افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » هادی شپرد اوهایو را فتح کرد

  • کد خبر : 220478
اسمارتک نیوز » هادی شپرد اوهایو را فتح کرد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی اسمارتک نیوز، هادی چوپان قهرمان پرورش اندام ایران که در طول دوران حضور خود در عرصه های بین المللی افتخارات جهانی بسیاری کسب کرده است، صبح امروز موفق شد افتخار دیگری به کارنامه خود و ورزش ایران در این رشته بیافزاید. برای اولین بار و به نوعی باعث افتخار ایران […]

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی اسمارتک نیوز، هادی چوپان قهرمان پرورش اندام ایران که در طول دوران حضور خود در عرصه های بین المللی افتخارات جهانی بسیاری کسب کرده است، صبح امروز موفق شد افتخار دیگری به کارنامه خود و ورزش ایران در این رشته بیافزاید. برای اولین بار و به نوعی باعث افتخار ایران و اهتزاز پرچم در آمریکا شد.

مسابقات آرنولد کلاسیک 2024 از صبح یکشنبه آغاز شد و شاهد برگزاری این دوره از مسابقات در شهر اوهایو آمریکا بودیم و همانطور که گفته شد در نهایت هادی چوپان بدنساز حرفه ای ایرانی موفق شد بر سکوی نخست قرار گیرد. و مقام قهرمانی این مسابقات را در رده آزاد کسب کند. مردان برنده شدند. در این رقابت ها سامسون داودا نیجریه ای که سال گذشته عنوان نخست را کسب کرده بود نتوانست از قهرمان ایران عقب بماند و پس از او به مقام دوم دست یافت و عنوان نایب قهرمانی و در نهایت رافائل براندو را از آن خود کرد. مقام سوم را به خود اختصاص داد و موفق به کسب مدال برنز شد.

داستان یک قهرمان.

در ادامه دور مقدماتی آرنولد کلاسیک اوهایو اپن که برای اولین بار با حضور هادی چوپان برنده ساندو 2022 برگزار شد، فینال این رویداد صبح یکشنبه با رقابت تماشایی دیگری همراه بود. این قهرمان پرورش اندام ایران که 24 ساعت قبل بدن آماده خود را با تمجید از متخصصان بزرگ پرورش اندام جهان روی صحنه آورده بود و حتی آرنولد را به وجد آورده بود، با همان آمادگی بالا به رقابت های فینال ادامه داد.

جالب اینجاست که آرنولد در حین حضور تنها چوپان روی صحنه همچنان منتظر او بود و به سبک خودش با گوشی خود سلفی گرفت و به گفته خودش از این «هیولا باورنکردنی» فیلم گرفت. حدود ساعت 6 صبح به وقت تهران بود که زمان اعلام نتایج فرا رسید و همانطور که انتظار می رفت، مجری معروف مستر المپیا با حضور آرنولد شوارتزنگر نام هادی چوپان را به عنوان قهرمان مسابقات اوهایو اوپن آرنولد کلاسیک اعلام کرد. ، و این قهرمان ایرانی برای دریافت جایزه خود به روی صحنه رفت.

به این ترتیب، چند ماه پس از نایب قهرمانی گرگ پارسی در مستر المپیاد 2023 که برای او کمی ناامیدکننده و همراه با غم بود، او توانست بار دیگر قهرمانی خود را در خاک آمریکا جشن بگیرد تا به نوعی ادعای خود را نشان دهد. در آن دوره برای تایید اینکه او شایسته مقام اول مسابقات بود.

این قطعا افتخار بزرگی برای بدنسازی ایران و آسیاست زیرا برای اولین بار است که یک بدنساز آسیایی قهرمان مسابقات آزاد مردان آرنولد کلاسیک می شود.

تاریخ سازی به سبک چوپان

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک آمریکایی برای اولین بار در تاریخ به عنوان یک بدنساز ایرانی رقم خورد و گرگ ایرانی جایزه خود را از آرنولد شوارتزنگر دریافت کرد که شاید آرزوی کودکی این بدنساز شیرازی بود. پس از هادی چوپان که عنوان قهرمانی آرنولد کلاسیک اوپن آمریکا را کسب کرد، سامسون داوودا دوم شد.

البته این بدنساز نیجریه ای جایزه بهترین بدنساز مسابقات را به خانه برد و 10 هزار دلار به جیب زد. رافائل براندو نیز در این رویداد به مقام سوم دست یافت. هادی چوپان پس از 400 هزار دلاری که پس از قهرمانی در مستر المپیاد 2022 دریافت کرد، اکنون بالاترین جایزه دوران حرفه ای خود را دریافت کرد و جایزه 300 هزار دلاری را از آن خود کرد.

قهرمان ایرانی پرورش اندام جهان همچنین پس از کوین لورون، فلکس ویلر و ویلیام بوناک چهارمین بدنسازی شد که در اولین حضور خود در آرنولد کلاسیک به مقام قهرمانی دست یافت.

پیام قهرمان به مردم ایران و یاری اهل بیت (ع)

هادی چوپان پس از تاریخ سازی در مسابقات آرنولد کلاسیک در پیامی تصویری گفت: مردم ایران شایسته بیشترین قهرمانی هستند و خوشحالم که شهروندان کشورم خوشحال هستند. خوشحالم که نام ایران همیشه در اوج است.

مرد تاریخ ساز پرورش اندام ایران و آسیا نیز گفت: حلالم کن، اگر کسی از من ناراحت است و اگر در این 20 سال چیزی را جا گذاشته ام حلالم کن. هادی چوپان در این داستانی که منتشر کرد از امیرالمومنین حیدر (ع) کمک خواست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.