افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » گزینه های جانشینی یحیی در پرسپولیس

  • کد خبر : 173012
اسمارتک نیوز » گزینه های جانشینی یحیی در پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، پس از دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در تصمیمی غیرمنتظره از سمت خود استعفا داد. استعفای که هنوز مدیران این باشگاه تا تنظیم این گزارش با آن موافقت نکرده اند. مسئولان پرسپولیس اعلام کردند تکلیف گل محمدی یکشنبه هفته جاری مشخص می شود. اما […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، پس از دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در تصمیمی غیرمنتظره از سمت خود استعفا داد. استعفای که هنوز مدیران این باشگاه تا تنظیم این گزارش با آن موافقت نکرده اند. مسئولان پرسپولیس اعلام کردند تکلیف گل محمدی یکشنبه هفته جاری مشخص می شود. اما با توجه به اصرار یحیی برای رفتن، در صورت موافقت با جدایی، چه مربی جایگزین او می شود؟ در زیر به تحلیل گمانه زنی ها در این زمینه می پردازیم.

گزینه ایرانی؟ مورد قبول عموم نیست و امکان پذیر نیست!

اگر استعفای یحیی پذیرفته شود، یکی از مربیان ایرانی که همیشه از او به عنوان یکی از گزینه های جایگزین نیمکت پرسپولیس یاد می کند، علی دایی است. دوست قدیمی درویش سال هاست که از عرصه فنی دور بوده و در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که از بودن در کنار خانواده راضی است و نمی خواهد به فوتبال بازگردد. مهدی تارتار نیز به عنوان نزدیک ترین گزینه ایرانی به بانک پرسپولیس معرفی شده است اما او در ملوان بندر انزلی فعالیت می کند و امکان همکاری یک طرفه وجود ندارد. تارتار هم کار بسیار سختی دارد که افکار عمومی را برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس متقاعد کند. همچنین به عنوان گزینه جانشینی یحیی گل محمدی از حسین عبدی سرمربی تیم جوانان ایران یاد می شود که با توجه به کم سابقه بودن در فوتبال باشگاهی بعید به نظر می رسد مدیران پرسپولیس او را انتخاب کنند. . کریم باقری و مهدوی مهدوی کیا هم می توانند گزینه باشند اما باید دید شرایط کاری آنها در فوتبال ما مهیا است یا خیر. در مورد کریم که بعید به نظر می رسد!

دستیاران یحیی؟ بعید نیست!

دیروز گفته می شد سیدجلال حسینی، دستیار گل محمدی در این فصل می تواند روی نیمکت سرخ ها بنشیند. اگرچه مشخص بود چنین چیزی دور از ذهنش است، اما فتح بابی تصمیم گرفت دستیاران یحیی را برای نشستن روی نیمکت سرخ ها بررسی کند. مجتبی حسینی سرمربی وقت آلومینیوم که نتایج خوبی با این تیم کسب کرد شاید یکی از گزینه ها باشد. حمید مطهری هم که چند فصل دستیار یحیی در پرسپولیس بود و در مقطعی هدایت نساجی را برعهده گرفت و حالا دستیار امیر قلعه نویی در تیم ملی است، همین طور.

برونکو یا دراگان؟ چه جادوگری؟

در میان گزینه های خارجی که شرایط فوتبال ما را می دانند، برانکو ایوانکوویچ چهره محبوب پرسپولیس است که این روزها تیم عمان را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده می کند. برانکو در آخرین مصاحبه خود برای بازگشت چراغ سبز نشان داد اما به شرطی که مشکل مالیاتی خود را حل کنند. گزینه دیگر پرسپولیس که این روزها نامش بر سر زبان ها افتاده، یک کروات دیگر است.

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی در سال های اخیر همواره روی نیمکت پرسپولیس و استقلال مطرح بوده است اما به نظر می رسد در فاز کنونی او بیش از هر زمان دیگری گزینه نزدیک به نیمکت پایتخت باشد. دراگان از نظر مالی چیز زیادی نمی خواهد و مشکل مالی ندارد. اگر درویش بخواهد استعفای یحیی را بپذیرد، گزینه مورد علاقه هواداران برونکو خواهد بود اما ارزان ترین و در دسترس ترین گزینه برای مدیران پرسپولیس اسکوچیچ است.

آیا کالدرون برمی گردد؟

گابریل کالدرون یکی دیگر از گزینه هایی است که از روز گذشته نامش در باشگاه پرسپولی شنیده می شود. پس از جدایی برونکو، کالدرون نیم فصل هدایت قرمزپوشان را برعهده داشت و با وجود اینکه تازه وارد بود و همچنین در شوک جدایی این تیم به دلیل خداحافظی برونکو، کالدرون قهرمان نیم فصل شد، اما محمدحسن انصاری فرد این مربی آرژانتینی را ترک کرد. علاوه بر غرامت سنگین، تیم به لبه پرتگاه رسید. روز گذشته تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس به صفحه کالدرون هجوم بردند و از او خواستند به ایران بازگردد و ماموریت نیمه تمام خود را به پایان برساند.

الکس نوری پیشنهاد شد!

این در حالی است که الکس نوری سرمربی ایرانی-آلمانی که نامش چندین بار در تیم ملی و سرخابی ها شنیده شده است به یک برنامه تلویزیونی اختصاصی فوتبال اروپا دعوت شد. پس از صحبت مجری با نوری درباره فوتبال اروپا، بحث بازگشت الکس به عنوان مربی مطرح شد و از او پرسیده شد که آیا دوست دارد به ایران بازگردد؟ نوری هم پاسخ داد که می خواهد در ایران تمرین کند و دغدغه مالی زیادی ندارد. حضور نوری در تلویزیون و صحبت از ورودش به فوتبال ایران در حالی که پرسپولیس به دنبال سرمربی است، اقدامی هماهنگ برای بر سر زبان ها افتادن نام این مربی بود.

یک خارجی ناشناس؟

مطمئنا از زمانی که خبر جدایی احتمالی یحیی منتشر شد، دلالان و واسطه های زیادی اقدام به معرفی مربی جدید به باشگاه کرده اند که طبیعی است. بنابراین فرد بعدی که روی نیمکت قرمزها می نشیند ممکن است ناشناخته باشد. ناشناخته به این معنا که در لیست احتمالات نبود. این روزها خیلی از مربیان خوب خارجی بیکار هستند و می توان با آنها مذاکره کرد.

البته در نهایت باید منتظر ماند و دید اولاً یحیی حتماً می رود و ثانیاً اگر این مربی برود، در نهایت مدیریت باشگاه چه تصمیمی خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.