افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » نظر AFC درباره بازیکنان ایرانی مثبت نیست

  • کد خبر : 182463
اسمارتک نیوز » نظر AFC درباره بازیکنان ایرانی مثبت نیست

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، علیرضا یزدانی با اشاره به تلاش خداداد افشاریان برای بازگرداندن پسرش به لیست داوران، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: در ماده 13 آیین نامه فیفا آمده است که در صورت احتساب امتیازها همه گرفته می شود. به حساب آوردن. وقتی به آمار نگاه می کنیم می بینیم که […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، علیرضا یزدانی با اشاره به تلاش خداداد افشاریان برای بازگرداندن پسرش به لیست داوران، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: در ماده 13 آیین نامه فیفا آمده است که در صورت احتساب امتیازها همه گرفته می شود. به حساب آوردن. وقتی به آمار نگاه می کنیم می بینیم که در 17 هفته لیگ دسته اول، پوریا افشاریان به همراه 4 داور دیگر 5 تصمیم داشتند که کافی نیست.

وی ادامه داد: با استانداردهای جهانی این عدد 3 برابر است و در واقع باید قبلا بین 13 تا 15 جمله از پسر افشاریان در لیگ می دیدیم. این نشان می دهد که ما به نوبه خود سیستم طراحی را انجام می دهیم. اگر اشتباه نکنم پوریا افشاریان در سال 1396 در لیگ جوانان قضاوت کرد و چگونه در این سال ها به لیگ برتر راه یافت؟ اگر شرایط داوران جام ملت های آسیا را بررسی کنیم، می بینیم که آنها بین 55 تا 60 داور بین المللی داشتند. فنادی فر و دستیارانش ایلدروم و قاسمی که اولین داوری خود را در بازی عمان و تایلند خواهند داشت، در یک نیم فصل 4 یا 5 داور داشتند که بسیار کم است.

یزدانی تصریح کرد: ما همیشه در جام ملت ها داور قدرتمندی بوده ایم و یکی دو تیم داوری داشته ایم اما الان وقتی شرایط تیم داوری خود را با داوران ژاپنی و استرالیایی مقایسه می کنیم، می بینیم که آنها داوری کرده اند. حدود 10 تا 12 بار در لیگ های خود داوری کردند. سطح فنی داوری ما رو به نزول است و این برای فوتبال ما ضرر دارد.

این کارشناس داوری گفت: کارنامه داوری ایران به ریاست خداداد افشاریان در کمیته داوران جام ملت ها مشخص شد. شرایط داوران و داوران اماراتی، ژاپنی، استرالیایی و… را می بینیم. در جام ملت ها این نشان می دهد که کنفدراسیون فوتبال آسیا داوری فوتبال ما را بررسی کرده است و مشخص است که داوری ما هنوز به آن درجه از ارزیابی بالا نرسیده است و در واقع در آسیا از نظر فنی وجهه مثبتی نداریم.

یزدانی یادآور شد: کمیته داوران فیفا از سال 1389 آیین نامه ای را به انجمن های عضو ارسال کرد و وظایف اعضای کمیته فرعی را تشریح کرد. ما اصلا به این اساسنامه توجه نکردیم و فکر می کنم بین 10 تا 15 درصد این اساسنامه را اجرا کرده ایم. کمیته داوران فیفا از ابتدا اعلام کرد که این آیین نامه برای سازمان های داوری عضو و با هدف کمک به فدراسیون ها تنظیم شده است. فیفا مقالات مختلفی در مورد داوری دارد.

وی افزود: در ماده 4 توضیحاتی در مورد چیدمان داوران داده است که باید از ابتدای هر فصل انجام شود و ساختار کاری داوران طبقه بندی شده است که کمیته داوران ایران به آن توجهی نکرده است. خداداد افشاریان به عنوان رئیس کمیته داوران در حال حاضر رئیس هیئت مدیره فوتبال استان کهکیلویه است که نوعی وابستگی به فوتبال است. در حالی که در ماده 4 فیفا آمده است که رئیس کمیته داوران نباید هیچ گونه ارتباط سازمانی یا وابستگی به فوتبال داشته باشد و این ماده در کمیته داوران لحاظ نشده و خلاف قوانین است.

یزدانی با اشاره به الزاماتی که فیفا در ماده 10 تعیین کرده است و کمیته داوران باید این الزامات را رعایت کند، به تسنیم گفت: فیفا مواردی را برای اعضای خود مطرح کرده و می گوید که اساس توسعه داوری، تامین داوران است. . تست آمادگی جسمانی، تست های فنی و مسائل پزشکی 3 امتیاز اساسی است، اما کمیته داوران تست های فنی و بدنی را به صورت سطحی انجام می دهد و مسائل پزشکی را در نظر نمی گیرد. کمیته داوران به درستی درباره سیستم داوری بحث نمی کند و می بینیم که اشتباهات داوری صورت گرفت و تیم ها متضرر شدند.

وی خاطرنشان کرد: اشتباهات داوری زیادی در نیم فصل مرتکب شده ایم، مدیریت فدراسیون فوتبال باید نگرش جدیدی اتخاذ کند و مسائل جدیدی را در سیستم آموزشی و مدیریت داوری مطرح کند و در کمیته داوران تجدید نظر شود. اعضای کمیته داوران افرادی هستند که تست خورده و اشتباه کرده اند و باید بگویم مسیر ما جلو نمی رود و در توسعه داوری رو به افول هستیم.

یزدانی تصریح کرد: تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اشتباهات داوری 8 ماده ای را مطرح کرد که ضعیف اجرا شد. چیدمان داوران باید به عهده دپارتمان داوری باشد در حالی که این کار را به افشاریان سپردند و این اشتباه تا پایان نیم فصل ادامه داشت. کیفیت داوری ما پایین آمده است زیرا داوران و کمک داوران ما بازی های کمتری را قضاوت می کنند. همانطور که گفتم تیم داوری ما که در جام ملت های آسیا حضور دارد با 4 یا 5 داور در قطر حضور داشت که رقم کمی است.

یزدانی گفت: در فیفا بحث صغرسان منسوخ شده و افشاریان هم به این موضوع توجه نکرده است. این یک نکته منفی است که برخی از داوران ما که 45 سال دارند اما با جوانترهای 40 ساله قضاوت می کنند. پسرش هم کوچک است، این چیزهای منفی به داوری فوتبال ما آسیب می رساند. رئیس کمیته داوران باید مواردی را برای انتخاب های خود در نظر بگیرد تا ارزیابی ما در مسیر پیشرفت باشد. هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم باید از تصمیمات درست حمایت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.