افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » چرا واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس درست است؟

  • کد خبر : 229919
اسمارتک نیوز » چرا واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس درست است؟

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر اتفاق مهمی برای این باشگاه پرطرفدار و باستانی است که آخرین خبرها شد. سال هفته باشگاه پرسپولیس پیش از این در اختیار وزارت ورزش و جوانان بود و با توجه به اینکه […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر اتفاق مهمی برای این باشگاه پرطرفدار و باستانی است که آخرین خبرها شد. سال هفته باشگاه پرسپولیس پیش از این در اختیار وزارت ورزش و جوانان بود و با توجه به اینکه این وزارتخانه مالکیت باشگاه استقلال را هم در اختیار دارد، حضور مجاری در لیگ قهرمانان آسیا سخت بود. چرا که دو باشگاه نمی تواند در اختیار یک مالک باشد.

از زمانی که اعلام شد باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر تبدیل می شود، برخی رسانه ها هجمه هایی را مطرح کردند. حملاتی که بیش از هر چیز با تحریک و ناآگاهی تحریک می شود.

این تصور اشتباهی است که پول مردم در پرسپولیس خرج می شود. چرا که قرار است با یک برنامه بلندمدت هم پرسپولیس و هم استقلال برای درآمدزایی در نظر گرفته شوند و در صورت تحقق این موضوع می توان انتظار داشت که سرخابی ها در آینده نزدیک به بودجه دولت و حتی درآمد مازاد خود بی نیاز شوند. به صندوق بازنشستگی و صندوق بیمه می رود. روستاییان و عشایر سپرده گذاری شوند. بر این اساس قرار نیست هزینه ای به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر تحمیل شود و بحث هر موضوعی غیر از این موضوع بازی با افکار عمومی تلقی می شود.

کسانی که واگذاری پرسپولیس را به بهانه ای برای حمله به دولت تبدیل کرده اند، این را نمی دانستند که پرسپولیس و استقلال متعلق به مردم است و میلیون ها نفر از این دو تیم حمایت می کنند و قطعا اکثریت آنها موافق این واگذاری هستند. . ممکن است در صورت عدم حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا عواقب زیادی به همراه داشته باشد و حداقل این عواقب عدم وجود شور و اشتیاق در بین جوانان است.

ادبیات پوپولیستی که برای تکذیب واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به کار رفته است، آنقدر کذب است که ده ها دلیل مستند برای تکذیب آن می توان ارائه کرد. مدام عنوان می شود که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار پیشکسوتان قرار گیرد. با وجود اینکه 10 درصد سهام مغرب زمین در اختیار پیشکسوتان این دو باشگاه قرار می گیرد، اما پیشکسوتان چقدر برای خرید سهام این دو باشگاه و بالاتر از همه تامین هزینه های خود دارند؟ مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیازمند سازوکار جدیدی است و اینکه آنها از زیر سایه وزارت ورزش خارج شوند و مالکیت آنها به نهادهای اقتصادی واگذار شود، شاید گامی رو به جلو باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.