افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » ویلموتس، برای همیشه زخمی

  • کد خبر : 137139
اسمارتک نیوز » ویلموتس، برای همیشه زخمی

به گزارش اسمارتک نیوز، اعتراف دیرهنگام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به اشتباه قرارداد مارک ویلموتس، زخم کهنه را تازه کرد. مصدومیتی عجیب و قدیمی که بزرگترین باخت تاریخ فوتبال ایران است. مربی ای که نیست، کلاهبرداری کمتر از یک ماه و نیم کار در ایران و ناکامی های سریالی از زمان شکست مقابل بحرین […]

به گزارش اسمارتک نیوز، اعتراف دیرهنگام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به اشتباه قرارداد مارک ویلموتس، زخم کهنه را تازه کرد. مصدومیتی عجیب و قدیمی که بزرگترین باخت تاریخ فوتبال ایران است. مربی ای که نیست، کلاهبرداری کمتر از یک ماه و نیم کار در ایران و ناکامی های سریالی از زمان شکست مقابل بحرین در عراق، نزدیک به 6 میلیون یورو از فوتبال ایران گرفت و به ریش ما خندید.

مارک ویلموتس یکی از منفورترین چهره های فوتبال از نگاه فوتبالدوستان ایرانی است. پس از گل های زیادی که در 2 بازی حساس مقابل بحرین و عراق برای تیم ملی به ثمر رساند و با شکایت از تیم ملی برای غرامت 10 میلیون یورویی با 2 شکست متوالی مقابل بحرین و عراق از تیم ملی خداحافظی کرد. فدراسیون فوتبال بود اما در نهایت با اعتراض ایران به دادگاه CAS این پرونده به نتیجه رسید و در نهایت با غرامت 3 میلیون و 325 هزار یورویی پرونده بسته شد. این مبلغی گزاف برای تنها یک ماه و نیم کار در ایران است. در واقع ویلموتس در 8 ماهی که سرمربی تیم ملی بود تنها 43 روز در ایران و در تیم ملی حضور داشت و برای این تعداد روز بیش از 5 میلیون از فوتبال ایران دریافت کرد. او با قراردادی 3 ساله هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته بود که رقم قراردادی آن برای هر سال 2 میلیون و 250 هزار یورو بود. در واقع مبلغ کل قرارداد 3 ساله ویلموتس 7 میلیون و 875 هزار یورو بود که فدراسیون فوتبال تقریباً 2 میلیون یورو را به ویلموتس پیش پرداخت کرده بود. به این ترتیب ویلموتس با غرامت 3 میلیون و 325 یورویی در مجموع 5 میلیون و 250 هزار یورو دریافت کرد تا گران ترین مربی تاریخ فوتبال شود. مردی که برای 43 روز کار این مبلغ گزاف را دریافت کرد! حضوری کوتاه مدت که البته ماجراهای زیادی در دل خود دارد. برای بررسی اتفاقاتی که در مدت اقامت کوتاه ویلموتس در ایران رخ داد، به کتابی طولانی نیاز دارید که داستان های زیادی در آن بیان شود، اما شاید مهمترین بخش زندگی کوتاه او در ایران، قبل از بازی جنجالی با عراق و دریافت 2 میلیون یورو باشد. ، مثل یک چمدان بود.

باید در نظر گرفت که او در بازی با عراق آمادگی نیمکت نشینی تیم ملی را نداشت و در نهایت فدراسیون فوتبال 2 میلیون یورو کمک کرد که مشکلات زیادی را برای فدراسیون به همراه داشت و قرضی هم شستا پرونده قضایی و مصادره شیدنگ ساختمان فدراسیون را برانگیخت. سهدنگ به ساختمان پرسپولیس تبدیل شد و توانست سرمربی وقت تیم ملی بلژیک را متقاعد کند تا در آن مسابقه تیم ملی را همراهی کند. بازخوانی این پرونده عجیب و اتفاقات رخ داده ممکن است این زخم قدیمی را دوباره زنده کند، اما به ما یادآوری می کند که چگونه و چگونه بزرگترین باخت تاریخ فوتبال خود را به یک متقلب بلژیکی دادیم.

