افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » 105 میلیارد تومان برای تحول هرمزگان

  • کد خبر : 192722
اسمارتک نیوز » 105 میلیارد تومان برای تحول هرمزگان

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، «هرمزگان» در اولین روز از دهه مبارک فجر پذیرای رئیس جمهور و هیئت دولت است که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور به دست آورده و هم اکنون پیش بینی می شود. به دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم 1032 برنامه در قالب 22 بسته به ارزش […]

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، «هرمزگان» در اولین روز از دهه مبارک فجر پذیرای رئیس جمهور و هیئت دولت است که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور به دست آورده و هم اکنون پیش بینی می شود. به دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم 1032 برنامه در قالب 22 بسته به ارزش 105 میلیارد تومان برای دگرگونی چهره این استان در پروژه های عمرانی و زیربنایی. مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور و بهره برداری از برنامه ها امروز با حضور آیت الله رئیسی انجام می شود. از مجموع 174 مصوبه دور اول سفر، 124 مصوبه تکمیل و 148 مصوبه 70 درصد تکمیل شده است.

فعال شدن مجدد 610 واحد تولیدی راکد
عادل شهرزاد، معاون اقتصادی استانداری هرمزگان به «ایران» می گوید: تا قبل از استقرار دولت سیزدهم، استان هرمزگان بالاترین نرخ بیکاری را داشت؛ اما خوشبختانه به همت دولت مردمی و ایجاد 120 هزار اصطبل. و مشاغل پایدار، این استان در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول را به خود اختصاص داده است، همچنین این استان از نظر امنیت سرمایه گذاری با صدور مجوزهای سرمایه گذاری به ارزش 711 میلیارد تومان رتبه نخست را دارد و امن ترین مکان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی خروج از چرخه تولید 610 واحد تولیدی راکد از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استان هرمزگان با فعال شدن مجدد این واحدها و حجم سرمایه گذاری رتبه اول را در جذب سرمایه گذاری در کشور به خود اختصاص داده است. 6500 میلیارد تومان.»
به گفته این مسئول، «با ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی، بخشی از این واحدهای تولیدی با فعالیت کمتر از 30 درصد ظرفیت اسمی شناسایی شده و با ارتقای ظرفیت بیش از 2 هزار واحد سرمایه‌گذاری و تولید، ایجاد اشتغال برای 15500 نفر امکان پذیر خواهد بود و در این حجم سرمایه گذاری 38 هزار میلیارد تومانی محقق شد.

ساماندهی فاضلاب بندرعباس
یکی از مهمترین چالش های شهر بندرعباس ورود فاضلاب شهری، صنعتی و کشاورزی از طریق لوله های فاضلاب و تخلیه فاضلاب شناورهای تجاری و ماهیگیری در سواحل شهر بندرعباس است. نبود شبکه فاضلاب در برخی از مناطق شهر نه تنها باعث آلودگی آب دریا شده، بلکه بوی نامطبوع محل ریزش فاضلاب سلامت مردم را نیز به خطر انداخته است. شرکت توسعه و تامین زیرساخت خلیج فارس برای حل این مشکل و ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال فاضلاب های بازیافتی آستین ها را بالا زد و متعهد شد بزرگترین چالش زیست محیطی حاشیه شمالی خلیج فارس و خلیج فارس را حل کند. شهر بندرعباس به گفته مهدی دوستی استاندار هرمزگان برای تکمیل این پروژه تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است. 3 فاز فاضلاب به اتمام رسیده و 3 فاز دیگر در حال اجراست.
مهندس شهروز شجاعی، مدیرعامل شرکت توسعه و تامین زیرساخت خلیج فارس به ایران می گوید: این شرکت متشکل از بنگاه های اقتصادی و صنعتی استان، طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال فاضلاب بازیافتی را در 6 فاز آغاز کرد. از مرداد 1400 و هم اکنون عملیات اجرایی 6 فاز آن در حال انجام است.وی می افزاید: فاز اول این پروژه احداث مخزن ده هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ پساب با کیفیت در منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی است. که ساخت آن 100 درصد انجام شده است فاز 2 نیز شامل انتقال، نوسازی و بازسازی ایستگاه تصفیه و پمپاژ فاضلاب بندرعباس است که این طرح یک پیشرفت 70 درصدی داشته است و قسمت مایع ماژول توسعه امروز با حضور رئیس جمهور راه اندازی می شود. بازدید از استان

بهره برداری از 800 کلاس درس
آیت الله رئیسی امروز با مدیریت 800 کلاس درس در 200 مدرسه، 302 کلاس و 72 پروژه ورزشی مدارس را بهسازی کرده است. به گفته «محمد قویدل» مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به «ایران» گفت: این استان 430 هزار دانش آموز دارد که در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی جزو 5 استان برتر آموزشی کشور انتخاب شده است. “
دبیرستان پسرانه آفتاب یکی از پروژه های مدرسه سازی است که در سال 1400 با مشارکت شرکت پالایش نفت آفتاب آغاز شد و در مهر ماه 1402 به آموزش و پرورش واگذار شد. از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت پالایش نفت آفتاب و 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

پالایش و تولید مشتقات نفتی.
در حوزه نفت و پالایش، بهره برداری از پتروپالایشگاه، تولید روغن های صنعتی و قیر، تولید هیدروکربن های سبک و سنگین و همچنین تولید پارافین و روغن های صنعتی در استان هرمزگان راه اندازی می شود. با حضور رئیس جمهور شرکت پالایش نفت آفتاب به‌عنوان بزرگترین صادرکننده فرآورده‌های نفتی در بخش خصوصی، از خوراک‌های (مواد اولیه) مختلف تامین‌شده توسط وزارت نفت، پالایشگاه‌های نفت و گاز کشور، عملیات پالایش و تولید فرآورده‌های نفتی برای ارائه به بازارهای جهانی استفاده می‌کند. هزینه ساخت این پالایشگاه به 6 میلیارد تومان رسید و تجهیزات داخلی آن کاملا ایرانی است و برای حدود 1200 نفر از بومیان منطقه اشتغال ایجاد کرده است.

فعال سازی مجدد واحدهای صنعتی
در دولت سیزدهم با فعال شدن مجدد 610 واحد سرمایه گذاری راکد، در هرمزگان اشتغال بیش از 4 هزار نفر و حجم سرمایه گذاری 6500 میلیارد تومان محقق شد. یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در حوزه کشتی سازی و تعمیرات کشتی در استان هرمزگان پس از مدت ها تعطیلی با حمایت دولت مردمی به چرخه فعالیت بازگشت. پروژه ای در حوزه حمل و نقل دریایی که از سال 1381 با ساخت و تعمیر انواع شناورهای دریایی در استان هرمزگان آغاز شد و برای بیش از 500 نفر اشتغالزایی داشته و ساخت، تولید و عرضه ده ها نفر را بر عهده گرفته است. کشتی ها در سال . کارخانه ای که برای 500 نفر اشتغال ایجاد کرد، تحریم ها را خنثی کرد و در این مدت چندین کشتی ساخته، تولید و عرضه کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.