افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » همه چیز درباره تیم جام جهانی 2026 آسیا

  • کد خبر : 129085
اسمارتک نیوز » همه چیز درباره تیم جام جهانی 2026 آسیا

به گزارش اسمارتک نیوز، از امروز زنگ شروع مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به صدا در می آید.رقابت هایی که برای اولین بار با حضور 48 تیم برگزار می شود. تیم ملی کشورمان که در گروه E با تیم های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ همگروه است، بعدازظهر امروز در […]

به گزارش اسمارتک نیوز، از امروز زنگ شروع مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به صدا در می آید.رقابت هایی که برای اولین بار با حضور 48 تیم برگزار می شود. تیم ملی کشورمان که در گروه E با تیم های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ همگروه است، بعدازظهر امروز در اولین دیدار از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی میزبان هنگ کنگ است.

صعود نکردن به ماموریت غیرممکن شد!

دسامبر 1995 بود که فیفا جام جهانی 48 تیمی را به دلیل جاه طلبی های جیانی اینفانتینو تایید کرد. بر اساس آن تصمیم، مقرر شد با شروع جام جهانی 2026، این مسابقات با حضور 48 تیم برگزار شود، هرچند رئیس سوئیس فیفا به دنبال برگزاری جام جهانی 2022 قطر با حضور 48 تیم بود، اما تلاش وی کار نکرد نتیجه تا زمانی که سه کشور آمریکایی، کانادا و مکزیک، به طور مشترک اولین جام جهانی 48 تیمی را در سال 2026 میزبانی نکنند، به آنجا نخواهیم رسید. فشار از سوی حامیان مالی و کسب درآمد بیشتر بزرگترین دلیل افزایش جام جهانی بود. جهان به 16 تیم ها

اروپا 16 تیم، آفریقا 9.5 تیم، آسیا 8.5 تیم، آمریکای جنوبی 6.5 تیم، آمریکای شمالی و مرکزی 6.5 تیم و اقیانوسیه یک تیم تعداد سهمیه های اختصاص یافته به قاره های مختلف بر اساس فرمت جدید جام جهانی است. با توجه به این افزایش تعداد مسابقات جام جهانی از 64 مسابقه به 80 مسابقه افزایش می یابد. بر اساس این فرمت، 48 تیم در 16 گروه 32 تیمی و از هر گروه دو تیم به مرحله حذفی و مرحله یک هشتم نهایی راه خواهند یافت.

با نگاهی به آغاز رقابت های تیم ملی در آسیا، نگاهی به نحوه صعود تیم های آسیایی به جام جهانی انداخته ایم، قاره ای که سهمیه های آن از 4 و نیم به 8 و نیم پله افزایش یافته است. قالب جدید از این سازمان، بنابراین برخلاف گذشته، آنها به این مسابقات راه پیدا نکردند تا حد ممکن سخت باشد!

5 دوره مسابقات آسیایی برای هشت و نیم رده بندی

بر اساس اعلام فیفا هشت و نیم نماینده آسیا برای حضور در جام جهانی 2026 در 5 دور انتخاب می شوند.

در قاره آسیا 26 تیم به مرحله گروهی اول و مرحله دوم بر اساس رده بندی مستقیم راه می یابند که 20 تیم بعدی رده بندی طبق قرعه کشی در 10 دیدار پلی آف در مرحله اول مقدماتی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا 10 تیم برنده در مجموع دو بازی انجام می دهند و به جمع 26 تیم برتر اضافه می شوند و در مجموع 36 تیم رسما تلاش خود را برای صعود به جام جهانی 2026 آغاز می کنند.

در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی آسیا 36 تیم در 9 گروه چهار تیمی کار خود را آغاز می کنند و تیم های اول و دوم به مرحله بعد صعود می کنند. 18 تیمی که به دور سوم راه پیدا می کنند، سپس طی قرعه کشی که بعداً انجام می شود در سه گروه شش تیمی تقسیم می شوند و دو تیم برتر هر گروه به جام جهانی صعود می کنند.

دور چهارم شامل تیم هایی می شود که در دور سوم، سوم و چهارم به کار خود پایان دادند. این شش تیم در دو گروه سه تیمی قرار گرفته اند و تیم اول هر گروه برای تکمیل 8 مقام مستقیم آسیایی بلیت صعود به مرحله نهایی جام جهانی را دریافت می کند.

در دور پنجم، تیم های دوم از 2 گروه دور چهارم به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا نماینده آسیا در پلی آف فیفا مشخص شود.

در پلی آف فیفا شاهد جدال نمایندگان آسیا با 5 تیم دیگر برای کسب دو مقام باقی مانده در بیست و سومین دوره جام جهانی خواهیم بود. علاوه بر یک نماینده از آسیا، دو تیم کونکاکاف، یک تیم آفریقا، یک تیم از آمریکای جنوبی و یک تیم از اقیانوسیه حضور خواهند داشت تا دو نفر اول به جام جهانی 2026 بروند.

آغاز مسابقات ماراتن سنگنوردی آسیا

در مرحله اول مقدماتی جام جهانی در آسیا، 20 تیم آسیایی در رده های 27 تا 46 آسیا در مرحله پلی آف به مصاف یکدیگر رفتند. در دور اول بر اساس قرعه کشی، افغانستان – مغولستان، مالدیو – بنگلادش، سنگاپور – گوام، یمن – سریلانکا، میانمار – ماکائو، کامبوج – پاکستان، تایوان – تیمور شرقی، اندونزی – برونئی، هنگ کنگ – بوتان، نپال – لائوس مواجه خواهد شد.

در پایان در دو بازی رفت و برگشت که در روزهای 20 و 25 اکتبر برگزار شد، 10 تیم از افغانستان، میانمار، سنگاپور، تایوان، هنگ کنگ، اندونزی، پاکستان، نپال، بنگلادش و یمن به دور دوم و گروه اول مقدماتی راه یافتند. صحنه.

با صعود این 10 تیم و 26 تیم برتر اولیه، قرعه کشی مرحله دوم و مرحله گروهی انجام شد و 36 تیم در 9 گروه 4 تیمی از امروز کار خود را برای انتخابی جام جهانی 2026 آغاز می کنند.

گروه بندی دور اول مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2026 منطقه آسیا به شرح زیر است:

گروه A: قطر، هند، کویت و افغانستان

گروه B: ژاپن، سوریه، کره شمالی و میانمار

گروه C: کره جنوبی، چین، تایلند و سنگاپور

گروه D: عمان، قرقیزستان، مالزی و تایوان

گروه E: ایران، ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ

گروه F: عراق، ویتنام، فیلیپین و اندونزی

گروه G: عربستان سعودی، اردن، تاجیکستان و پاکستان

گروه H: امارات متحده عربی، بحرین، یمن و نپال

گروه اول: استرالیا، فلسطین، لبنان و بنگلادش

امروز هفته اول مرحله گروهی جام جهانی 2026 آسیا برگزار می شود که برنامه آن به شرح زیر است:

استرالیا – بنگلادش

ژاپن – میانمار

کره جنوبی – سنگاپور

فیلیپین – ویتنام

تایلند – چین

مالزی – قرقیزستان

تاجیکستان – اردن

ترکمنستان – ازبکستان

لبنان – فلسطین

ایران – هنگ کنگ

عراق – اندونزی

عمان – چین تایپه

قطر-افغانستان

امارات متحده عربی – نپال

کویت – هند

عربستان سعودی – پاکستان

سوریه – کره شمالی

یمن – بحرین

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.