دو میلیون یورو چمدان دیپلماتیک

اما چگونه این پول به دست ویلموتس رسید و او حاضر شد به تهران بازگردد و برای عراق بازی کند و همراه با تیم ملی به امان اردن برود؟ گفته می شود ویلموتس پس از بازی ایران مقابل بحرین و شکست یک بر صفر ایران در منامه با گل بحرین از روی پنالتی مورد سوال سران وقت فدراسیون و تیم ملی قرار گرفت. البته عملکرد ضعیف تاکتیکی تیم ملی باید مربیان را مجبور به این کار می کرد. در هر صورت ویلموتس که پولی نگرفته و اخطار داده بود، در گفتگویی به نزدیکترین دوستان و حتی ایجنتش گفت که در ایران چندان خوشحال نیست و به دنبال اخراجش است. این خبر در آن زمان بنا به دلایلی منتشر نشد و در نهایت ویلموتس با عصبانیت ایران را ترک کرد و قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرد. فدراسیون فوتبال که تاکنون از سوی هیچ یک از مربیان خارجی تیم ملی از کی روش گرفته تا برانکو، بلاژویچ و ایویچ چنین اتفاقی نیفتاده است، خود را در وضعیت ضعیفی می بیند و در نهایت سعی دارد ویلموتس را متقاعد کند که علیرغم فسخ رسمی، بازگشت. . بنابراین ویلموتس و وکیلش پس از اینکه شفاهی به او قول دادند در صورت پرداخت 2 میلیون یورو معوقه، اخراج را لغو خواهد کرد و به کارش باز خواهد گشت، موافقت کردند، اما نامه رسمی به فدراسیون فوتبال ارسال کردند. اونوقت میدونی 2 میلیون یورو در ستاد تحریم تایید و پرداخت آن توسط تامین اجتماعی و شستا انجام می شود و در نهایت به صورت فیزیکی و توشه دیپلماتیک به ترکیه منتقل می شود. البته ویلموتس در استانبول باور نداشت که فدراسیون فوتبال با توجه به رسوایی های قبلی این پول را به او بدهد. اتحادیه فوتبال به محض رسیدن چمدان با پول به ترکیه، قبل از واریز پول به بانک، آن را به صورت فیزیکی به ویلموتس نشان می دهد تا خیال مربی تیم ملی بلژیک در آن زمان راحت شود. چمدان دیپلماتیک نیز چمدانی است که امکان خروج ارز به مبلغ معین از کشور را از طریق سفارتخانه ها فراهم می کند و از طریق دیپلماتیک به کشورها منتقل می شود و محدودیت انتقال پول به شهروندان عادی کشورها را ندارد. به هر حال وقتی پول به ترکیه می رسد در چند کوله پشتی نگه می دارند!

سلفی دلچسب با اسکناس های بی کلام در استانبول!

پنج شنبه 25 آبان 98، 7 روز مانده به بازی ایران و عراق، پول وارد ترکیه می شود. راوی می گوید در هتل پول را به ویلموتس نشان دادند و او یوروها را در اتاق و روی تختش پخش کرد، با آنها رقصید، سلفی گرفت و برای همسرش فرستاد.
داستان دیگری وجود دارد که می گوید در همان پنجشنبه نمایندگان فدراسیون فوتبال و ویلموتس وارد بانک ترکیه شدند. او با دیدن مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید می کند که برای بعدازظهر بلیت دارد و می خواهد به فرانسه برود و از مسئولان فدراسیون می خواهد که پول را به صورت فیزیکی ببینند. فدراسیون فوتبال 2 میلیون یورو پول نقد را به بانک کشاورزی ترکیه تحویل داد و از کیف دیپلماتیک به چند کیف ورزشی منتقل کرد. ویلموتس هنوز مطمئن نیست و از مقامات می خواهد که پول را از کوله پشتی خارج کنند. مسئولان شروع به تخلیه پول می کنند. یک کوله، دو کوله، سومی خالی می شود، ویلموتس با چشمانی درخشان می گوید: بس است! او دیوانه است، پس واضح است! رو به یکی از مسئولان می گوید: «می توانم با پول سلفی بگیرم؟ آنها پاسخ می دهند: “پول مال شما است، نه مال ما. هر کاری می خواهید بکنید.” ویلموتس عکس خندان را می گیرد و برای همسرش می فرستد!

چرا ویلموتس هیجان زده بود؟

اینکه چرا سرمربی سابق تیم ملی از دیدن 2 میلیون یورو هیجان زده شده است طبیعی به نظر می رسد زیرا بعید است که تعداد کمی از شهروندان اروپایی این همه پول نقد را از نزدیک دیده باشند و کسی با پول نقد (CASH) کار نکند و پول نقد در هیچ کجا نباشد. بدون بانک است، بنابراین ویلموتس باید این حق را داشته باشد که از این طریق لذت ببرد. شایان ذکر است که ویلموتس در حال اتمام است! و 2 میلیون یورو سلفی می گیرد، بخشی از آن 2 میلیون یورو (که انگار 25 هزار یورو است) تا به بازار سر بزند و برای او و خانواده اش سوغاتی بخرد. پس از بازی مقابل عراق در اردن و شکست، ویلموتس ایران را ترک کرد و حتی امضای خود را پس نگرفت. مدتی بعد به او اطلاع می دهند که به دلیل تحریم های جدید ترامپ، کل سهم او از آن 2 میلیون یورو همان 25 هزار یورویی است که برای خرید برداشته است و احتمالا الان پشیمان است که پول بیشتری برای خرید سوغاتی نداشته است. !!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.