افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » یزد و خجند یکدیگر را خواهر صدا می کنند

  • کد خبر : 123526
اسمارتک نیوز » یزد و خجند یکدیگر را خواهر صدا می کنند

به گزارش اسمارتک نیوز، بر اساس قرارداد همکاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، شهرهای یزد و خوجند خواهر خوانده می شوند. محمدمهدی اسماعیلی که روز گذشته به همراه رئیس جمهور به تاجیکستان سفر کرده بود، در حاشیه امضای سند همکاری مشترک گفت: پنج سند همکاری با احزاب تاجیکستانی امضا کرده ام که دو سند آن […]

به گزارش اسمارتک نیوز، بر اساس قرارداد همکاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، شهرهای یزد و خوجند خواهر خوانده می شوند.

محمدمهدی اسماعیلی که روز گذشته به همراه رئیس جمهور به تاجیکستان سفر کرده بود، در حاشیه امضای سند همکاری مشترک گفت: پنج سند همکاری با احزاب تاجیکستانی امضا کرده ام که دو سند آن در حوزه فرهنگی و مابقی به نام است. رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور.

وی با اشاره به موضوعات و بندهای ذکر شده در این اسناد افزود: در همکاری مشترک و گسترش فرهنگی دو کشور اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. در سفر امروز به تاجیکستان با نویسندگان نیز دیدار داشتیم. دیدار بسیار خوبی بود و با اشاره به تاریخ فرهنگی دو کشور، اشتراکات فرهنگی و تمدنی ایران و تاجیکستان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری مشترک در زمینه های فرهنگی و هنری، آموزش عالی، بازرگانی و اقتصادی، لغو روادید، حمل و نقل بین المللی، ایجاد منطقه آزاد مشترک، فناوری پژوهش و نوآوری، امور ورزشی و برادری بین شهرها . یزد و خوجند تاجیکستان. یکی از اسناد همکاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به امضای مقامات دو کشور رسید.

این اسناد همکاری به امضای وزرای امور خارجه، نیرو، فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و وزرای توسعه اقتصادی، فرهنگ، آموزش، حمل و نقل و صنعت تاجیکستان رسید.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای تاجیک خود امام علی رحمان و در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه وارد دوشنبه شد و در کاخ امام علی رحمان رسما مورد استقبال قرار گرفت. ملت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این سفر با هدف بستن تفاهم نامه های فرهنگی و هنری با رئیس جمهور به تاجیکستان سفر کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.