3 نانومتری TSMC است. 2.78 گیگاهرتز علاوه بر این، این تراشه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 830 با فرکانس 1.25 گیگاهرتز است که از ردیابی اشعه پشتیبانی می کند.

مقایسه عملکرد مبتنی بر معیار

اکنون که مشخصات هر دو پردازنده را می دانیم، عملکرد آنها را با هم مقایسه می کنیم. بر اساس اطلاعات منتشر شده، اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست تک هسته ای 2884 امتیاز و در تست بنچمارک GeekBench امتیاز 8840 را در تست چند هسته ای کسب کرده است. البته این اعداد مربوط به نسخه نسل چهارم اسنپدراگون 8 است که فرکانس 4.09 گیگاهرتز داشت، نه نسخه نهایی که فرکانس 4.37 گیگاهرتز داشت.

از سوی دیگر، پردازنده A18 Pro اپل در تست تک هسته ای حدود 3500 امتیاز و در تست چند هسته ای در همان بنچمارک 8200 امتیاز کسب کرد. این نشان می دهد که نسل چهارم اسنپدراگون 8 هنوز در عملکرد تک هسته ای به سطح A18 Pro نرسیده است، اما ممکن است از نظر عملکرد چند هسته ای بسیار نزدیک باشد. این نشان دهنده بهبود عملکرد اسنپدراگون در مقایسه با نسل های قبلی است و احتمالاً با انتشار نسخه نهایی این تفاوت کمتر هم خواهد شد.

نتیجه: شاهد رقابتی نزدیک خواهیم بود

با توجه به نتایج تست بنچمارک، پردازنده A18 Pro اپل همچنان برتری خود را در تست تک هسته ای حفظ کرده است، اما اسنپدراگون 8 نسل 4 با عملکرد چند هسته ای قوی تر می تواند در برخی از برنامه های سنگین مانند پردازش موازی با A18 Pro رقابت تنگاتنگی داشته باشد. . در مجموع، اگرچه کوالکام همچنان در عملکرد تک هسته ای با اپل فاصله دارد، اما به نظر می رسد در نسل جدید اسنپدراگون 8 نسل 4 توانسته به اپل نزدیک شود و احتمالا شاهد رقابت جذابی در پردازنده موبایل باشیم. بازار با عرضه رسمی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.