افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » مصوبه ایرادات شورای نگهبان به توسعه فعالیت های بخش غیردولتی در حوزه ورزش

  • کد خبر : 189500
اسمارتک نیوز » مصوبه ایرادات شورای نگهبان به توسعه فعالیت های بخش غیردولتی در حوزه ورزش

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، شورای اسلامی شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 19 بهمن ماه، اصلاح ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم را در دستور کار مجلس قرار داد. و نمایندگان با اصلاح مواد 77 تا 86 این لایحه موافقت کردند. ماده 78 مقرر می دارد: بند 2 الحاقی: توسعه اقتصاد […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، شورای اسلامی شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 19 بهمن ماه، اصلاح ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم را در دستور کار مجلس قرار داد. و نمایندگان با اصلاح مواد 77 تا 86 این لایحه موافقت کردند.

ماده 78 مقرر می دارد: بند 2 الحاقی: توسعه اقتصاد ورزش و جذب و تشویق حامیان بخش غیردولتی به فعالیت در عرصه ورزش کشور معادل 100 درصد هزینه های افراد مذکور برای مشارکت در تحقق برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی در راستای توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های عمرانی، برگزاری جشن‌ها و شرکت در رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی با رعایت مقررات. که توسط وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد، به عنوان اعتبار مالیاتی برای افراد فوق الذکر و هر سال یک درصد مالیات بر درآمد اشخاص مذکور در نظر گرفته می شود. به طور جمعی پس از اعمال حساب نزد خزانه داری کل کشور.

ایراد شورای نگهبان به این ماده به شرح زیر است: در ماده ۷۸ در بند ۲ الحاقی با توجه به اینکه حکم مذکور موجب کاهش درآمد دولت عمومی می‌شود، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی دانسته شد.

مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر می دارد: در بند (2) الحاقی ماده (78) عبارت «صرفاً در خصوص صدور اعتبارات هزینه ای و تملک کالاهای سرمایه ای مشمول قوانین بودجه سالانه با پیشنهاد وزارت کشور. ورزش و جوانان و تأیید سازمان»، بعداً عبارت «رویدادهای ملی و ورزش بین‌المللی» اضافه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.