افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

اسنپدراگون 8 الیت در مقابل ابعاد 9400: پردازنده های پرچمدار کوالکام و مدیاتک با هم مقایسه شدند

  • کد خبر : 409422
اسنپدراگون 8 الیت در مقابل ابعاد 9400: پردازنده های پرچمدار کوالکام و مدیاتک با هم مقایسه شدند

کوالکام به تازگی پردازنده پرچمدار جدید خود، اسنپدراگون 8 الیت (نسل چهارم 8) را معرفی کرده است که در گوشی های هوشمند پریمیوم آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این خبر تنها چند هفته پس از معرفی پردازنده Dimension 9400 توسط Mediatek منتشر شد. در این مقاله به مقایسه ویژگی ها و عملکرد این دو […]

کوالکام به تازگی پردازنده پرچمدار جدید خود، اسنپدراگون 8 الیت (نسل چهارم 8) را معرفی کرده است که در گوشی های هوشمند پریمیوم آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این خبر تنها چند هفته پس از معرفی پردازنده Dimension 9400 توسط Mediatek منتشر شد. در این مقاله به مقایسه ویژگی ها و عملکرد این دو پردازنده قدرتمند می پردازیم. با ما در DJ باشید.

1- مقایسه مشخصات Snapdragon 8 Elite و Dimension 9400

ابعاد 9400: نوآوری در طراحی

پردازنده Dimension 9400 از نسل دوم طراحی All Big Core مدیاتک استفاده می کند که شامل هسته قدرتمند ARM Cortex-X925 است. این هسته ها با سرعت بالای 3.62 گیگاهرتز کار می کنند و از ترکیب سه هسته Cortex X4 و چهار هسته Cortex A720 تشکیل شده اند. این طراحی عملکرد تک هسته ای را 35 درصد و عملکرد چند هسته ای را 28 درصد نسبت به Dimension 9300 افزایش داده است.

این تراشه مبتنی بر فرآیند 3 نانومتری نسل دوم TSMC است که بازده انرژی را تا 40 درصد بهبود بخشیده است. Dimension 9400 همچنین دارای یک واحد پردازش عصبی جدید (NPU) برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی و یک تراشه گرافیکی 12 هسته ای ARM Immortalis-G925 است که عملکرد ردیابی اشعه را 40 درصد سریعتر می کند.

Snapdragon 8 Elite: قابلیت های جامع

کوالکام همچنین از طراحی All Big Core در پردازنده Snapdragon 8 Elite استفاده کرده است. این تراشه دارای هشت هسته با دو هسته قدرت در 4.32 گیگاهرتز و شش هسته عملکرد در 3.53 گیگاهرتز است.

این پردازنده دارای تراشه گرافیکی به روز شده Adreno 830 است که عملکرد و راندمان انرژی را تا 40 درصد بهبود می بخشد و سرعت ردیابی اشعه را تا 35 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، پشتیبانی از Unreal Engine 5.3 و سیستم هندسه مجازی Nanite به این پردازنده اضافه شده است.

2- تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی

Mediatek: هوش مصنوعی پیشرفته

مدیاتک Dimension 9400، هشتمین نسل از واحد پردازش عصبی (NPU) خود را معرفی کرده است. این تراشه اولین پردازنده موبایلی است که از سیستم یادگیری LoRA روی دستگاه و تولید ویدیو با کیفیت روی دستگاه پشتیبانی می کند. این تراشه دارای موتور هوش مصنوعی Dimensity Agentic یا به اختصار DAE است که عملکرد مدل های زبان بزرگ را تا 80 درصد افزایش می دهد و بهره وری را تا 35 درصد بهبود می بخشد.

Qualcomm: پشتیبانی از مدل های بزرگ و کوچک

در مقابل، اسنپدراگون 8 الیت دارای واحد پردازش عصبی شش ضلعی جدید است که سرعت پردازش هوش مصنوعی را تا 45 درصد بهبود می بخشد. این پردازنده از مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ و کوچک پشتیبانی می‌کند و با موتور QI کوالکام عرضه می‌شود که قابلیت‌های هوش مصنوعی چند مدلی را ارائه می‌کند.

Snapdragon 8 Elite در مقابل Dimension 9400

3- نقاط مرجع: رقابت تنگاتنگ

اسنپدراگون 8 الیت

Snapdragon 8 Elite در بنچمارک GeekBench 6 عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست به سطح عملکرد پردازنده Apple A18 Pro نزدیک شود در تست تک هسته ای این بنچمارک، امتیاز این پردازنده 2884 و در تست چند هسته ای بود. از 8840. همچنین در AnTuTu، این پردازنده به امتیاز بیش از 3 میلیون دست یافته است که بسیار چشمگیر است.

ابعاد 9400

Dimension 9400 نیز در GeekBench عملکرد خوبی داشت و در تست تک هسته ای 2818 امتیاز و در تست چند هسته ای 8847 امتیاز کسب کرد. این پردازنده همانند اسنپدراگون 8 الیت از مرز 3 میلیون امتیاز در AnTuTu عبور کرده است.

نتیجه گیری: دو رقیب قدرتمند در دنیای اندروید

هر دو پردازنده Snapdragon 8 Elite و Dimension 9400 پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی داشته اند. پیشرفت های قابل توجه در پردازش گرافیکی و هوش مصنوعی در کنار مصرف باتری کارآمدتر، این دو پردازنده را به انتخاب های ایده آلی برای گوشی های پرچمدار اندروید تبدیل کرده است. در بنچمارک ها، تفاوت این دو پردازنده بسیار کم است و تفاوت ها تنها چند درصد است.

در نهایت، آزمایش در دنیای واقعی و عملکرد گوشی های پرچمدار آینده با این پردازنده ها می تواند تعیین کند که کدام برتر است. اما بدون شک هر دو پردازنده جزو بهترین تراشه هایی هستند که می توانید در یک گوشی پرچمدار اندرویدی تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.